Verbruik polo gti 2019 aw1

Hey,
Ik ben nieuw in deze groep.. mss is deze vraag al gesteld .. zo ja mijn excuses..

Ik merk dat mijn wagen laatste tijd meer verbruikt ( 18l op 100km ) ik moet wel zeggen dat ik nu ik een tijdje thuis ben en niet veel km rij met de wagen, of korte afstanden. Dus vaak niet meer dan 5km. Heeft nu een 37k km. En gaat op onderhoud binnenkort.

Mijn rijstijl is gewoon, tot licht sportief .
De wagen zelf heeft een stage 1 tuning. En verder kwa onderdelen is er niks veranderd, enkel een k&n inleg filter .

Wat ik ook opmerk, maar dat kan door de lucht filter zijn dat ik bij gewoon traag 30-50km/h een zuigend , of blazend geluid hoor binnen in de wagen. Dat paar sec duurt , bij het schakelen..

Iemand die wat meer afweet ?

Alvast Mercikes
 
Volkswagen polo  Gti  2.0 tsi 271pk 
Als je vaak niet meer dan 5KM rijdt, zou ik het sportieve rijden achterwege laten, want dan is de motor nog lang niet op temperatuur. Een koude motor en korte stukken rijden zorgt voor een hoog brandstof gebruik, buiten dat het ook slecht voor je motor is. Het geluid dat je hoort, is het afblazen van de turbo, niet iets om je zorgen over te maken.
 
Seat  Arona 2020  1.0 TSI 115PK DSG 
  • Leuk
Waarderingen: bartje369 en Thomaskol
Als je vaak niet meer dan 5KM rijdt, zou ik het sportieve rijden achterwege laten, want dan is de motor nog lang niet op temperatuur. Een koude motor en korte stukken rijden zorgt voor een hoog brandstof gebruik, buiten dat het ook slecht voor je motor is. Het geluid dat je hoort, is het afblazen van de turbo, niet iets om je zorgen over te maken.