Vreemd gedrag radio & airco na onderhoudsbeurt

Hoi,

Ik heb vandaag mijn Polo 6R uit 2013 weer opgehaald van de garage na een onderhoudsbeurt en het vervangen van de kettingset.

Wat mij opvalt is dat ik nu problemen heb met mijn radio. Deze activeert niet meer automatisch na het omzetten van mijn contact en gaat ook niet meer uit na het halen van de sleutel uit het contact.

Een ander opvallend dingetje is dat het gele lampje van de airco niet meer brand. De airco zelf werkt wel gewoon. De garage zei telefonisch niet bij deze onderdelen geweest te zijn en vermoedde dat het misschien te maken zou hebben met het meermaals loshalen van de accu.

Heeft iemand een idee wat dit kan zijn en hoe ik het oplos?

Met vriendelijke groet,
Mattis
 
@MattisJanssen compleet off-topic maar wat was de reden voor het vervangen van je distributieketting? En wat is je kilometerstand?
De 1.2 60pk is geen TSI en heeft normaal gesproken veel minder last van een ratelende distributieketting.
Begon deze bij jou toch te ratelen?
 
Volkswagen  Polo 9N3  1.2 6v 60pk BBM 
@MattisJanssen compleet off-topic maar wat was de reden voor het vervangen van je distributieketting? En wat is je kilometerstand?
De 1.2 60pk is geen TSI en heeft normaal gesproken veel minder last van een ratelende distributieketting.
Begon deze bij jou toch te ratelen?
Hier wil ik je even corrigeren: de 1.2 12V heeft wel degelijk een zwakke distributieketting...
 
Volkswagen  Polo 6R 1.2TDI 95PK (SOLD)| Slowda Fabia 1.0MPI 75pk (fullsize familiebak)| Skoda Fabia 1.2TSI 86pk|  Volkswagen Kever 1970 1600i 46pk 83Nm 
Hier wil ik je even corrigeren: de 1.2 12V heeft wel degelijk een zwakke distributieketting...
Goed om te weten, weer wat geleerd. Wist ik niet.
Dacht dat te kettingen op 1.2 TSI aanzienkijk gevoeliger waren voor ratelen dan de 1.2 MPI.
Ook een aanzienlijk verschil tussen de 1.2 MPI 6v en 12v variant?

Benieuwd wat de oorzaak voor vervanging en km stand was bij @MattisJanssen
 
Volkswagen  Polo 9N3  1.2 6v 60pk BBM 
Goed om te weten, weer wat geleerd. Wist ik niet.
Dacht dat te kettingen op 1.2 TSI aanzienkijk gevoeliger waren voor ratelen dan de 1.2 MPI.
Ook een aanzienlijk verschil tussen de 1.2 MPI 6v en 12v variant?

Benieuwd wat de oorzaak voor vervanging en km stand was bij @MattisJanssen
wat ik weet over het verschil tussen de 1.2 6-klepper en de 1.2 12 klepper: 6 kleppen en wat vermogen/koppel! :mrgreen:

Ik weet van de 6 klepper dat er een probleem met verbrande kleppen en olieverbruik is. de 12V ken ik alleen van de kettingproblemen.
 
Volkswagen  Polo 6R 1.2TDI 95PK (SOLD)| Slowda Fabia 1.0MPI 75pk (fullsize familiebak)| Skoda Fabia 1.2TSI 86pk|  Volkswagen Kever 1970 1600i 46pk 83Nm 
Goed om te weten, weer wat geleerd. Wist ik niet.
Dacht dat te kettingen op 1.2 TSI aanzienkijk gevoeliger waren voor ratelen dan de 1.2 MPI.
Ook een aanzienlijk verschil tussen de 1.2 MPI 6v en 12v variant?

Benieuwd wat de oorzaak voor vervanging en km stand was bij @MattisJanssen

Oorzaak van de vervanging was een opgerekte distributieketting.

Kilometerstand: 118000km
 
Oorzaak van de vervanging was een opgerekte distributieketting.

Kilometerstand: 118000km
klinkt mij niet gek in de oren, 118000km voor een ketting. Kennis van mij had dezelfde motor en die ketting begon al te ratelen na 50-70.000
 
Volkswagen  Polo 6R 1.2TDI 95PK (SOLD)| Slowda Fabia 1.0MPI 75pk (fullsize familiebak)| Skoda Fabia 1.2TSI 86pk|  Volkswagen Kever 1970 1600i 46pk 83Nm 
  • Leuk
Waarderingen: MattisJanssen
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!