Vreemde geur in de auto

BVS

Actief lid
586
172
43
Sinds vandaag merk ik op dat er een vreemde geur hangt in de auto...
lastig om te beschrijven maar het lijkt wel de verbrandingsgeur van de auto, wat je ook wel eens uit de uitlaat ruikt
maar het lijkt ook op een soort gas geur...

verder niets vreemds te merken aan de auto maar ben benieuwd of iemand dit eerder heeft gehad?

de airco staat niet aan en als ik die aan zet veranderd/verdwijnt de geur ook niet echt...
 
Overdag kun je vaak een soort rook ontwikkeling onder de motorkap niet zien.
echter als je in het donker , de motor laat draaien , en je kijkt met een zaklamp , dan zie je vaak wel of er een rook ontwikkeling is.
Had ik ook , was een draad die lag te schroeien tegen het uitlaatspruitstuk , stonk behoorlijk (was weliswaar niet met mijn polo maar met mijn vorige auto een passat.)
kon het op die manier mooi traceren.
gr Marcel
 
Seat  Ibiza ST  1.2 TDI 
Heb hetzelfde inderdaad, 1.2 TDI BM. De ene keer dacht ik dat het te ruiken was wanneer ik vol gas de snelweg op reed.. maar gisterenavond deed ik de kachel aan vol open en toen begon het ook een beetje verbrand te ruiken. Maar die van mij krijgt binnenkort weer een LongLife beurt, misschien dat het het interieurfilter is, aangezien ik ook niets onder de motorkap kan zien/ruiken of onder de auto.
 
Toen ik de oude 6r 1.2 tdi

Had ik ook zo,n vieze geur in de auto, ben toen gelijk door gereden naar de dealer
Monteur wist mij te vertellen dat die geur van de roetfilter kwam. Ivm schoon branden.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Volkswagen  Polo 6 C R-Line  1.2 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!