Vraag: Past deze set onder mijn VW?

Screenshot_20231112_165338_Marktplaats.jpg

Hey Mensen,
Ik heb 3 vragen!
- Ik ben aan het kijken naar een winterset voor mijn polo 6r uit 2011, past deze set erop?
Velgen: 6.5Jx16 ET-40 steek 5x100 naafdiameter 57.1
Audi onderdeelnr: 82A601025C

Banden: Bridgestone Blizzak LM001 AO
195/55/R16 91V profiel: 2x7mm 2x6.5mm

- Vinden jullie deze er mooi onder staan?
- Aan te raden om in de winter op winterbanden te rijden?

Hier zie je mijn wagen:
20230606_145127.jpg
 
Laatst bewerkt:
Volkswagen  Polo  1.2 TSI 105PK 
Ik heb een set gevonden die er en goed uitziet en de juiste maat heeft.
Maar ik twijfel of ze goed bij mijn polo passen als winterset...
Help me haha!
(Als ik ze neem dan wel met spinnennaafdop vw logo)
Maat is 215/45/r16
Screenshot_20231113_185838_Marktplaats.jpg
 
Volkswagen  Polo  1.2 TSI 105PK 
Ze zullen de auto wat hoger maken voor de 5% extra hoogte (45 t.o.v. 40) en zilver op zilver moet je van houden.
Oogt vaak wat oud bolliger / chiquer, maar minder sportief.

Overigens zeg je het zelf al, het is een winterset die er niet het hele jaar onder zitten.
Ik zou me er niet zo druk over maken en denken 'Ik rij tenminste niet op stalen velgen', zoals vele wintersets zijn. :)

Toch moet ik het even zeggen, maar all-season is geen optie? In Nederland kennen we natuurlijk maximaal een week of 2 met écht sneeuw op de weg.
All-season werkt perfect voor dit soort situaties, en je kan het er altijd onder laten zitten met je huidige hippe velgen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Collin01
Ben zelf altijd groot voorstander van het rijden op zomer/winter banden in plaats van all-seasons, maar inmiddels kom ik ook op het punt dat ik zeg; als je Nederland niet uit gaat, dan zit je met all-seasons niet slecht.

Mocht je wel met je auto op wintersport willen, dan zou ik zeker voor winterbanden kiezen (is vaak ook gewoon verplicht).
 
Volkswagen  Polo AW  1.0 TSI 95pk 5mt 
  • Leuk
Waarderingen: JelleR en Collin01
Ik snap jullie, heb nu de zwarte 17" velgen op mijn wagen nog niet zo lang en daar liggen zomerbanden op. Nieuw gekocht.
Dus ik vond het wel leuk om een winterset erbij te nemen. Alleen ben ik al dagen aan het zoeken naar mooie haha
 
Volkswagen  Polo  1.2 TSI 105PK 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!