Voorbumper schade aanpakken

Bumper hoeft er zeker niet af om ze eraf te halen.. Maar zou zeggen brug is wel must! Om ze eraf te krijgen moet bodemplaat eerst weg, en dan kan je met veel gedoe een soort van onderlip weghalen (laat ik het maar zo noemen) en daar zitten die dingen aan vast. Die onderlip weg laten zou het mooiste zijn maar hier zit de bodemplaat weer aan vast dus dat kan niet. Ik vind het er niet uit zien als ze eraf zijn dus moet toch op zoek naar nieuwe.
 

Bijlagen

  • nietmooi.jpeg
    nietmooi.jpeg
    219.6 KB · Weergaven: 47
  • bumperdingen.jpeg
    bumperdingen.jpeg
    203.5 KB · Weergaven: 48
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI 
Update: Ik zag net hier in de parkeer garage een Polo staan waar het ook niet op zit. Maar wat blijkt hier zit dus zo een andere spoiler/onderlip op. Schijnbaar heeft de bluemotion dat extra..

Dus ik ga gewoon op zoek naar zo een andere spoiler/onderlip want volgens de dealer past dat gewoon op de bumper. Geen kosten voor spuiten etc. En het kan ook niet meer kapot.

Edit: dit is wel een mooie/betaalbare oplossing https://www.onderdelenlijn.nl/auto-...deel/spoiler-voorbumper/onderdeelid/15034788/
 
Laatst bewerkt:
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI 
Bumper hoeft er zeker niet af om ze eraf te halen.. Maar zou zeggen brug is wel must! Om ze eraf te krijgen moet bodemplaat eerst weg, en dan kan je met veel gedoe een soort van onderlip weghalen (laat ik het maar zo noemen) en daar zitten die dingen aan vast. Die onderlip weg laten zou het mooiste zijn maar hier zit de bodemplaat weer aan vast dus dat kan niet. Ik vind het er niet uit zien als ze eraf zijn dus moet toch op zoek naar nieuwe.
Mooie namen voor de foto's! ;)
 
Zijn je oude lipjes nog wel heel?
Dan evt zelf opschuren met grid 180 en dan kunstof primer, kleur op maat en blanke lak.

Bij het spuiten, niet dicht erop en 1 dun laagje per keer totdat volledig gedekt is.
Dan krijg je geen druipers en wordt je lak het stevigst.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.4 16V 86PK 
Zijn je oude lipjes nog wel heel?
Dan evt zelf opschuren met grid 180 en dan kunstof primer, kleur op maat en blanke lak.

Bij het spuiten, niet dicht erop en 1 dun laagje per keer totdat volledig gedekt is.
Dan krijg je geen druipers en wordt je lak het stevigst.
Het zijn wel k dingen. Vandaag netjes maken, morgen net weer een te hoge drempel. De mijne zijn ook bekrast, maar was niet van plan hier zo veel tijd en energie aan te besteden. Misschien dan maar die lip in het bericht hierboven.
 
Het zijn wel k dingen. Vandaag netjes maken, morgen net weer een te hoge drempel. De mijne zijn ook bekrast, maar was niet van plan hier zo veel tijd en energie aan te besteden. Misschien dan maar die lip in het bericht hierboven.
Ja, anderzijds je hebt de verf al in huis. Dus mocht het weer gebeuren kan je het voordelig herstellen.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.4 16V 86PK 
  • Leuk
Waarderingen: aeonius
Ik heb hem al een aantal dagen thuis liggen, op de foto zag je 2 "onderdelen" het kleine onderdeel kreeg je ook niet standaard erbij. Dit heb ik voor de zekerheid wel erbij genomen (8 euro) maar blijkt alleen iets te zijn wat je onder erin kan klikken. Dus dit heb je niet perse nodig.

Maar het ziet er goed uit als vervanging, ik ga kijken of die vandaag er misschien onder kan.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!