Verwijderen rooster onderin in het luchtfilterhuis

MHPolo

Bekend lid
473
234
62
Beste allemaal,

In het luchtfilterhuis van de Polo AW GTI zit onderin (onder het filter) een plastic roostertje en deze kan je er zo uithalen.
Deze dient het turbo geluid tegen te houden? Kan deze zomaar zonder problemen verwijderd worden, of heeft deze toch nog meer functies.
Het geluid zal met verwijderen sportiever worden.

Zijn er leden die het verwijderd hebben, of juist met een reden niet?

Ik hoor het wel.

Groet,
MHPolo
 
Volkswagen  Polo AW  2.0 GTI 
DB2015AU01443_web_1600.jpg


Ik gok dat het dit rooster is dat je bedoelt (air flow straightener)? Ik zou m laten zitten om de werking van je LMM in orde te houden.

Edit: Dit is overigens een afbeelding van een 1.6TDI, dus het zal niet geheel overeen komen. https://www.volkswagen-newsroom.com/en/images/detail/1-6-tdi-engine-ea-189-flow-straightener-23680
 
Volkswagen  Polo AW  1.0 TSI 95pk 5mt 
Beste allemaal,

In het luchtfilterhuis van de Polo AW GTI zit onderin (onder het filter) een plastic roostertje en deze kan je er zo uithalen.
Deze dient het turbo geluid tegen te houden? Kan deze zomaar zonder problemen verwijderd worden, of heeft deze toch nog meer functies.
Het geluid zal met verwijderen sportiever worden.

Zijn er leden die het verwijderd hebben, of juist met een reden niet?

Ik hoor het wel.

Groet,
MHPolo
is een bescherming tegen bv sneeuw. ik heb 'm eruit gehaald.
 
Hoi VWPolo1.0,
Nope, zit recht onder het luchtfilter.
Had deze recent helemaal schoongemaakt en gestofzuigd, blijk je hem gewoon en gemakkelijk eruit te kunnen halen Big Grin
iichel heeft hem dus wel verwijderd, is het geluid echt anders? of maakt het geen flaus aus.
Hier een filmpje (hoop dat ie 't doet)
 
Volkswagen  Polo AW  2.0 GTI 
  • Leuk
Waarderingen: Singer
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!