Vraag betreft opties audio/telefoon

Na een lange tijd polo 9n3 te hebben gereden gaat het tijd worden voor een nieuwe polo BM,.
Wel daarvoor nog een vraag mbt. Optie executive plus pakket. RNS 310 Nav aanwezig met multimedia aansluitbox.

Toevallig gezien dat er een kabeltje bij besteld moet worden voor me iphone / ipod of iets dergelijks omdat de gewone apple kabel niet werkt.

Maar wat ik zou willen is een usb aansluiting voor iphone / ipod in me armsteun zodat het netjes weg gewerkt is en me iphone uit het zicht is.
Is dit mogelijk bij de polo BM??? Ik weet wel dat het in de audi A6 wel in de armsteun zit gemonteerd.

Iemand hier ervaring mee? of een oplossing?
 
Volkswagen  Polo bm  1.2 tdi 
Het kabeltje van de multimedia box is geen usb kabel, deze aansluiting zit in het dashboardkastje. Dus als je deze gebruikt ligt je iphone in het dashboardkastje. Ikzelf heb een oude iPod aangesloten op de multimediabox in het dashboardkastje en mijn iPhone staat in een originele cradle op m'n dashboard. Ik had ook liever de aansluiting in de armsteun gehad als ik alleen m'n iPhone zou aansluiten.
 
Skyracer, Ik heb het gezien maar moet toch een manier zijn om de kabel te verlengen. Ik heb zelf al zitten kijken naar het kabeltjes wat vanaf de mediabox een usb input mee heb. Maar weet niet of dit vervolgens goed gaat als ik die usb verleng ivm data overdracht. Iemand ervaring mee???
 
Volkswagen  Polo bm  1.2 tdi 
Het gaat mij niet om de muziek afspelen maar wil ook meteen me iphone kunnen opladen en dat graag in de armsteun
Hoe kan ik dat realiseren??
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Volkswagen  Polo bm  1.2 tdi 
Ja ik denk ook dat de cradle de beste oplossing is, klikt je telefoon erin en vervolgens kun je bellen, muziek luisteren en opladen. Als je de kabel gaat verlengen zul je ook de dashboardkastje open moeten laten, lijkt me niet wenselijk, als je geen cradle wilt dan wellicht beste oplossing om de hele mediaaansluiting te verplaatsen naar je armsteun...
 
heb van mijn dealer ook de usb kabel erbij gekregen, zal ff testen of hij het ook doet met een verlengkabel + iphone

Graag dan weet ik of ik dat gewoon zo kan regelen vind een cradle niet zo mooi en dat is behoorlijk groot.
Heb liever alles weggewerkt alleen die bluetooth adapter die nodig bij de RNS310 is helaas niet weggewerkt.
 
Volkswagen  Polo bm  1.2 tdi 
Daarmee gaan niet alle functies werken. Wil je persé de multimedia aansluiting van VW overweeg dan een verlengkabel.

http://www.istuff.nl/iPhone/products/cat/198/0/iPhone-Dock-Verlengkabels.html

Uit je tekst begrijp ik dat je eea nog niet definitief besteld hebt. Waarom niet een aansluiting van een ander merk? Kun je laten inbouwen waar je wilt, kost minder en qua bediening precies hetzelfde. Ikzelf heb de multimedia aansluiting wel genomen en heb ook een Iphone. Als ik de Iphone aan wil sluiten/loskoppelen in het dashboardkastje loop ik een dubbele hernia op en de Iphone slingert vervolgens rond in het kastje aan de belachelijk korte kabel.
 
Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik niet alles door heb genomen :$ maar verlengkabels voor de iphone hoeven niet duur te zijn. Kijk even op ebay voor 4 euro heb je al een verlengkabel van 2m inclusief de verzendkosten :) http://www.ebay.nl/itm/USB-Extend-E...702108?pt=PDA_Accessories&hash=item27bd7b591c ik heb laatst voor een kennis een 3m lange gewone kabel gekocht werk perfect!

Uit Engeland http://www.ebay.nl/itm/2-METRE-DOCK...uting_CablesConnectors_RL&hash=item4cff4e7768 iets duurder maar denk dat je hem dan aankomende Dinsdag of Woensdag binnen hebt :)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Yasinan
Bedankt voor het kijken!

Holyoak
Me nieuwe auto bijna besteld maar word toch het plus pakket dus ik moet het met die mediabox doen.

Appelsientje
Had aan de dealer gevraagd en hij zei:
De kabel die we kunnen leveren is een kort kabeltje en dan blijft je telefoon in het kastje liggen.
vervolgens gevraagd of het gaat lukken met aparte usb verleng kabel antwoord was: Weten we niet.
Erg slecht dat ze hiervoor niet goed op de hoogte zijn, of ben ik nou zo apart dat ik deze in me armsteun wil hebben?

Deze kabel toch maar eens proberen, wel een kleine kans dat dit gaat werken denk ik maar toch....
Net wat je zegt voor 4 euro laat ik het niet liggen.

Auto volgende week maandag bestellen Big Grin BM 1.2 TDI levering 3 weken werd mij gezegd waar ik wel blijer van werd.
 
Volkswagen  Polo bm  1.2 tdi 
3 Weken is behoorlijk snel! Dan is je kabel ook ongeveer binnen ;)

Maar wat je schrijft klopt wel hoor in de Armsteun is 100x beter! Ik ben nu ook wel is van usb stick aan het verwisselen en dat is niet echt handig als je eerst het dashboard kastje moet openen dan rommelen waar dat kabeltje zit usb stick eruit halen (terwijl je vanaf de bestuurders stoel horizontaal in je auto ligt), nieuwe proberen terug te stoppen wat nooit in 1x lukt. Daarbij wil de kabel ook wel is losraken.. Terwijl er ook een nutteloos bakje achter je sigaretten aansteker zit. Maar ik kan vw ook wel begrijpen niet iedereen heeft een armsteun.
 
En je moet gaten boren in je armsteun om de kabel er in te krijgen! Ik heb bij de Polo van Jeroen geprobeerd om de ipod kabel in de armsteun te maken maar dit is niet gelukt. Uiteindelijk hebben we gekozen om een zwart vlakje naast de sig-aansteker hiervoor te gebruiken.
 
of een brodithouder op je ventilatie rooster monteren en de kabel via het rooster wegwerken (vraag me niet hoe dat moet, heb het wel is bij een golf voorbij zien komen) misschien dat je het door de opening van je dashboard koeling kan verleggen?
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!