"Vreemde" start

Hallo mede polo liefhebbers,
Ik hoop niet dat ik een dubbele post heb gemaakt maar kon er zo niks over vinden.

Ik ben sinds kort eigenaar van een Polo 6R en merk dat deze niet helemaal lekker aangaat bij de koude start. Zie video.
De toeren schieten omhoog naar 1200-1300 en het ratelt hier en daar. Na 10 seconden wordt het geluid minder en is het toerental gezakt.
Dit gebeurt ook in mindere mate bij een niet koude start en weet niet zo goed of ik er mee naar de garage moet en/of waar het aan ligt.

Onderdelen als distributieketting en verstuivers kon ik vinden wat overeen kwam met koude start problemen maar wellicht weet één van jullie meer.
Wie kan mij helpen?

 
Volkswagen  Polo 6R Trendline  1.2 70PK 
Hey!

Lijkt alsof hij een dip in de brandstof toevoer heeft, persoonlijk zou ik de filters controleren als dat nog niet is gedaan. Visuele controle bij de verstuivers kan ook geen kwaad.
Hallo mede polo liefhebbers,
Ik hoop niet dat ik een dubbele post heb gemaakt maar kon er zo niks over vinden.

Ik ben sinds kort eigenaar van een Polo 6R en merk dat deze niet helemaal lekker aangaat bij de koude start. Zie video.
De toeren schieten omhoog naar 1200-1300 en het ratelt hier en daar. Na 10 seconden wordt het geluid minder en is het toerental gezakt.
Dit gebeurt ook in mindere mate bij een niet koude start en weet niet zo goed of ik er mee naar de garage moet en/of waar het aan ligt.

Onderdelen als distributieketting en verstuivers kon ik vinden wat overeen kwam met koude start problemen maar wellicht weet één van jullie meer.
Wie kan mij helpen?

 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI 
  • Leuk
Waarderingen: MaccieG
Hey!

Lijkt alsof hij een dip in de brandstof toevoer heeft, persoonlijk zou ik de filters controleren als dat nog niet is gedaan. Visuele controle bij de verstuivers kan ook geen kwaad.
Dank voor je reactie!
Er is recent klein onderhoud geweest waarbij de filters onderhanden zijn genomen maar durf natuurlijk als een leek in de auto wereld dit niet weg te cijferen.
Kan ik makkelijk zelf bij de verstuivers komen?

Ik dacht omdat het toerental toeneemt er teveel zuurstof bij komt? Maar weet niet of dit klopt.
 
Volkswagen  Polo 6R Trendline  1.2 70PK 
Voor visuele controle bij de verstuivers trek je het afdek kap van de motor, je hebt dan 3 verstuivers naast elkaar. Probeer vocht vlekken te zoeken rondom de verstuivers, hieronder een foto van een verstuiver van bovenaf. Nog iets te merken tijdens het rijden?1629386081462.png
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI 
  • Leuk
Waarderingen: MaccieG
Voor visuele controle bij de verstuivers trek je het afdek kap van de motor, je hebt dan 3 verstuivers naast elkaar. Probeer vocht vlekken te zoeken rondom de verstuivers, hieronder een foto van een verstuiver van bovenaf. Nog iets te merken tijdens het rijden?1629386081462.png
dank voor de uitleg!

In de eerste versnelling optrekken is wat stug naar mijn mening maar heb de auto nog niet zo lang in bezit dus wellicht een kwestie van wennen.
Verder rijdt de auto prima.
 
Volkswagen  Polo 6R Trendline  1.2 70PK 
Klopt, je went er wel aan. Ik heb die van mij over 2 maanden een jaar met bijna 25DKM erbij, ik ben tevreden over mijn polo!

Rijd langs de garage, zij kunnen niet alleen foutcodes uitlezen maar met het juiste uitlees-apparaat ook de waardes van zowat elk onderdeel in je auto controleren.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI 
  • Leuk
Waarderingen: MaccieG
Klopt, je went er wel aan. Ik heb die van mij over 2 maanden een jaar met bijna 25DKM erbij, ik ben tevreden over mijn polo!

Rijd langs de garage, zij kunnen niet alleen foutcodes uitlezen maar met het juiste uitlees-apparaat ook de waardes van zowat elk onderdeel in je auto controleren.
Lekkere wagens zijn het ook :)

Ja ga ik doen. Heb komende week "vakantie" dus ik rij wel even langs.
Ik plaats nog wel een update als ik meer weet.
 
Volkswagen  Polo 6R Trendline  1.2 70PK 
  • Leuk
Waarderingen: 1MTH40N3
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!