Vreemd geluid rechts achterin na vervangen van schokdempers

Beste allemaal,

Ik zit met een volgende probleem, en deze heb ik ook aangekaart bij Witteburg te Delft nadat zij de schokdempers van de polo bluemotion hebben vervangen voor een nieuwe. Alleen geven zijn aan dat het geluid ergens rechts achterin tegen de de boven zijkant in de interieur zit en niet vanwege de schokdempers.

Er staan al verschillende topics hier waarin wordt beschreven over een mysterieus geluidje dat bij hobbels voor komt of bij wegen die niet vlak zijn, ook ik ervaar dat zelfde probleem een oplossing is niet beschreven in die topics.

Geluid is ontstaan nadat de schokdempers zijn vervangen, alleen geeft Witteburg aan dat dit niet met de schokdempers te maken heeft, en dat zij voor een meer bedrag (vertaalt in manuren) wel voor mij willen uitzoeken wat het geluid veroorzaakt.
Ben nog steeds van mening dat het geluid via de schokdempers naar zijkant achter rechts boven verplaatst (omdat dit een lege gat is met een kapje, fungeert dit als een klankkast).

Wat kan ik doen (zodat het mij geen geld kost), om mijn gelijk te halen en hoe kan ik dit bewijzen? De reparatie heeft mij al veel geld gekost.

Ik zet straks de auto op de krik en door een tik te geven aan de schokdempers, hoop ik die geluid te kunnen reproduceren.

Graag verneem ik jullie reacties.

Groet,

Yobikap
 
Je zou het eens kunnen navragen bij andere monteurs die veel schokdempers vervangen zoals een kwikfit of euromaster. Ben je ANWB lid dan kan je daar ook nog terecht voor juridisch advies.
 
Volkswagen  Polo  1.6 tdi 90 pk blue motion 
Ik heb samen met mijn vader en een monteur gekeken waar het geluid kwam. En inderdaad, dit komt gewoon uit de schokdempers. Ook wanneer de zijkant van de auto naar beneden wordt gedrukt (schokdempers, veringen check) dan hoor je duidelijk dat geluid.

Lijkt erop dat Witteburg onbekwame monteurs in dienst heeft, en snel geneigd zijn ergens anders naar te wijzen dan de werkzaamheden die ze uitgevoerd hebben.

Ik heb een email naar Witteburg gestuurd, en zal maandag ook telefonisch contact met ze opnemen.

Normalitair ga ik naar de Hoogeboom (waar de polo ook aangeschaft is) alleen wegens afstand ben ik naar Witteburg geweest.

Dit wordt vervolgt.
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!