Afgelopen dinsdag m'n Cross Polo 1.6 tdi opgehaald en inmiddels zo'n 1.000 km verder. Het was zo hier en daar eventjes wennen - zoals bij elke verandering van auto - maar per saldo ben ik er erg blij mee. Twee puntjes die nog wel aandacht behoeven:
1) de RCD310 en het ja/nee via BT daaraan kunnen koppelen van m'n phone; daarover het ik op dit forum al veel zinvolle info opgedaan.
2) complexer wordt waarschijnlijk de vering: ik vind dat de bochtensnelheid (te) zeer ingeperkt wordt door de mate waarin m'n Cross Polo 'op één oor' gaat hangen in sneller genomen bochten. Weet iemand of daaraan wat is te doen? Ik denk dat met name wat stuggere veren hier soelaas zou moeten bieden - een schroef-/verlagingsset onder een Cross slaat imho als een tang op een varken
- maar bestaat dat? En nee, nu niet zeggen dat een doorhangen inherent is aan een wat hoger op de wielen staande auto; zelfs mijn vroegere Freelander TD4 (2004) trok ik naar mijn gevoel sneller en minder doorhangend door een bocht dan de Cross Polo...
1) de RCD310 en het ja/nee via BT daaraan kunnen koppelen van m'n phone; daarover het ik op dit forum al veel zinvolle info opgedaan.
2) complexer wordt waarschijnlijk de vering: ik vind dat de bochtensnelheid (te) zeer ingeperkt wordt door de mate waarin m'n Cross Polo 'op één oor' gaat hangen in sneller genomen bochten. Weet iemand of daaraan wat is te doen? Ik denk dat met name wat stuggere veren hier soelaas zou moeten bieden - een schroef-/verlagingsset onder een Cross slaat imho als een tang op een varken
