Vermogens verlies 1.2 BM

Hallo allemaal,

Mijn polo van bj 2010 heeft onder tussen 161+++ op zijn teller staan.
Al een paar weken last van af en toe vermogens verlies als de motor op bedrijfs temperatuur is. Maar sinds deze week heeft hij pas z'n koppel moment rond de 3000 rpm wat voor heen rond de 2000 rpm was.
Dit rijd natuurlijk voor geen meter. Ik doe eens in de maand de laatste 10min naar me werk 120kmh in z'n 4 rijden om hem schoon te branden. Verder heb geen overmatig brandstof gebruik.
Hopelijk is er iemand die mij op weg kan helpen met deze storing te verhelpen.

Met vriendelijke groet,

Roy
 
Volkswagen  Polo 6r, Golf 1 cabrio  1.2 TDI BM, 1.8 GTI 
Brand het motormanagement lampje ?
Ik heb een soort gelijke probleem gehad. Bij mij moest de particle diesel filter sensor vervangen worden. klein sensortje net aan de bovenkant van je koelvloeistof reservoir.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI 
Ik heb sinds een maand een probleem met mijn polo 6 r 2011
Mijn brandstof verbruik is van 4.6/100 naar 7.3/100 gestegen er branden geen lampjes op het dashboard

Iemand die hier ervaring mee heeft en wat misschien een oplossing zou kunnen zijn??
 
Hallo allemaal,

Mijn polo van bj 2010 heeft onder tussen 161+++ op zijn teller staan.
Al een paar weken last van af en toe vermogens verlies als de motor op bedrijfs temperatuur is. Maar sinds deze week heeft hij pas z'n koppel moment rond de 3000 rpm wat voor heen rond de 2000 rpm was.
Dit rijd natuurlijk voor geen meter. Ik doe eens in de maand de laatste 10min naar me werk 120kmh in z'n 4 rijden om hem schoon te branden. Verder heb geen overmatig brandstof gebruik.
Hopelijk is er iemand die mij op weg kan helpen met deze storing te verhelpen.

Met vriendelijke groet,

Roy

Uitlezen op fouten
 
Volkswagen  Polo BlueGT  1.4TSI 
Ik heb in het verleden wel eens een storing gehad P2453 en dat bleek een diesel particale filter storing te zijn.
Wat zijn de waardes van die sensor? Zodat ik hem kan controleren of hij dat werkelijk defect is.
 
Volkswagen  Polo 6r, Golf 1 cabrio  1.2 TDI BM, 1.8 GTI 
Hoorde een collega ook hierover praten.. bij hem ligt het waarschijnlijk aan de verstuivers of injectoren.. Weet niet of dit ook bij jouw het geval kan zijn? Ohja hij zei dat s ochtends hij ook moeilijk start..

Het klopt inderdaad dat hij smorgens wat moeilijker start.

Ik moet een afspraak maken voor een grote beurt (binnen 11.000km)
De teller staat nu bijna op 108.000
 
Oke, misschien is dat het wel(verstuivers of injectoren).. Misschien kan je langs een professionele garage langs gaan of de dealer?

Ja dat was ik ook van plan.
Zal wel moeten want moet nog een paar dingetjes navragen voor de apk
Bijv. Ik heb nu orginele bi xenon erin zitten zonder hoogte regeling
Er werd mij vandaag verteld dat dat er verplicht op moet zitten anders is het gelijk afkeur.
Er moet dus een AFS systeem op komen.
ik zou wel eens willen weten wat de kosten hiervan zijn of dat er een andere oplossing voor is bijvoorbeeld de lampjes vervangen door halogeen alleen voor de apk
 
Klopt, als je xenon lampen voert moet je auto voorzien zijn van hoogteregeling, dat is verplicht.. die AFS systeem kost ook duur volgensmij(rond de 200?) Of misschien zal iemand anders hier het beter weten... Ja dat is een optie, halogeen lampen voor de apk, of als je de oude koplampen heb, die ff verwisselen, is niet helemaal legaal mjaaa, je moet wat hea :mrgreen:

Hoogte verstelling moet werken als het er op zit. Haal je de knop weg dan is er niks aan de hand!

Hetzelfde geld voor de wiswas!
 
Vanaf een bepaald bouwjaar is het wel verplicht om het te hebben toch? Dat hoorde ik van een apk keurmeester
Er zit bij mij wel hoogte regeling op maar die werkt niet dus moet een blindplaatje halen daarvoor
 
Klopt, als je xenon lampen voert moet je auto voorzien zijn van hoogteregeling, dat is verplicht.. die AFS systeem kost ook duur volgensmij(rond de 200?) Of misschien zal iemand anders hier het beter weten... Ja dat is een optie, halogeen lampen voor de apk, of als je de oude koplampen heb, die ff verwisselen, is niet helemaal legaal mjaaa, je moet wat hea :mrgreen:

Kom net bij ames vandaan

Alleen die sensor kost al 200e
Dan nog de kabels
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!