Vocht in koplamp

Hi all, ik heb een vraag voor de techneuten en sleutelaars..

Vorig jaar mijn GTI gekocht en bij slecht weer ontstond er vocht in de koplamp. Vanuit Bovag garantie vervolgens een nieuwe koplamp geplaatst, netjes opgelost. Daarbij werd gezegd dat er nergens iets mankeerde aan de lamp en er geen lek te vinden was.

Vervolgens een hele zomer, want goed weer, geen problemen gehad en nu met het slechte weer ontstaat er ook vocht in de nieuwe linker koplamp.

Iemand een idee wat dat zou kunnen zijn en beter nog, is dit te verhelpen?

20231031_113550.jpg
 
Volkswagen  Polo GTI 2018  2.0 - 245pk 
Vanuit de garage begreep ik dat er een "lucht" pijpje naar de lamp loopt met een sponsje, klepje oid om er voor te zorgen dat de lamp wel kan luchten masr er geen vocht bij kan?
Meest simpele gedachte is dus dat dit systeem niet 100% werkt en er via deze weg wel vocht bij de lamp komt...
Maar ik heb totaal geen verstand van de opbouw van een lampunit, dus miss slaat dit wel nergens op
 
Volkswagen  Polo GTI 2018  2.0 - 245pk 
lichte condens waas kan altijd optreden, zeker sinds de invoering van plastic koplampen.
Meestal trekt dit na een paar uur weer weg.
Pas als je echt druppels gaat zien is er wat aan de hand.

Mensen die een splinternieuwe wagen kopen krijgen hetzelfde op rekest.
Het "hoort" bij de plastic koplamp helaas.

Ik had vanmorgen zelf onderin ook een lichte condens waas, de Renault Captur van 2 maanden oud tegenover mij in het parkeervak ook.
 
Ja bij mij trekt het in de zomer na natte periode ook weg maar nu onstaan er echt druppels.. het gekke is het zit alleen links voor (als je naar de auto kijkt) en rechts is helemaal niks aan de hand
 
Volkswagen  Polo GTI 2018  2.0 - 245pk 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!