Verlagen polo 9n3 eibach of ap schroefset??

Hallo,

Ik wil graag mijn polo verlagen, maar nu weet ik dus niet wat ik wil.. veren of schroefset? Ik zag dat eibach 30mm < 30mm veren heeft en 30-35mm> 45-50mm. Ik denk om 30-30mm te nemen maar is dat wel mooi laag? Want ik weet dat achter wat hoger hangt dan voor en daarom dacht ik die 30-35> 45-50mm te nemen. Kan dat met originele dempers? Of kan ik dan beter AP schroefset kopen? Ik heb 17inch, 7,5J et 38 onder mijn auto..
Ik kom er niet uit iemand ideeën?
 
VW  Polo 9n3  1.4 16v 80pk 
Welkom op het forum. Ik zou voor een schroefset gaan, of je moet zeker weten dat je schokbrekers nog in zeer goede staat zijn. Ga je verlagen met veren en blijken achteraf je schokbrekers "op" te zijn, moet je alsnog de boel vervangen. Heb je foto's van je auto?
 
Seat  Arona 2020  1.0 TSI 115PK DSG 
Ik denk dat als ik het zo lees dat je aan een schroefset meer gaat hebben. Daarnaast de vraag hoe oud je dempers al zijn , want dempers die al meer dan +/- 100dkm gelopen hebben zullen een vergrote kans krijgen eerder lek te raken. Kosten om dan ook nog je dempers te vervangen en dus weer gemonteerd moeten worden komen er dan weer bij. Als je de Sportline neemt zal die kans nog groter worden op "oudere" dempers.

Als je een AP schroefset neemt die nu in de actie is dan heb je meteen alles op elkaar afgestemd en kan je zelf bepalen hoe hij komt te staan.
 
Het punt natuurlijk is dat ik liever 100 euro uitgeef aan veren dan 500 euro uitgeef aan een schroefset. Maar aangezien mijn auto 270dkm gelopen heeft is de kans natuurlijk groot dat die snel gaan lekken. Helaas. Ik rij namelijk bijna elke dag 100km als ik naar mijn werk ga dus een beetje comfort is wel prettig. Ik had begrepen dat de AP schroefset ook een goeie comfort heeft, klopt dat?
Foto's van mijn auto heb ik erbij gezet.
 

Bijlagen

  • 20200501_160146 (2).jpg
    20200501_160146 (2).jpg
    1.3 MB · Weergaven: 44
VW  Polo 9n3  1.4 16v 80pk 
Dempers zijn einde oefening dus ontkom je niet aan een complete set. Misschien andere een AP vaste verlagingsset ook een optie.

Voor meer info en mogelijkheden kan je me altijd even whatsappen/mailen
 
Het is natuulijk ook een smaak kwestie... hoe laag wil je de auto hebben?

Ik heb gekozen voor Aibach 30/30 met 18 inch velgen eronder. Ik ben hier wel tevreden mee.

Ik rij al 5 jaar zo, de auto heeft geen problemen met 18 inch en de veren.


20200505_153410.jpg
 
Volkswagen  Polo 9N  1.4 16V (high line) 
  • Leuk
Waarderingen: Sal en kawazxr
Ik zit ook te denken om mijn auto te verlagen. Ik heb een sportknop als deze aan staat dan stuurt de auto is strakker en de demping wordt iets stugger heb ik mij laten vertellen.

Na verlagen (door bijv een schroefset te nemen) werkt de sportfunctie dan nog wel?
 
Volkswagen  Polo 6C  1.8 245pk + stage2 DSG 
Als je DCC dempers heb dan vervalt dit met een schroefset mits je een dure schroefset van KW koopt waar ook DCC op zit. je klinkt namelijk niet erg zeker en het verschil van DCC op Sport en comfort is duidelijk merkbaar.

Wil je controleren of je DCC hebt dan moet je even naar je voorste veerpoten kijken en zit er ergens op de poot een uitstulping met een stekker erop.

Je kan ook een schroefset plaatsen met DCC cancelers dan vervalt de DCC functie maar krijg je geen errors.

Mocht je wensen kan ik je hiermee helpen zie ook https://www.mypolo.nl/xenforo/forums/tuningcenter-lowering.223/
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!