Verlagen Polo 6R GTI

Net mijn auto opgehaald bij van Beek, eerste indruk is dat hij wel heulll erg laag staat nu.. heb al 2 keer de wielen tegen me kassen gehoord, op de snelweg met 120/130. Denk dat hij wel iets hoger mag.
Nog een minpunt is dat mijn stuur nu trilt bij bepaalde snelheden, dat had ik hiervoor niet, was altijd snaarstrak.
Zijn dit soort klachten inherent aan grotere velgen en verlagen? kan het me niet voorstellen. Wellicht dat een keertje uitlijnen cq wielen balanceren soelaas biedt?

Zal snel ook wat fotos schieten voor de geïnteresseerde.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Na uitlijnen en balanceren zal het trillen normaal weg zijn :) Dat slepen hoeft niet perse met te laag te maken hebben maar eerder met te brede banden/ velgen die te ver naar buiten staan(lage et waarde), welke band heb je rond die 18'ers?
 
Er staan 215 banden op, maar de ET waarde is te laag, ze hadden best wat verder naar binnen mogen staan.

1zfinf4-1.jpg
 
Laatst bewerkt door een moderator:
@Windkracht13: Thanks, ben ook zeer tevreden met het aangezicht!
@Polodave: Het is natuurlijk niet zo comfortabel als stock, maar ik vindt het acceptabel. De wielen achter staan prima voor staan ze net iets te ver naar buiten, bij het minste geringste komt band tegen de voorschermen.
@Polof1bodegraven: Af laten draaien? kan dat? welk bedrijf zou dat kunnen doen en is dat safe?
 
afdraaien is veilig hoor :) en denk dat je dat bij de meeste velgrepair-shops dat wel kan laten doen, maar ik zou persoonlijk eerder voor een 205 band gegaan zijn.. bij verlagen is de wet hoe smaller de band hoe beter eigl.. ( en dunner ook, maar die van jou zijn wel dun genoeg) hoe smaller/dunner hoe minder kans op raken bij inveren of sterk afdraaien..

Btw ligt het aan mij of... ik vind ik hem eigenlijk best hoog staan nog? carrosserie hangt nog 10 cm van de grond ofzo...
 
@webcrtor: Carrosserie staat niet ultra laag, maar heel veel lager wil je ook niet denk ik, de afdekkap van de motor zit best dicht bij de grond.
Ik ben bang dat ik met smallere banden niet weg ga komen, deze banden zitten al redelijk "getrokken"?
@polof1: Ok thanks!

Eerst wat ik ga doen is de auto ietsje omhoog zetten om te kijken of dat wat oplost... en of het nog een beetje smoelt :)
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!