Volkswagen Polo GTE?

volkswagen-polo-gte-plug-in-hybrid-hot-hatch-could-launch-in-2015-81054_1.jpg

Doen? Persoonlijk vind ik hem wel vet Big Grin
Bron:
http://www.autoevolution.com/news/v...rid-hot-hatch-could-launch-in-2015-81054.html
 
  • Leuk
Waarderingen: pipo en Durban
Ziet er best leuk uit! Ik weet alleen niet op het past in de Polo!
Met de nieuwe bijtellingsregels zou het best nog wel een kanshebbertje zijn!
 
Er is geen reden tot namelijk. Laagste bijtelling voor een niet volledig elektrische auto is 7%. Dat hebben ze al behaald met de Golf en Passat dus dan hoeven ze hetzelfde trucje niet bij de polo te doen die niet echt een lease kanon is zoals de golf en passat.
 
Volkswagen  Polo  1.6 TDi 
Er staan zo'n 800 Golf GTE's op voorraad in Nederland, een van de weinige landen waar het (voor zakelijke rijders) fiscaal interessant is om zo'n ding te rijden dus daar heeft VW NL zich aardig in verslikt. De Jetta Hybrid is ook al geschrapt dus reken zelf maar uit of er een Polo GTE komt.
 
Volkswagen  Polo 6C Highline  1.2 TSI 90 PK 
Daarbij vervalt de 7% voor hybride per 01-01-2016. :(
En terecht. Er is de afgelopen jaren teveel gesubsidieerd op auto's die echt niet zuiniger zijn dan de normale auto met verbrandingsmotoren.

Als jij me kan vertellen waarom een hybride cayenne met 2 turbo's en 400pk met een cataloguswaarde van 140.000 euro maar 649 euro BPM hoeft af te dragen dan hoor ik het graag. Voor de gemiddelde Polo betaal je al nieuw een paar duizend euro. Hoe kun je dat eerlijk noemen?
 
Volkswagen  Polo 6C Highline  1.2 TSI 90 PK 
  • Leuk
Waarderingen: Zero2Fear
Dat ligt natuurlijk aan het gedrag van de bestuurder.

Dat is net zo min eerlijk als al die Mitsubsidies Outlander. Ze moeten het ook afhankelijk maken van iemands rijstijl. (al is dat met BPM natuurlijk moeilijk) Rij je elec. dan betaal je geen bijtelling. (of heel weinig) Rij je alleen maar op benzine, dan betaal je 25%. Moet je kijken hoe snel mensen hun gedrag aanpassen. Nu gooien ze alles naar 22% en worden heel veel mensen de dupe terwijl de rijkere mensen 3% korting krijgen.
 
Volkswagen  '03 Polo 9N  1.4 55kW/75PK. 
Dat ligt natuurlijk aan het gedrag van de bestuurder.

Dat is net zo min eerlijk als al die Mitsubsidies Outlander. Ze moeten het ook afhankelijk maken van iemands rijstijl. (al is dat met BPM natuurlijk moeilijk) Rij je elec. dan betaal je geen bijtelling. (of heel weinig) Rij je alleen maar op benzine, dan betaal je 25%. Moet je kijken hoe snel mensen hun gedrag aanpassen. Nu gooien ze alles naar 22% en worden heel veel mensen de dupe terwijl de rijkere mensen 3% korting krijgen.

De mitsubsidies worden massaal door de leasemaatschappijen teruggehaald omdat ze er niet uit kunnen. Contracten worden opengebroken en mensen krijgen gewoon een andere auto en die lompe bakken gaan voor bodemprijzen weg. Maar er wordt idd veel misbruik gemaakt van die fiscale aantrekkelijkheid. BMW heeft nu een X5 met hybride aandrijflijn die in aanmerking komt voor 7% bijtelling. Scheelt maandelijks best veel als je lease-auto van 140 mille opeens van 25% naar 7% bijtelling kan gaan.
 
Ach, ik kwam onlangs erachter dat een Porsche 918 Spyder, cataloguswaarde 890.xxx euro een BPM heeft van 691 euro.
En aangezien die hybride is, valt die ook onder de 7%.. Voorlopig dan.
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!