Vochtprobleem: natte vloerbedekking voorin !

Hey mensen,

Ik heb een probleempje met mijn 6R (2013).
Laatst merkte ik op dat het een beetje muffig rook in de auto. Heb het één en ander gecheckt maar niks raars gevonden.
Nu had ik de vloermatten uit de auto gehaald om even de stofzuiger er door te halen en kwam erachter dat de vloerbedekking
nat is ! De bestuurderskant is erg nat, de bijrijderskant een klein beetje.
Het vocht komt echter niet van boven, de vloerbedekking bij de pedalen is kurkdroog ! Heb wel de afvoeren in de parafaan
gecheckt, maar ook hier geen rarigheid.
Ik heb het idee dat het vocht aan de onderkant de auto binnenkomt ergens.

Iemand anders bekend met dit probleem ???

Alvast hartelijk dank voor het meedenken..

Gr
Fred
 
Het klinkt misschien heel gek maar ik had het ook en het bleekt dat mijn voorruit niet goed was bevestigd precies zoals je omschreef bij pendalen droog maar toch vocht .

Ik kwam er achter in de wasstraat toen zag ik het pas dat het bij mijn ruit vandaan kwam en ik kon mijn ruit bijna naar buiten duwen misschien ook iets om naar te kijken.
 
Volkswagen  Polo 6R  1,2 tsi Comfortline 
Als je vloerbedekking nat is is de isolatie daaronder ook zeik nat.

Dit ga je niet uit testen met airco uit zetten.
Je zou je bekleding moeten demonteren en goed laten drogen voordat je schimmels ect krijgt.

Wat je wel kan testen is met warm weer je airco volgas aanzetten(maximale koeling) en dan zou er na 30min draaien een plas water onder moeten liggen(condens)
Komt er geen druppel uit dan lekt deze je interieur in.
 
  • Leuk
Waarderingen: Brent Verhaegen
Lachen om te lezen dit. Mijn vriendin had dit probleem een aantal weken terug ook. Door wat googlen kwamen wij al snel bij de airco uit. Maar haar voorruit is ook vervangen 2 maanden geleden. Misschien hier ook nog maar eens naar kijken aangezien we er nog niet voor naar de dealer zijn geweest.
 
instagram: @rline_polo_ || Volkswagen  Polo AW  1.0 TSI 115pk DSG-7 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!