Vlotter brandstofmeter geeft verkeerde waarde

Issam

Actief lid
234
60
42
Na het verwijderen en opnieuw plaatsen van de brandstofpomp de pomp onder de achterbank, geeft de meter een verkeerde waarde aan.

Weet iemand hier meer van??
 
Volkswagen  Polo 6C  1.4 TDI 105PK --> 130PK 
Verkeerde waarde hoger of lager en hoeveel diesel zat er in de tank? In het geval van een lagere waarde, geeft die toevallig ook een lagere actieradius aan, zegeaar veel minder wat je kan rijden dan normaal?

Je zegt verwijderen en opnieuw plaatsen, gaat het om een andere brandstofpomp of dezelfde?
 
Volkswagen  polo  1.2 tdi 105 pk egr off 
Het hele verhaal is dat mijn hoge druk brandstofpomp kapot is gegaan deze is vervangen, echter start mijn auto nu niet. Dit komt door vervuilde brandstof in het buitenland. ik heb mijn hele brandstof systeem gereinigt en alle brandstof leeg gezogen daarvoor moest de brandstofpomp onder de stoel los.

Alles is terug geplaatst alleen geeft de meter 75% aan terwijl er maar 20 liter in zit. Ik heb actieradius en er staat nog 5 liter bijvulhoeveelheid wat dus niet klopt. dit zijn de oude waardes. nou vraag ik me af moet ik de auto eerst gestart krijgen en er een stuk mee rijden? of is de brandstofpomp onder de stoel kapot wat me zeer onwaarschijnlijk lijkt.

Dit is inderdaad dezelfde pomp
 
Volkswagen  Polo 6C  1.4 TDI 105PK --> 130PK 
Hoe kom je tot de conclusie dat je auto niet start door de vervuilde brandstof? Lijkt mij heel vreemd dat je auto daardoor niet start, je bent met die brandstof toch ook hierheen gereden? Wanneer heb je het brandstoffilter voor het laatst vernieuwd? Ik zou voor die (lage) kosten die ook vervangen. Heb je de brandstofleidingen ontlucht? Heb je goede brandstofpomp gemonteerd? Zit die correct en niet scheef? Is de vlotter niet verbogen?
 
Seat  Arona 2020  1.0 TSI 115PK DSG 
Als je auto start en normaal rijdt is er niks mis met de pomp lijkt mij.

Ik heb wel vaker garage bezoeken gehad en dat de actieradius lagere waardes aangaf dan wat de tank aangaf. Is normaal hoorde ik en het heeft zich nu elke keer na een garage bezoek voor gedaan en na een paar dagen was het weer normaal.
 
Volkswagen  polo  1.2 tdi 105 pk egr off 
Hoe kom je tot de conclusie dat je auto niet start door de vervuilde brandstof? Lijkt mij heel vreemd dat je auto daardoor niet start, je bent met die brandstof toch ook hierheen gereden? Wanneer heb je het brandstoffilter voor het laatst vernieuwd? Ik zou voor die (lage) kosten die ook vervangen. Heb je de brandstofleidingen ontlucht? Heb je goede brandstofpomp gemonteerd? Zit die correct en niet scheef? Is de vlotter niet verbogen?
De 1.2 tdi had er 2 toch? weet niet of dat ook geldt voor de 1.4 tdi
 
Volkswagen  polo  1.2 tdi 105 pk egr off 
@H11 Niet dat ik weet, maar mijn technische kennis is zeer beperkt. @Issam heb je slangen goed op de brandstofpomp aangesloten en niet per ongeluk de aanvoer en retourslang verwisseld? Als je Polo nog niet gelopen heeft na het vervangen van de brandstofpomp, zou ik mij nog niet druk maken over de verkeerde waarde van de meter, misschien is dat later anders als je Polo gelopen heeft en je de auto hebt volgetankt. Eerst zorgen dat die goed loopt.
 
Laatst bewerkt:
Seat  Arona 2020  1.0 TSI 115PK DSG 
@Sal nee de retourslangen heb ik een foto van gemaakt en op de juiste plek terug gezet. Ik heb alle diesel uit de leidingen gehaald. Om precies te zijn heb ik delen vervangen van de hoge druk brandstofpomp. De vering daar binnen was kapot. Ik heb de nieuwe vering erin gezet. Maar na het ontluchten lijkt er geen brandstof te komen naar de injectoren. Ik zag dat er diesel lekt bij het kopje waarvan ik een foto heb gestuurd. Die ga ik morgen vervangen. En anders ga ik de gehele pomp vervangen. Maar toen alles “stuk” was starte de auto nog wel
 

Bijlagen

  • 5CE80586-4028-4EFB-BF68-4901B6C07FD6.jpeg
    5CE80586-4028-4EFB-BF68-4901B6C07FD6.jpeg
    1.1 MB · Weergaven: 13
  • 24EC944A-59CE-4E9E-A3E7-407956AF0A97.jpeg
    24EC944A-59CE-4E9E-A3E7-407956AF0A97.jpeg
    1.2 MB · Weergaven: 14
  • B113C831-457D-41D0-BE7E-7B383F153CAD.jpeg
    B113C831-457D-41D0-BE7E-7B383F153CAD.jpeg
    936.5 KB · Weergaven: 10
  • AFAD571B-DBC1-4116-9850-6BFAE0EFFF32.jpeg
    AFAD571B-DBC1-4116-9850-6BFAE0EFFF32.jpeg
    754.7 KB · Weergaven: 13
Volkswagen  Polo 6C  1.4 TDI 105PK --> 130PK 
  • Leuk
Waarderingen: Sal
@H11 Niet dat ik weet, maar mijn technische kennis is zeer beperkt. @Issam heb je slangen goed op de brandstofpomp aangesloten en niet per ongeluk de aanvoer en retourslang verwisseld? Als je Polo nog niet gelopen heeft na het vervangen van de brandstofpomp, zou ik mij nog niet druk maken over de verkeerde waarde van de meter, misschien is dat later anders als je Polo gelopen heeft en je de auto hebt volgetankt. Eerst zorgen dat die goed loopt.
Mijn kennis is ook beperkt. Ik dacht dat er ook 1 onder de brandstof tank zit, misschien dat iemand hier duidelijkheid over kan geven?
 
Volkswagen  polo  1.2 tdi 105 pk egr off 
Bij een 1.2 tdi heb je de kans dat wanneer de hoge druk pomp kapot gaat er ijzervijlsel in je verstuivers komen waardoor deze kapot gaan.

Delen van de hogedruk pomp vervangen heb ik nog nooit van gehoord persoonlijk, weet wel wanneer de pomp vast slaat je motor ook direct kapot is gezien deze aangedreven word door de distributie riem.

En ik denk dat je vlotter niet goed zit van de pomp in de tank, misschien zelfs overleden.

P.s diesel op je distributie riem is ook compleet fout.. indien gebeurt nieuwe riem monteren
 
Bij een 1.2 tdi heb je de kans dat wanneer de hoge druk pomp kapot gaat er ijzervijlsel in je verstuivers komen waardoor deze kapot gaan.

Delen van de hogedruk pomp vervangen heb ik nog nooit van gehoord persoonlijk, weet wel wanneer de pomp vast slaat je motor ook direct kapot is gezien deze aangedreven word door de distributie riem.

En ik denk dat je vlotter niet goed zit van de pomp in de tank, misschien zelfs overleden.

P.s diesel op je distributie riem is ook compleet fout.. indien gebeurt nieuwe riem monteren
Zijn er symptomen die op een overlijdende hoge druk pomp(Dat is de brandstof pomp toch?) kunnen duiden?
 
Volkswagen  polo  1.2 tdi 105 pk egr off 
Met het slepen van de auto is de tankmeter vanzelf naar de juiste hoveelheid verschoven, maandag of dinsdag hoor ik meer over de auto
 
Volkswagen  Polo 6C  1.4 TDI 105PK --> 130PK 
  • Leuk
Waarderingen: Sal
Update: Auto start weer, was 4 tanden van de tijd af.

Volgende probleem: auto hapert en lijkt dat 1 van mijn injectoren niet helemaal goed werken.

Hoge toeren geen probleem en kleppen lijken niet geraakt te zijn.

Maandag even naar Buchli in Harderwijk brengen voor controle
 
Volkswagen  Polo 6C  1.4 TDI 105PK --> 130PK 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!