Vraag over Chiptuning Polo AW 1.0 TSI 115 pk

Beste heren,

Ik heb mijn polo laten Chiptuning naar 140 pk en 240 koppel. Tijd daarna merkte ik dat mijn koppelingspedaal best wel vibreert bij het helemaal intrappen van de koppeling. Dit was voorheen niet zo. Motor is ook een stukje onrustiger geworden dan voor de Chiptuning.

Mijn vraag is of dit normaal is?

Gr. Roy
 
Volkswagen  Polo AW Highline  1.0 TSI 115 pk (VAGtechniek 135pk) 
Beste heren,

Ik heb mijn polo laten Chiptuning naar 140 pk en 240 koppel. Tijd daarna merkte ik dat mijn koppelingspedaal best wel vibreert bij het helemaal intrappen van de koppeling. Dit was voorheen niet zo. Motor is ook een stukje onrustiger geworden dan voor de Chiptuning.

Mijn vraag is of dit normaal is?

Gr. Roy
Lijkt me niet maar heb je al contact gehad met je tuner? wie heeft hem getuned als ik vragen mag ik hoor hier namelijk over de AW bij JD en Vag techniek alleen maar goeie verhalen en hoe soepel de motor wel niet is...
 
Volkswagen  Polo AW  2.0 GTI 
Nou dat is het dus zeker niet. Denk dat dit gewoon het risico is dat je loopt wanneer je je auto laat chippen bij zo'n "alleskunner" ipv bij één van de weinige gerenommeerde in VAG gespecialiseerde bedrijven. Dat is wel wat duurder, maar mede gezien op de totale kosten van een auto, iets wat je maar beter voor lief kunt nemen
 
Volkswagen  Up! GTI KWv1 Milltek Road+ OZ HLT matt black wheels  1.0 tsi 140 pk/225 Nm (Vagtechniek) 
Langs geweest bij Go-Eco. Die vonden het ook raar. Kwamen ook wat fout codes naar boven. Originele software terug gezet. Auto rijdt nu weer normaal. Alle problemen zijn nu verdwenen. Na mijn vakantie willen ze er verder mee.

Bij thuiskomst mail gestuurd om mijn geld terug te krijgen vertrouw het gewoon niet en aangezien ze een garantie hebben van: Niet tevreden, geld terug.

Moet hier nog een reactie op krijgen. Lijkt me dat Go-Eco hier niet lastig om zullen doen. But you never know :)
 
Volkswagen  Polo AW Highline  1.0 TSI 115 pk (VAGtechniek 135pk) 
Heej @Royzilla ik hoop dat je je geld terug krijgt. Ga na je vakantie naar VAG (of JD, maar hier heb ik geen ervaring mee). Ik ben vorige week donderdag geweest....en ben uitermate tevreden. De auto gaat als de brandweer en ik merk verder niets negatiefs. Ik ben van 95pk naar 135+ gegaan.
 
VW  Polo AW  1.0 TSI 135pk (by VAG Techniek) 
  • Leuk
Waarderingen: Agaam en Juno Leloup
Ik snap nog steeds niet dat mensen naar dat soort tuning bedrijven gaan.

Gelukkig is het nu ok.
Als je je geld terug krijgt zou ik inderdaad naar VAG of JD gaan, heb je iig waar voor je geld.
 
Volkswagen  Polo AW  1.0 TSI 
Toch zijn er ook nog andere bedrijven dan JD en VAG.
Het is niet zo dat hun de enigste zijn die het kunnen.

De meeste bedrijven hebben kant en klare mappen, maar er zijn ook zat andere bedrijven die weten wat ze doen.

Maar je weet pas echt wat je tuning doet als je hem op een rollenbank zet.
Cijfers verschillen per auto.(ook bij jd en vag)

Mijn polo van 90pk origineel had op de bank 100pk.
Na de tuning op 120pk +- en dat op ron 95.
Heb ook een aantal cijfers gezien van andere polos en er zijn er zelf een paar met 81pk geweest.

Je moet gewoon een bedrijf kiezen die goed bekend staat (met name mond op mond reclame)
 
Je moet gewoon een bedrijf kiezen die goed bekend staat (met name mond op mond reclame)

Maar dan wel echte mond op mond reclame. Oppassen met online reviews. Daar worden mensen vaak voor betaald/beloond.
Naast VAG en JD zijn er TVS, JB Autoservice (JD software), Hartog en VVT. Laatste twee diesel gespecialiseerd, dacht ik. Dan heb je ze wel zo'n beetje gehad met de VAG gespecialiseerde tuners.
 
Volkswagen  Up! GTI KWv1 Milltek Road+ OZ HLT matt black wheels  1.0 tsi 140 pk/225 Nm (Vagtechniek) 
  • Leuk
Waarderingen: VM407
Toch zijn er ook nog andere bedrijven dan JD en VAG.
Het is niet zo dat hun de enigste zijn die het kunnen.

De meeste bedrijven hebben kant en klare mappen, maar er zijn ook zat andere bedrijven die weten wat ze doen.

Maar je weet pas echt wat je tuning doet als je hem op een rollenbank zet.
Cijfers verschillen per auto.(ook bij jd en vag)

Mijn polo van 90pk origineel had op de bank 100pk.
Na de tuning op 120pk +- en dat op ron 95.
Heb ook een aantal cijfers gezien van andere polos en er zijn er zelf een paar met 81pk geweest.

Je moet gewoon een bedrijf kiezen die goed bekend staat (met name mond op mond reclame)
Is het dan zo dat de tuners (o.a JD en Vag) bij stage 1 bij de 1.2 tsi ervan uitgaan dat er RON98 getankt wordt om op ongeveer 130 pk uit te komen? Of geldt dat streven ook bij RON95
 
Volkswagen  ID3 First Max  58 kWh / 204 pk 
Pas bij op-maat tuning wordt RON98 of hoger verwacht. Dat wil dus zeggen stage 1+ en hoger. Stage 1 is een standaard map zonder auto-specifieke afstelling en is dus op basis van RON95.
 
Volkswagen  Golf 7 R  2.0 TSI @ 420 pk / 538 Nm by VAGTechniek 
  • Leuk
Waarderingen: Teun
Langs geweest bij Go-Eco. Die vonden het ook raar. Kwamen ook wat fout codes naar boven. Originele software terug gezet. Auto rijdt nu weer normaal. Alle problemen zijn nu verdwenen. Na mijn vakantie willen ze er verder mee.

Bij thuiskomst mail gestuurd om mijn geld terug te krijgen vertrouw het gewoon niet en aangezien ze een garantie hebben van: Niet tevreden, geld terug.

Moet hier nog een reactie op krijgen. Lijkt me dat Go-Eco hier niet lastig om zullen doen. But you never know :)
Ben we benieuwd welke fout codes er naar boven kwamen, weet je dat nog?
 
Volkswagen  Polo team 6r  1.2tsi 105pk 
  • Leuk
Waarderingen: remondepemon
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!