Voorruit beslagen

Goedenavond,

Hebben jullie smorgenvroegs ook veel last van beslagen vooruit? Ik moet altijd de klimaatregeling minimaal een minuut a 2 minuten volgas op de volruit aanzetten met airco aan om de voorruit te ontwasemen.

Of ben ik de enige en heb ik wellicht een lek in mijn Polo uit 2018?

Dank!
 
Volkswagen  Polo AW  1.0 
Ik zou beginnen met je voorruit aan de binnenkant goed te reinigen, dat scheelt al de helft. Het beste kan je het zien dat die "vet" is als je tegen de zon in kijkt naar buiten. Haal dan eens een vinger over je ruit en je ziet direct een streep.
 
Seat  Arona 2020  1.0 TSI 115PK DSG 
Ik zou beginnen met je voorruit aan de binnenkant goed te reinigen, dat scheelt al de helft. Het beste kan je het zien dat die "vet" is als je tegen de zon in kijkt naar buiten. Haal dan eens een vinger over je ruit en je ziet direct een streep.
De binnenkant heb ik al schoongemaakt met glasreiniger. Ook heb ik twee vochtvreters. Heb jij helemaal geen last in vroege ochtend?
 
Volkswagen  Polo AW  1.0 
Vochtvreters trekken toch juist vocht aan in je auto? Blijft een discussie maar in mijn brein helpt dat niet Stick Out Tongue
Volgens mij ontnemen ze het vocht binnen in je auto, dus wat al in je auto zit. Ze trekken geen vocht aan van buiten de auto om dit vervolgens de auto in te trekken. Daarnaast, vochtvreters werken wel maar komen vaak ook ruim te kort om het vochtgehatle in je auto echt omlaag te brengen. Maar mogelijk kan het voor de voorruit helpen, ik heb er niet zoveel ervaring mee.
 
Tesla  Model 3 Highland  AWD 394pk 
Met airco op 'auto' duurt het bij mij eventjes. Denk wel net zo lang als bij jou.
Sowieso helpt het ook om ruiten te wissen, de buitenkant "beslaat" ook 'smorgens

Ik heb geen vochtvreters enz. Polo 6r 2012.
 
Volkswagen  Golf 8 GTE  1.4 TSI 
Bij mijn vorige Polo 6r had ik wel "eens" last van en met de airco was het zo verdwenen.
Ik heb nooit hoeven wachten totdat het veilig was om te rijden, wat ik wel eens met mijn vorige auto's heb meegemaakt.
Met mijn huidige AW nog niks meegemaakt, wel een licht condensje wat ik volgens mij zelf creëer met mijn eigen adem, maar niks echt beslagen.
Heb de klimaatregeling altijd op auto staan, zonder de airco aan.

Altijd airco aan is zonde, kost toch benzine en een paar PK Big Grin
Ook wordt je condensor nooit goed droog gereden, met oude sokken lucht en schimmelvorming tot gevolg.

@ topicstarter;
Als je op redelijk droge dagen nog steeds last hebt, kan er best ergens een lekkage zijn.
Misschien een nieuwe voorruit geplaatst? Check alle bekleding, ook onder je matjes, reservewiel op vocht.
Ook onder de Parafaan (waar je ruitenwissers zitten) goed controleren. Als de opvangbak verstopt is loopt het water niet weg.
Met glassex je ruit reinigen, maakt je ruit weer vet. Klink raar, maar is echt waar.
Ikzelf maak de ruit schoon met alleen water en een wonderdoek en daarna goed na poetsen met een schone oude theedoek.
Die vochtvreters zou ik niet in mijn auto willen, misschien in de achterbak ofzo:mrgreen:

Veel succes ermee en hopelijk snel opgelost.
 
Volkswagen  Polo AW  2.0 GTI 
Altijd airco aan is zonde, kost toch benzine en een paar PK Big Grin
Ook wordt je condensor nooit goed droog gereden, met oude sokken lucht en schimmelvorming tot gevolg.
De Polo heeft PK's genoeg voor in Nederland en vieze geuren heb ik ook nooit iets van gemerkt. (en mijn neus doet het ook nog prima)
 
Bij mijn vorige Polo 6r had ik wel "eens" last van en met de airco was het zo verdwenen.
Ik heb nooit hoeven wachten totdat het veilig was om te rijden, wat ik wel eens met mijn vorige auto's heb meegemaakt.
Met mijn huidige AW nog niks meegemaakt, wel een licht condensje wat ik volgens mij zelf creëer met mijn eigen adem, maar niks echt beslagen.
Heb de klimaatregeling altijd op auto staan, zonder de airco aan.

Altijd airco aan is zonde, kost toch benzine en een paar PK Big Grin
Ook wordt je condensor nooit goed droog gereden, met oude sokken lucht en schimmelvorming tot gevolg.

@ topicstarter;
Als je op redelijk droge dagen nog steeds last hebt, kan er best ergens een lekkage zijn.
Misschien een nieuwe voorruit geplaatst? Check alle bekleding, ook onder je matjes, reservewiel op vocht.
Ook onder de Parafaan (waar je ruitenwissers zitten) goed controleren. Als de opvangbak verstopt is loopt het water niet weg.
Met glassex je ruit reinigen, maakt je ruit weer vet. Klink raar, maar is echt waar.
Ikzelf maak de ruit schoon met alleen water en een wonderdoek en daarna goed na poetsen met een schone oude theedoek.
Die vochtvreters zou ik niet in mijn auto willen, misschien in de achterbak ofzo:mrgreen:

Veel succes ermee en hopelijk snel opgelost.
Nee ik heb er alleen last van bij vochtige ochtenden. Bij droge dagen nergens last van. Het gekke is dat ik bij voorgaande auto’s nergens last van heb gehad…
 
Volkswagen  Polo AW  1.0 
Dan verwacht ik niet zo snel een lekkage.
Misschien toch een verstopping onder je paravan?
Als daar water blijft liggen, komt de vochtige lucht ook je auto in via je ventilatie.
 
Volkswagen  Polo AW  2.0 GTI 
Ook last van, vooral nu mijn auto dag en nacht buiten staat. In de koude maanden is het erger dan in de zomer maanden maar het is vooral echt aanwezig bij koude(winter)maanden. Ik zet altijd bij het parkeren de luchtcirculatie dicht waardoor er geen lucht van buiten zich naar binnen kan verplaatsen.
 
.  .  . 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!