Verwarmde ruitensproeiers

Nu het 6 graden vriest in Nederland komt het winterpakket toch wel van pas echter kreeg ik over een rit van 25km mijn ruitensproeiers niet aan de praat. Dichtgevroren!

Dit moet toch niet kunnen met verwarmde ruitensproeiers? Of vriest het gewoon te hard?
 
Ik denk dat Starsky helemaal gelijk heeft, oppassen dat je tank niet openscheurd ijs zet uit en kan er voor zorgen dat de tank over de naad openscheurd. Sproeien je koplampsproeiers wel? Mijn Polo blijft zelfs met -9 op de boardcomputer sproeien.
 
Mijn ruitensproeiers blijven het ook prima doen ondanks de kou (Heb er de goedkope anti-vries ruiten rommel van kruidvat/action in).

Overigens schijnt bevroren ruitensproeierspul ook de sproeier pomp te kunnen slopen (maat van me heeft dat gehad).
 
Lang leve internet. Door allemaal handleidingen en verschillende fora denken mensen dat ze het zelf allemaal wel kunnen en het uiteindelijk dus ook verkeerd doen. Ruitensproeier vullen is heel simpel maar let er gewoon heel erg goed op dat hij voldoende vorstbeveiliging heeft.
 
Ik weet dat ik 13 jaar na deze post deze vraag stel.. Maar regelt mijn Polo 6c (2016) het zelf als de temperatuur daalt als je verwarmbare ruitensproeiers hebt? Verwarmbaar klinkt alsof je het zelf moet regelen. Ik heb de wagen nog geen jaar en met laatste vrij zachte winter heb ik eigenlijk niks gemerkt, natuurlijk wel antivries erin. Maar ik heb pas sinds een paar weken de lijst met alle opties die de wagen heeft (en niet) en dit was er een van. Dus ben nieuwsgierig.
Ik moet me ook nog opnieuw voorstellen, want ik zat hier eerst met een Polo 9N die een project moest worden maar door veel pech nooit wat is geworden, ik heb hem wel nog steeds.. gewoon een geweldige auto die ik eigenlijk niet weg wil doen. Maar de 6c is een stuk moderner, een heel stuk sneller (1.0 TSI 110PK, standaard, Higline) en zuiniger.
 
Volkswagen  Polo 6C Highline 110PK (2016 Facelift)  1.0 TSI 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!