verlagen in combinatie met de originele schokbrekers

Hallo allemaal, ik wil mijn polo verlagen. ik heb gelezen dat verlagingen tot max 45 mm met de originele schokbrekers geen probleem is.
Ik wil graag een verlaging van 25mm voor en achter 30mm. Dit omdat de auto achter meer ruimte tussen de wielkast en de band heeft dan voor. ik wil ook geen stuiterbak hebben. Ik had al iemand gesproken die had het over 30mm rondom. Ik heb een gewone 1.2 i nu 82pk versie. zijn er suggesties?
De originele schokbrekers wil ik behouden omdat de auto net 50000km heeft gelopen en de schokbrekers nog niet versleten zijn.
Alvast bedankt voor de antwoorden van de meedenkers onder jullie.
 
volkswagen  polo 6r  1.2 70pk 
  • Leuk
Waarderingen: capszz
H&R 25mm voor 40mm achter op een 1.2 tdi bluemotion. Icm originele schokbrekers, zeer tevreden.

Groet
oke ik ga voor de eibach 25/30 ,H&R had ik ook al naar gekeken maar meer gebasseerd voor de auto's met maximale aslast hoger dan 860 mijn maximale aslast is voor 830 en achter 770 vandaar dat ik op de eibach veren ben uitgekomen. Op ebay duitsland 102,- euro
 
volkswagen  polo 6r  1.2 70pk 
geen comfort verloren?
In het begin zul je uiteraard het verschil voelen, maar ik ben ook meteen naar 18" velgen gegaan..
Maar het went snel genoeg, vind het nu prima rijden. Heb ook altijd met schoefsets of verlagingsveren gereden dus klaag niet zo snel. Toch zou ik gaan kijken voor de h&r sets, hoor daar toch vaak positieve geluiden over.

Groet
 
volkswagen  6R  1.2tdi 75pk 
In het begin zul je uiteraard het verschil voelen, maar ik ben ook meteen naar 18" velgen gegaan..
Maar het went snel genoeg, vind het nu prima rijden. Heb ook altijd met schoefsets of verlagingsveren gereden dus klaag niet zo snel. Toch zou ik gaan kijken voor de h&r sets, hoor daar toch vaak positieve geluiden over.

Groet
De h&r set ga ik niet gebruiken omdat die voor de auto's zijn met een hogere maximale aslast, de kans is klein dat de auto dan helemaal niet lager wordt omdat die veren veel stugger zijn. een bluemotion diesel is al zwaarder dan mijn auto. het ledig gewicht van mijn polo is maar 967Kg. Eibach veren zijn onderweg
 
volkswagen  polo 6r  1.2 70pk 
  • Leuk
Waarderingen: DBos6R
Ik heb een gti onderstel onder mijn 1.6 TDI gedaan en ben er heel erg tevreden mee. Perfecte hoogte en voor maar een fluitje van een cent :) Echter besef ik nu dat je een 1.2 benzine hebt en dat je auto juist hoger zal gaan staan met een dergelijke set omdat de gti zwaarder is.
Juist daarom heb ik voor de eibach gekozen
 
volkswagen  polo 6r  1.2 70pk 
Ik gebruik even dit topic om een vraag te stellen over achter veren zijn deze veren

Kleurcode achter veren: geel - geel - wit -oranje.
VW nr achterveren: 6q0511115cd.

Origineel lager als de bluemotion originele achterveren omdat dit ook zogeheten schroefveren zijn en als ze langer uitvallen hoeveel millimeter is dat dan????

Alvast bedankt
 
Volkswagen  Polo  1.2 Bluemotion TDI 
Ik gebruik even dit topic om een vraag te stellen over achter veren zijn deze veren

Kleurcode achter veren: geel - geel - wit -oranje.
VW nr achterveren: 6q0511115cd.

Origineel lager als de bluemotion originele achterveren omdat dit ook zogeheten schroefveren zijn en als ze langer uitvallen hoeveel millimeter is dat dan????

Alvast bedankt
Wat bedoel je nou?
 
Volkswagen  Polo BlueGT  1.4TSI 
  • Leuk
Waarderingen: iichel
Oké top dank je wel. Dan weet ik voldoende vond het zonde om er een topic voor aan te maken

En GTI veren? Zou dan wel je achterkant iets zakken?
 
Volkswagen  Polo  1.2 Bluemotion TDI 
@Donsbaerd Wil je de auto zetten zoals jij dat wenst adviseer ik een schroefset aan te schaffen van AP rijd super en je kan hem die verlaging geven die je wenst.

De eerste generatie BM hadden een verlaagt onderstel -15mm. Naderhand is dit verdwenen en staat de BM net zo hoog als elke andere Polo. d
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!