Verdwijnende quotes

Ik merk de laatste tijd dat de moderators nogal ijverig zijn in het verwijderen van quotes in antwoordende posts. Het zal wel policy zijn maar het is best vervelend als een quote die als inleiding van je antwoord dient wordt verwijderd. Op die manier kan niet in één oogopslag worden gezien waar een poster op reageert en moet je gaan zoeken of doe je daar niet eens de moeite voor omdat het een opmerking in de ruimte lijkt. Dat de vraag in de bovenstaande post staat maakt wat mij betreft niets uit dan, het blijft onduidelijk op wie of waarop een poster precies antwoord geeft.

Zeker in de zeer lange threads wordt nogal breed uitgewaaierd qua onderwerpen. Wil me er verder niet mee bemoeien maar gewoon een suggestie dus.

Ik ben trouwens uiteraard wel voorstander om een quote zoveel mogelijk te beperken tot het relevante waarop wordt geantwoord om te voorkomen dat het een zooitje wordt.
 
Bij quotes word er niet vaak gekeken wat er gequote word, maar ze willen reageren op de persoon. Dan word er een hele lap tekst gequote wat nergens voor nodig is, het word dus niet beperkt..

Hetzelfde als er gereageerd word op de persoon die erboven staat, daar hoeft ook niet naar gequote te worden want het is wel vrij duidelijk dat je daar op reageert.
 
starsky zei:
Bij quotes word er niet vaak gekeken wat er gequote word, maar ze willen reageren op de persoon. Dan word er een hele lap tekst gequote wat nergens voor nodig is, het word dus niet beperkt..

Hetzelfde als er gereageerd word op de persoon die erboven staat, daar hoeft ook niet naar gequote te worden want het is wel vrij duidelijk dat je daar op reageert.

Ik ben het zoals ik al schreef ook absoluut eens met dat de quotes tot een minimum lengte moeten worden beperkt tot hetgene waar daadwerkelijk op wordt geantwoord. Maar ook quotes van één regel groot worden vaak alsnog in zijn geheel verwijderd.

Je beredenering hierbij dat quoten sowieso niet hoeft als je antwoord geeft op een post boven je (omdat het duidelijk zou zijn waar op je op antwoordt) ben ik het dus niet geheel mee eens, zeker als in één thread al meerdere onderwerpen aan de orde zijn gekomen en er links en rechts nieuwe losstaande opmerkingen worden geplaatst. Het is dan niet altijd duidelijk dat iets een antwoord is op een specifieke vraag. Wat is er dan mis met een quote van één regeltje?

Maar goed, nogmaals, ik begrijp als dat het beleid van de moderators is, als gebruiker accepteer ik dat natuurlijk, ik wilde het alleen als suggestie aandragen omdat het me stoorde. Case closed wat mij betreft.
 
Precies mijn punt ;). Een buitenstaander die nu deze post leest moet nu eerst bepalen waar ik antwoord op geef. Op de direct hierbovenstaande post (die nu weliswaar kort is maar soms uit een enorme lap text bestaat waar dan eerst de concrete vraag uit moet worden afgeleid om te weten waar het überhaupt over gaat) of een van de vele posts daarboven.

Als iemand toevallig niet quote betekent dat per slot van rekening ook niet per definitie dat het over de erbovenstaande post gaat, de persoon kan vergeten zijn te quoten of er de moeite niet voor genomen hebben.

Prima zo hoor, ik voel me nu al een troll haha! Over gedrags- en quoteregels op fora zijn al discussies gevoerd die het middenoostendebat evenaren en daar heeft niemand zin in. Wat mij betreft houden we het gewoon gezellig en passen ons aan elkaars gewoonten en regels aan, neemt niet weg dat dat soms ook ter discussie mag worden gesteld toch?
 
je kunt ook gewoon de quote button gebruiken en deleten wat niet van toepassing is.. mods zijn er niet echt voor denk ik..

ben persoonlijk wel fan van het quoten omdat het idd wel wat duidelijker leest!

ik denk dat als iedereen daar even om denkt, er geen quotes meer weggehaald hoeven worden! en uiteraard mag je altijd discuseren, daar is het forum voor!! zolang het netjes blijft is er niets aan de hand! Tevens roepen wij al vanaf het begin.. als je problemen/suggeties hebt, het dan te melden!
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!