Voorstellen Voorstellen Polo AW GTI

Beste forumleden,
Onlangs ben ik de eigenaar geworden van een Volkswagen Polo GTI uit 2019 en ik stel mezelf graag even voor. Ik heb de auto inmiddels 2 maanden en vond het een mooi moment om, na hier al veel gelezen te hebben, zelf een voorstelbericht aan te maken. Ik heb de afgelopen jaren aardig wat auto's gehad. Waarvan in mijn ogen de leukste een Golf GTE met Stage1 was en mijn vorige auto een Tesla Model 3 AWD. Nu zullen misschien aardig wat mensen zich afvragen waarom ik van een Tesla naar een Polo ga. Ik moet eerlijk zeggen dat de Tesla echt goed reed en dat elektrisch rijden heerlijk 'rustig', maar ook extreem snel is. Toch miste ik, als autoliefhebber, beleving en geluid. Daarnaast was de afwerking van de Tesla uit 2019 niet helemaal van het hoogste niveau. Hierom besloten om het elektrisch rijden toch nog even achter mij te laten en terug te gaan naar een leuke benzine auto.

Al snel viel mijn oog op een Polo GTI. Uiteraard had ik zoals altijd wel mijn wensenlijstje, ik wilde in elk geval een origineel Nederlandse auto, digitaal display, alcantara stoelen, stoelverwarming, automaat, ACC, climate control en LED-koplampen. Uiteindelijk een leuk model gevonden met deze opties en met 60.000km op de teller.

Inmiddels ongeveer 2000km gereden en hij bevalt goed. Moet eerlijk zeggen dat het wel weer even wennen was om van elektrisch naar een DSG te gaan. Elektrisch rijdt heel 'smooth', zonder versnellingen natuurlijk en je merkt daarom niks van opschakelen oid. De GTI is natuurlijk een sportieve auto en is wat gevoeliger/zenuwachtiger met rijden. Maar dit maakt het ook weer leuk, omdat het gevoel van autorijden veel meer tot zijn recht komt. De tankbeurten zijn wat minder, maar die neem ik voor lief haha.

Ik heb op het moment geen hele grote wensenlijst met de GTI. Het is een model met OPF, ik zit er aan te denken om de OPF te laten verwijderen en middendemper eruit, voor wat meer geluid. Maar hier ben ik nog niet zeker van. De laatste oliebeurt is uitgevoerd bij 52.000km. Inmiddels zit ik 10.000km verder en over de 60k km heen. Volgens mij is dat de grens om de DSG olie te verwisselen, dus ik ben wel van plan om een beurt uit te voeren + DSG olie wissel. Als laatst ben ik ook de gelukkige met het welbekende geluid bij het achteruitrijden. Ondanks dat je maar weinig achteruit rijdt, stoort het mij wel. Gelukkig is de oplossing op dit forum geschreven. Weten jullie of dit ooit een terugroepactie was? Of kan ik dit bij de dealer gewoon laten oplossen.

Genoeg gepraat.. een paar foto's :grinning:

1pologti.jpeg2pologti.jpeg3pologti.jpeg
 
Volkswagen  Polo 2G AW GTI  2.0 
Dankjewel! Ik was in de veronderstelling dat een DSG6 een natte koppeling had in tegenstelling tot een DSG7. Kom er online niet helemaal uit, maar wellicht dat het ook in het instructieboekje staat.
 
Volkswagen  Polo 2G AW GTI  2.0 
Zowel de DQ250 DSG6 van de AW en de DQ381 DSG7 van de AW-FL zijn met een natte koppeling de enige zonder natte koppeling is zover ik weet de DQ200 DSG7 (die overigens ook olie heeft anders kom je niet zo ver;))
 
Volkswagen  Polo AW/FL GTI  2.0TSI 207PK 
Welkom bij de club!!

Voor het piepen bij achteruit rijden is geen terugroepactie geweest. Is bij mij opgelost door de dealer, na uitleggen van het probleem aan de hand van de info op dit forum.

Trillingsdemper was zover ik mij kan herinneren het 'codewoord' Stick Out Tongue
Ik moest wel 2 weken wachten in verband met wachttijd op de onderdelen.
 
Welkom!
Als je nog een dikke set 19 inch wielen zoekt voor onder je auto heb ik nog een set in de verkoop staan in de perfecte maten voor onze Polo's.
Ook filmpjes van hoe het klinkt zonder OPF heb ik.
Mocht je meer info willen dan hoor ik het graag Big Grin
 
Volkswagen  Polo AW GTI  2.0 TSI 293pk 
Welkom bij de club!!

Voor het piepen bij achteruit rijden is geen terugroepactie geweest. Is bij mij opgelost door de dealer, na uitleggen van het probleem aan de hand van de info op dit forum.

Trillingsdemper was zover ik mij kan herinneren het 'codewoord' Stick Out Tongue
Ik moest wel 2 weken wachten in verband met wachttijd op de onderdelen.


Bedankt voor jullie reacties! Altijd leuk om op een actief forum terecht te komen.

@RodePoloGTI Dan ga ik de afspraak maar snel inplannen, dankjewel! Weet jij nog wat de kosten waren?

@LevendStratego Ondanks dat ik 19 wel mooier vind staan wil ik voor nu nog een beetje comfort houden, voor wat comfort is in de GTI :sweatsmile: Ben wel benieuwd naar het geluid zonder de OPF
 
Volkswagen  Polo 2G AW GTI  2.0 
  • Leuk
Waarderingen: Sal
Bedankt voor jullie reacties! Altijd leuk om op een actief forum terecht te komen.

@RodePoloGTI Dan ga ik de afspraak maar snel inplannen, dankjewel! Weet jij nog wat de kosten waren?
Ik heb even in mijn onderhoudspapieren gekeken en kon er niks over vinden...

Het is een leaseauto, dus misschien dat er een factuur naar mijn baas gegaan is, maar volgens mij is het onder garantie vervangen.
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!