Vochtprobleem Polo 6R 2011

Heyhey,

Ik zit met een vochtprobleem in mijn auto. Ik hoop dat ik het zo duidelijk mogelijk kan uitleggen.
Het vochtprobleem ontstaat eigenlijk als ik mijn airco aanzet om het binnen in de auto warm te krijgen dat krijg je met die kou hier in Nederland helaas. Wanneer ik mijn airco activeer beslaat mijn auto compleet. Ik moet dat wachten totdat me auto warm wordt en dan gaat het langzamerhand weg. Nu had ik laatst ook vochtdruppel aan de binnenkant van mijn voorruit zitten aan de onderkant. Dit lijkt mij opzich best extreem?

Ik wil graag wat meer informatie weten omtrent dit vochtprobleem, wordt het dan toch een vochtvreter kopen of is er een andere mogelijkheid?

Bijgevoegd een foto wat het topje van de ijsberg is.

Hierbij de foto.
 

Bijlagen

  • IMG_2245.JPG
    IMG_2245.JPG
    641.6 KB · Weergaven: 63
Laatst bewerkt door een moderator:
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI 105 PK GTD Line 
Afvoerpunten van water onder de parafaan verstopt?
Kun jij mij daarin wat meer uitleg over geven? Ik heb namelijk geen idee waar deze afvoerpunten zitten bij een Polo.

?

anyway, de verwarming werkt verder goed?
een keer een nachtje laten drogen in een warme garage? auto een tijdje met de AC en recirculatie laten lopen? voorruit ooit vervangen? lekkage gevonden? natte matten/vloerbedekking?

Verwarming wordt gloeiend heet. Laatste tijd extra warm gezet voor het drogen van mogelijk de binnenkant. Ik heb geen idee of de voorruit een keer vervangen is helaas. Tot nu toe nog geen natte plekken ontdekt in de auto zelf.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI 105 PK GTD Line 
Ik ga van het weekend maar onder de paravaan kijken, hoe krijg je zoiets los bij de ruitenwissers? Ik heb zonet al heel wat blaadjes rondom de motorkap weggehaald (herfst) er zat zelfs een klein beetje mos....
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI 105 PK GTD Line 
Onder de paravaan, de plastic kap onder de ruitenwissers, zit de ruimte voor de wissermotor ed. Deze ruimte heeft kleine kanaaltjes aan de kant van je zijschermen. Als deze verstopt zitten loopt het water op en vind zich een weg in de auto, meestal door je interieur filter.
Om het wat duidelijker te maken.
Dat kleine gaatje onderin op de foto
Ben speciaal voor deze foto naar buiten gelopen en de foto gemaaktStick Out Tongue;)

Ik ga van het weekend maar onder de paravaan kijken, hoe krijg je zoiets los bij de ruitenwissers? Ik heb zonet al heel wat blaadjes rondom de motorkap weggehaald (herfst) er zat zelfs een klein beetje mos....
Hoe je die paravaan los maak dat weet ik niet
 

Bijlagen

  • D3B4E698-6DF8-4797-AC57-77C8241A34D7.jpeg
    D3B4E698-6DF8-4797-AC57-77C8241A34D7.jpeg
    1.2 MB · Weergaven: 66
Volkswagen  Polo team 6r  1.2tsi 105pk 
Ik heb zonet gekeken, helaas zien de paravaan gaten niet dicht uit. Ik zat te denken, kan het ook zijn dat de airco bijgevuld moet worden? Ook omdat als ik hem aanzet ik een schrapend geluid hoor?
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI 105 PK GTD Line 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!