Voorruit beslagen

Ook last van, vooral nu mijn auto dag en nacht buiten staat. In de koude maanden is het erger dan in de zomer maanden maar het is vooral echt aanwezig bij koude(winter)maanden. Ik zet altijd bij het parkeren de luchtcirculatie dicht waardoor er geen lucht van buiten zich naar binnen kan verplaatsen.
Slim! Ik ga dat eens proberen.
 
Volkswagen  Golf 8 GTE  1.4 TSI 
Slim! Ik ga dat eens proberen.
Je bedoelt je drukt op het circulatie knopje?

Even een vraag, schakelt die zich dan niet automatisch uit als je de auto uitzet?

Ik heb hier heel erg last van, van een beslagen ruit aan de binnenkant en ook van een hele gevaarlijke weerspiegeling, alsde zon op een bepaalde manier schijnt.

Ramen zijn al tich keer gereinigd ook met spiritus etc.
 
Volkswagen  polo  1.2 tdi 105 pk egr off 
Sinds 2 dagen heb ik ook erg beslagen ramen en duurt het ook lang voordat deze ontwasemd is. :)

Ik weet niet wat er gebeurd met de klep als je de auto [de auto zelf; motor uitzetten] uitschakeld.
 
Volkswagen  Golf 8 GTE  1.4 TSI 


bron: ad:
In koude en natte seizoenen beslaan de ruiten sneller doordat koude lucht minder vocht opslaat dan warme lucht. Vooral ‘s nachts condenseert die vochtigheid, die via kleding en schoenen in de auto komt, op de koude ruiten. Zodra het vocht in de auto zit, gaat het niet zomaar weg. Zeker niet in auto’s waarmee weinig wordt gereden. Het is dan ook vaak de tweede auto in het gezin die er het meest last van heeft. Auto’s waarmee veel wordt gereden, drogen zichzelf immers door langdurig gebruik van kachel en airconditioning


Tip 3: laat vocht eruit
Zorg ervoor dat de ventilatiekanalen open staan en dat de ventilatie niet op de recirculatiestand staat omdat het voertuig dan niet wordt ontlucht.
Schakel daarom de ventilatie en de verwarming in – warme lucht neemt meer vocht op dan koude lucht. Daarnaast is het handig tussendoor de ramen kort te openen om de vochtige lucht naar buiten te laten.
 
Laatst bewerkt:
Volkswagen  POLO AW Comfortline Business Executive  1.0 TSI 95pk 
  • Leuk
Waarderingen: MHPolo en Sal
Lekkage is bij oudere Polo's wel een bekend kwaaltje geweest weet ik helaas uit ervaring, maar bij nieuwere modellen zou je dat toch niet verwachten. Maar beslagen ramen hebben terwijl die van de andere auto's schoon zijn is wel verdacht.
 
Volkswagen  Polo 9N3 Optive  1.4 80pk 
Ik heb de antifog rain x gebruikt.

Het doet wel wat, maar voor de moeite en de prijs, zou ik het niet doen. Je moet het blijven gebruiken 1x per week minimaal en op een gegeven moment is je ruit vettig.

De beste manier vind ik toch isopropyl alcohol en erna nawrijven met een schone droge doek.

De antiregen daar en tegen is zijn prijs meer dan waard en draagt ook bij aan de veiligheid. 8A6BE754-C3BE-4CE4-8A31-9E3D6D5C3341.jpeg
 
Volkswagen  polo  1.2 tdi 105 pk egr off 
  • Leuk
Waarderingen: Cruz en Roon
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!