Voorstellen Voorstellen Jeroen Polo GTI (AW) 2.0 (+ ID4 GTX)

Goedendag,

Ik ben Jeroen uit Schagen. Op MyPolo.nl gestuit tijdens mijn zoektocht naar een leuke 2e auto voor ons (mijn vrouw zal er het meeste in rijden, naast mijzelf in de avonden/weekenden.
Motor recent goed verkocht en ik wilde op 4 wielen verder met iets dat voor mij ook leuk is in de weekenden, en voor mijn vrouw goed te doen is naar haar werk (25km enkele reis), mbt comfort etc.

Zelf rijd ik voornamelijk in een (zakelijke) witte VW ID.4 GTX. Niet per se de beste auto eerlijk gezegd (toch wel wat kinderziektes en irritatiepunten), maar desalniettemin is de 2e auto bij ons (vanaf een Opel Corsa uit 2019) een VW Polo GTI 2.0 (AW) uit 2019 geworden, met een handbak! Auto nog niet opgehaald; dat gaat heel erg binnenkort gebeuren.

Ik lees me graag in op het Forum over de zaken die mensen tegen komen, en handige tips van anderen die daar weer op terug komen.
Daarom ook mijn aanmelding vast hier.

Ook is het chippen/tunen van de Polo iets waar ik nog naar kijk en op termijn wil gaan doen, maar eerst maar even kijken hoe het gaat met de Polo in de standaard uitvoering; de vrouw benodigd überhaupt nog wat overtuigingskracht m.b.t. het chippen van de toch al snelle auto; de zin ervan ontgaat haar; ze geeft minder om auto's dan ikzelf...

Polo GTI front.jpg
ID4 GTX front.jpg
 
Volkswagen  Polo AW  GTI 2.0 200pk (250pk/455Nm stage 1) 
Welkom!
Het tunen zal lastig te verkopen zijn met als reden 'een snellere auto', als je nu van een Corsa naar een GTI gaat. Maar je kan altijd hoop houden! Stick Out Tongue
Ze kent me gelukkig langer dan vandaag, dus als ik het meerdere malen genoemd heb, gaat ze er standaard genomen wel van uit dat er iets staat te gebeuren.
 
Volkswagen  Polo AW  GTI 2.0 200pk (250pk/455Nm stage 1) 
  • Leuk
Waarderingen: JelleR
Een aw met handbak?! Top! Hier een 6c gti met handbak
Ik wilde wel ook echt t liefste een handbak. Dat was in het geval van de AW dus geen gemakkelijke opgave, kwam ik tijdens de zoektocht achter. Bijna enkel verkrijgbaar met DSG (wat in de basis natuurlijk ook prima is), maar lekker echt zelf de macht over het schakelen hebben geeft mij meer gevoel erbij. Ik rijd ook al dagelijks elektrisch, dus dit is ook echt pure compensatie daarvoor denk ik . Geen idee of er verder nog andere voordelen aan een handbak zitten, behalve dat ie zeldzaam blijkt. De DSG bakken zijn tegenwoordig ook wat beter bestand tegen wat tuning bij de AW, dus daar hoef je een DSG volgens mij ook niet voor te laten schieten dan.
 
Volkswagen  Polo AW  GTI 2.0 200pk (250pk/455Nm stage 1) 
Wauw idd een handbak is denk ik zeer zeldzaam.
Ik wist eigenlijk niet eens dat dit in een AW was te krijgen. Is dan zeer kort maar leverbaar geweest of apart ingevoerd?
Ik heb nu een 6C GTI handbak (JD) en ben daar super tevreden mee.... maar als ik nog een keer dan een AW vind.... ;)
Het is een origineel Nederlandse auto. Ik lees/hoor in de reviews van toen de AW GTI net uit was dat de handbak "later" zou komen. Maar in wat voor getalen en welke datums dat dan geleverd is etc, zou ik niet weten.
 
Volkswagen  Polo AW  GTI 2.0 200pk (250pk/455Nm stage 1) 
Het is een origineel Nederlandse auto. Ik lees/hoor in de reviews van toen de AW GTI net uit was dat de handbak "later" zou komen. Maar in wat voor getalen en welke datums dat dan geleverd is etc, zou ik niet weten.
Voor zover ik weet nooit te bestellen geweest, maar er zitten nog wel eens liefhebbers bij Pon die een specifieke auto bestellen die in Nederland niet te krijgen is. Zo zijn er bijvoorbeeld ook een paar naar Nederland gehaald met een leren interieur. Dus niet het alcantara wat hier wel te bestellen was, maar zwart leer met rode stiksels.
 
Volkswagen  Polo AW GTI  2.0 TSI 293pk 
  • Leuk
Waarderingen: Djuroen
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!