vering Cross Polo

Afgelopen dinsdag m'n Cross Polo 1.6 tdi opgehaald en inmiddels zo'n 1.000 km verder. Het was zo hier en daar eventjes wennen - zoals bij elke verandering van auto - maar per saldo ben ik er erg blij mee. Twee puntjes die nog wel aandacht behoeven:
1) de RCD310 en het ja/nee via BT daaraan kunnen koppelen van m'n phone; daarover het ik op dit forum al veel zinvolle info opgedaan.
2) complexer wordt waarschijnlijk de vering: ik vind dat de bochtensnelheid (te) zeer ingeperkt wordt door de mate waarin m'n Cross Polo 'op één oor' gaat hangen in sneller genomen bochten. Weet iemand of daaraan wat is te doen? Ik denk dat met name wat stuggere veren hier soelaas zou moeten bieden - een schroef-/verlagingsset onder een Cross slaat imho als een tang op een varken ;) - maar bestaat dat? En nee, nu niet zeggen dat een doorhangen inherent is aan een wat hoger op de wielen staande auto; zelfs mijn vroegere Freelander TD4 (2004) trok ik naar mijn gevoel sneller en minder doorhangend door een bocht dan de Cross Polo...
 
Hmmm, het hangt er misschien vanaf hoe hard je door de bocht wilt gaan ;) Ik heb een 6R van 2012. Wellicht dat het aantal km's (inmiddels 96.500) een rol speelt? Dat de veren na verloop van tijd/kilometers wat van hun aanvankelijke stugheid verliezen?
 
Korte snelle bochten heb ik dit probleem niet, maar langere bochten met hoge snelheid heb ik ook altijd het idee dat hij veel te ver overhangt. Als ik dan bijvoorbeeld met een Golf rijdt kan ik diezelfde bocht veel sneller nemen zonder het gevoel te hebben dat hij om wil. Korte bochten daarentegen blijft hij subliem, vooral met XDS op strong Big Grin Gaat dan overigens wel over een BlueGT, maar toch.
 
Volkswagen  Golf 7 R  2.0 TSI @ 420 pk / 538 Nm by VAGTechniek 
XDS = Electronisch sper differentieel

ztvp0w.jpg
 
Korte snelle bochten heb ik dit probleem niet, maar langere bochten met hoge snelheid heb ik ook altijd het idee dat hij veel te ver overhangt. Als ik dan bijvoorbeeld met een Golf rijdt kan ik diezelfde bocht veel sneller nemen zonder het gevoel te hebben dat hij om wil. Korte bochten daarentegen blijft hij subliem, vooral met XDS op strong Big Grin Gaat dan overigens wel over een BlueGT, maar toch.

Ik weet niet uit welke regio je komt maar om een voorbeeld te geven.
Als je de A4 benelux tunnel uit rijdt richting rotterdam kom je in een lange bocht die aansluit op de A15
Ik kan die bocht tot 150km/h nemen zonder dat hij overhelt of wiebelt.

Dit overigens met alle lange bochten geen probleem.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!