Verbruik polo gti 2019 aw1

Sowieso zou ik de meeste afstanden onder de 10km vermijden, een direct ingespoten motor heeft veel last van olieverdunning bij korte ritjes, benzine verdampt bij de koude motor niet lekker in de cilinder en spoelt de smeerfilm daardoor ook gedeeltelijk van de cilinderwand af (druppels benzine kunnen de cilinderwand bereiken). Zorgt voor meer slijtage en op den duur meer olieverbruik.

Misschien een Urban Arrow kopen om de kids weg te brengen? kan je veel langer van de GTI genieten! En let's be honest, korte ritjes met de auto is weinig genieten aan :tearsofjoy: :mrgreen:
zit er dan veel verschil met bij 15 a17KM enkele reis?
 
Volkswagen  Polo GTI 2018  2.0 - 245pk 
zit er dan veel verschil met bij 15 a17KM enkele reis?
Op zich wel, want je olie kan goed op temperatuur komen dus heb je weinig last van olieverdunning en vochtophoping in je olie. Dus al bij al zal je motor dat een stuk prettiger vinden! Bij alles om de 10km (zie ik als ritjes waar je niet eens de stad voor uitkomt) mag je blij zijn dat je olie misschien eens 50 graden wordt, maar dat is verre van bedrijfstemperatuur. Plus het feit dat je het grootste deel van de slijtage van je motor in de opwarmfase hebt. Nogmaals, het maakt me niet uit hoe je je auto gebruikt, maar als je er lang mee wilt doen... ;) tel uit je winst haha

Ik doe zelf niks onder de 30km met de auto, maar ik ben dan ook een uitzondering. Ik vind het heerlijk om op mijn speed pedelec (Stromer) te rijden :cool: ietsjes verder en ik doe het vaak met de elektrische motor (heerlijk knallen) en anders lekker comfy met de auto haha!
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TSI 105pk (Vialle LPG - LPdi) 
Op zich wel, want je olie kan goed op temperatuur komen dus heb je weinig last van olieverdunning en vochtophoping in je olie. Dus al bij al zal je motor dat een stuk prettiger vinden! Bij alles om de 10km (zie ik als ritjes waar je niet eens de stad voor uitkomt) mag je blij zijn dat je olie misschien eens 50 graden wordt, maar dat is verre van bedrijfstemperatuur. Plus het feit dat je het grootste deel van de slijtage van je motor in de opwarmfase hebt. Nogmaals, het maakt me niet uit hoe je je auto gebruikt, maar als je er lang mee wilt doen... ;) tel uit je winst haha

Ik doe zelf niks onder de 30km met de auto, maar ik ben dan ook een uitzondering. Ik vind het heerlijk om op mijn speed pedelec (Stromer) te rijden :cool: ietsjes verder en ik doe het vaak met de elektrische motor (heerlijk knallen) en anders lekker comfy met de auto haha!
Thanks voor de uitleg :)
 
Volkswagen  Polo GTI 2018  2.0 - 245pk 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!