Verschil BCM 087 en 088

Tarabass

Bekend lid
319
141
59
Kan iemand mij vertellen wat het verschil is tussen de 087 en 088 BCM? En dan met name het stukje "alle verlichting via de BCM"?

6R0 937 085 x = BCM basic
6R0 937 086 x = 085 x + LIN (elec ramen, MFS)
6R0 937 087 x = 086 x + LIN (RLS, panoramadak) + cruise control + cornering lights
6R0 937 088 x = 088 x + start/stop + alle verlichting via de BCM + bi-xenon
 
Volkswagen  Polo 6R  1.4i 16v CGGB 
Het stukje met de bcm nummers zwerft rond op dit forum en komt van iichel. Echter is de info wat ik kan vinden anders. Ik heb zelf een 087, wat de highline is, met cornering lights en fog lights. Zit het verschil niet in de lighting diagnose ofzo?

Wat ik kan vinden is dat de 087 voor de niet-bluemotion modellen is, en komt met een ingebouwde gateway. Het verschil met de 088 zou zijn dat deze start-stop ondersteunt, een extended gateway heeft, maar ook geen xenon ondersteunt.

The BCM installed for factory xenon headlights on the Polo 6R non-bluemotion (433 Mhz, Europe, Australia, Brazil, etc...) were:
First were the 089D
Then were the 089F
The following 090
The following 090A
The last for Polo 6R and the best of all them was 090B

There are also other models of BCM working at 315 Mhz for other markets.

The BCM 087 are not for xenon.
The BCM 088 are for bluemotion, this model requires the separate gateway. In Polo6R non-BlueMotion the gateway is integrated into the BCM.
bron (uk-polos.net)

En op de ross-tech site staat het volgende lijstje:
  • Basis+
    • Part Numbers: ***-937-084-***
  • Medium+
    • Part Numbers: ***-937-085-***
    • Supported Features (like Basis+ and additonally): Central Locking, Anti-Theft-System, Outside Mirror Heating, Seat Heating
  • Medium++
    • Part Numbers: ***-937-086-***
    • Supported Features (like Medium+ and additonally): Remote Control
  • High+
    • Part Numbers: ***-937-087-***
    • Supported Features (like Medium++ and additonally): Cruise Control System (CCS), Anti-Theft-System LIN-Databus (for Alarm Horn)
  • Reku (Recuperation)
    • Part Numbers: ***-937-088-***
    • Supported Features (like High+ and additonally): Start/Stop System (with Recuperation)
  • Licht (Lighting)
    • Part Numbers: ***-937-089-***
    • Supported Features (like High+ and additonally): Lighting Functions (LED DRL, Bi-Xenon etc.)
  • Licht/Reku (Lighting/Recuperation)
    • Part Numbers: ***-937-090-***
    • Supported Features (like High+ and additonally): Lighting Functions (LED DRL, Bi-Xenon etc.), Start/Stop System (with Recuperation)
Het lijkt er sterk op dat de 088 dus geen xenon ondersteunt, en dat de info fout is. Daarom wat vragen.

Zijn er mensen die überhaupt bi-xenon hebben met een 088?
Ondersteunt de 087 footwell, zie dit niet terug in VCDS?
Gezien de extended gateway kan ik denk ik het beste naar een t5 BCM upgraden?
 
Volkswagen  Polo 6R  1.4i 16v CGGB 
Gaat het er niet om dat je verlichting via de bcm word geregeld/ aangestuurd?
Het lijkt er (nogmaals) sterk op dat de informatie die in de pdf van iichel (te vinden op dit forum) onjuist is.
  • Bij een 088 BCM loopt de verlichting niet via de BCM, maar nog steeds via de lichtschakelaar. Eigenlijk zijn de 087 en 088 gelijk, met verschil dat de 088 op een bluemotion geleverd is met start/stop en een aparte gateway heeft
  • Pas als je naar een BCM max (7H0937089D/7H0937090D) gaat kun je "lighting" activeren, wat zover ik begrijp resulteert in alle verlichting over de bcm en bijvoorbeeld de optie om footwell te activeren en te tonen in een MFA+. Maar ook bi-xenon wordt dan een optie
Hopelijk kunnen anderen dit bevestigen en is footwell/bi-xenon niet mogelijk bij een 087/088 BCM.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.4i 16v CGGB 
Oke, ik heb een 1.6 TDI met een 088-D BCM (import uit Duitsland) en daarin loopt de verlichting wel via de BCM. Dit kun je zien als je de stekkers van de BCM bekijkt of met vagcom output tests doet.
Interessant! Dan zou de info van iichel kloppen en de info van ross-tech niet.

Of lighting moet in hun ogen betekenen dat het om instelbaar is in een mfa+ teller. Heb jij die ook, en dus een menu optie in de teller?
 
Volkswagen  Polo 6R  1.4i 16v CGGB 
Voor zo ver ik weet heeft geen enkele 6R met GTI teller opties voor verlichting. Het enige menu voor lights en vision is dat je de Tourist mode kan activeren voor je bi-xenon zodat je in landen kunt rijden waar ze links rijden.

Zie hier
Bij 39 seconden.

Als je kijkt in de stroomloop schema's dan zie je vaak PR 7L6 staan en dan de verlichting via de BCM loopt.
PR 7L6 = met start stop. Dan zou je denken dat een 088 BCM (polo blm met start/stop) inderdaad wel verlichting via de BCM heeft.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
  • Leuk
Waarderingen: Tarabass
Weet je ook of dit over de BCM loopt, of zit aangesloten op de "lus" van interieurverlichting? Heb je toevallig een mfa+ teller?
Zal eens kijken hoe de verlichting is aangesloten. Enig idee hoe je dit makkelijk kunt doen? Kabelboom volgen is denk ik onbegonnen werk.
Ik heb nog de standaard MFA teller.
 
Volkswagen  Golf 7 GTD 2.0 TDI 184pk  || Volkswagen Polo 6R 1.6 TDI 90pk (verkocht!) 
Pas als je naar een BCM max (7H0937089D/7H0937090D) gaat kun je "lighting" activeren, wat zover ik begrijp resulteert in alle verlichting over de bcm en bijvoorbeeld de optie om footwell te activeren en te tonen in een MFA+. Maar ook bi-xenon wordt dan een optie

Ik heb een 89D maar geen Lighting Functions (LED DRL, Bi-Xenon etc.) ook geen footlight , In de auto ingebouwd .
Na achteraf een licht/regensensor geplaats tehebben , En deze geactiveerd in vcds , Kan ik de instellingen doen via mijn autoradio.

Btw Hoe kan je zien o je een MFA plus teller heb ?
 
Volkswagen  Polo 6C  1.2 TSI 140PK Oryx Weiss Pearl 
Ik heb een 89D maar geen Lighting Functions (LED DRL, Bi-Xenon etc.) ook geen footlight , In de auto ingebouwd .
Na achteraf een licht/regensensor geplaats tehebben , En deze geactiveerd in vcds , Kan ik de instellingen doen via mijn autoradio.

Btw Hoe kan je zien o je een MFA plus teller heb ?
jij hebt een 6c.
is heel anders als een 6r.
mfa+ is nooit geleverd buiten de gti en bluegt om.
je zult een gti of bluegt teller moeten kopen en die laten inleren op je 6r.
 
Volkwagen  E golf 2018  136 pk 
A oke , Was net op het forum wat oudere berichten telezen over MFA+ , En zag dat het om type 6R ging . De 6C hebben een ander MBQ platform.
Vandaar dat je geen radionav van een 6r in een 6c kan plaatsen , Maar dat is weer een ander topic.
 
Volkswagen  Polo 6C  1.2 TSI 140PK Oryx Weiss Pearl 
  • Leuk
Waarderingen: Franklin Golf4TDI
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!