Verbruik polo gti 2019 aw1

Hey,
Ik ben nieuw in deze groep.. mss is deze vraag al gesteld .. zo ja mijn excuses..

Ik merk dat mijn wagen laatste tijd meer verbruikt ( 18l op 100km ) ik moet wel zeggen dat ik nu ik een tijdje thuis ben en niet veel km rij met de wagen, of korte afstanden. Dus vaak niet meer dan 5km. Heeft nu een 37k km. En gaat op onderhoud binnenkort.

Mijn rijstijl is gewoon, tot licht sportief .
De wagen zelf heeft een stage 1 tuning. En verder kwa onderdelen is er niks veranderd, enkel een k&n inleg filter .

Wat ik ook opmerk, maar dat kan door de lucht filter zijn dat ik bij gewoon traag 30-50km/h een zuigend , of blazend geluid hoor binnen in de wagen. Dat paar sec duurt , bij het schakelen..

Iemand die wat meer afweet ?

Alvast Mercikes
 
Volkswagen polo  Gti  2.0 tsi 271pk 
Als je vaak niet meer dan 5KM rijdt, zou ik het sportieve rijden achterwege laten, want dan is de motor nog lang niet op temperatuur. Een koude motor en korte stukken rijden zorgt voor een hoog brandstof gebruik, buiten dat het ook slecht voor je motor is. Het geluid dat je hoort, is het afblazen van de turbo, niet iets om je zorgen over te maken.
 
Seat  Arona 2020  1.0 TSI 115PK DSG 
  • Leuk
Waarderingen: bartje369 en Thomaskol
Als je vaak niet meer dan 5KM rijdt, zou ik het sportieve rijden achterwege laten, want dan is de motor nog lang niet op temperatuur. Een koude motor en korte stukken rijden zorgt voor een hoog brandstof gebruik, buiten dat het ook slecht voor je motor is. Het geluid dat je hoort, is het afblazen van de turbo, niet iets om je zorgen over te maken.
Thx, ja bedoel nu niet dat ik op die korte afstanden echt sportief ga rijden. Is dan meer de kids naar school brengen. En zone 30 is nie echt een race baan. Maar ik kan er idd wel inkomen korte afstanden en koude motor dat dit wss wel aan de basis zal liggen.. want heb vandaag een stukje snelweg gereden en het zakte al meteen van 18 naar 14l/100km .. maar was even schrikken als ik die 18L/100km zag staan .. alvast bedankt voor je reactie
 
Volkswagen polo  Gti  2.0 tsi 271pk 
  • Leuk
Waarderingen: Sal
Ehhh, begrijp ik het nu goed?? Jij zegt dat je polo 18 liter per 100 kilometer verbruikt.................daar kom ik in de verste verte nog niet aan. Als ik kortere stukken rijdt kom ik nog aan de 8 liter per 100 kilometer. Op de snelweg is dat zomaar zonder er moeite voor te doen 6 liter per 100 kilometer.
Met deze berekening loopt jou auto net ff 1 op 5
 
Volkswagen  Polo  2.0 GTI 
  • Leuk
Waarderingen: bartje369
Ehhh, begrijp ik het nu goed?? Jij zegt dat je polo 18 liter per 100 kilometer verbruikt.................daar kom ik in de verste verte nog niet aan. Als ik kortere stukken rijdt kom ik nog aan de 8 liter per 100 kilometer. Op de snelweg is dat zomaar zonder er moeite voor te doen 6 liter per 100 kilometer.
Met deze berekening loopt jou auto net ff 1 op 5
Idd, mijn polo GTI 2.0 .. in combinatie nu winter en korte afstanden. Nu had ik een stukje snelweg gedaan .. een kleine 10km en dan zakte hij naar 14L/100
 
Volkswagen polo  Gti  2.0 tsi 271pk 
Dat kan nooit goed gaan. Ik rij regelmatig een stukje van maar 6km en dat is structureel zo’n 9-9,5 liter op 100km met dit koudere weer. Waar lees jij die 18 liter af? Rit gemiddelde of tijdens het rijden? Als je tijdens het rijden het ‘live’ bekijkt dan kan dat te maken hebben dat je net op dat moment gas geeft en het verbruikt omhoog schiet. Als je serieus 18 liter gemiddeld rijd dan zou ik als de wiedeweerga naar de garage gaan
 
VW  Polo AW  2.0 GTI ABT 
  • Leuk
Waarderingen: Sal
Het zuinigste wat ik tot nu toe gereden heb is 1 op 19 over een hele tank. Wat mij ook opvalt is dat het nagenoeg niets uitmaakt of je netjes 100 rijdt of 130. Daarboven gaat het verbruik wel wat omhoog. Moet er wel bij vertellen dat na de chiptuning het verbruik wel wat licht omhoog is gegaan maar dat heeft met de rechter voet te maken.
 
Volkswagen  Polo  2.0 GTI 
  • Leuk
Waarderingen: bartje369
Hey,
Ik ben nieuw in deze groep.. mss is deze vraag al gesteld .. zo ja mijn excuses..

Ik merk dat mijn wagen laatste tijd meer verbruikt ( 18l op 100km ) ik moet wel zeggen dat ik nu ik een tijdje thuis ben en niet veel km rij met de wagen, of korte afstanden. Dus vaak niet meer dan 5km. Heeft nu een 37k km. En gaat op onderhoud binnenkort.

Mijn rijstijl is gewoon, tot licht sportief .
De wagen zelf heeft een stage 1 tuning. En verder kwa onderdelen is er niks veranderd, enkel een k&n inleg filter .

Wat ik ook opmerk, maar dat kan door de lucht filter zijn dat ik bij gewoon traag 30-50km/h een zuigend , of blazend geluid hoor binnen in de wagen. Dat paar sec duurt , bij het schakelen..

Iemand die wat meer afweet ?

Alvast Mercikes
Hoeveel km rij je met volle tank?
 
Volkswagen  Polo gti  2.0 gti 
Ehhh, begrijp ik het nu goed?? Jij zegt dat je polo 18 liter per 100 kilometer verbruikt.................daar kom ik in de verste verte nog niet aan. Als ik kortere stukken rijdt kom ik nog aan de 8 liter per 100 kilometer. Op de snelweg is dat zomaar zonder er moeite voor te doen 6 liter per 100 kilometer.
Met deze berekening loopt jou auto net ff 1 op 5
Wel ja, bij zeer korte afstanden. 3-5 km zag ik ineens 18L/100km op het gemiddelde verbruik. Toen ik even kort op de snelweg zat kleine 10km dan was het gezakt naar 14L , dus weet niet als ik een langere tijd en verder zou rijden wat dan de uitkomst zou zijn.
 
Volkswagen polo  Gti  2.0 tsi 271pk 
Dat kan nooit goed gaan. Ik rij regelmatig een stukje van maar 6km en dat is structureel zo’n 9-9,5 liter op 100km met dit koudere weer. Waar lees jij die 18 liter af? Rit gemiddelde of tijdens het rijden? Als je tijdens het rijden het ‘live’ bekijkt dan kan dat te maken hebben dat je net op dat moment gas geeft en het verbruikt omhoog schiet. Als je serieus 18 liter gemiddeld rijd dan zou ik als de wiedeweerga naar de garage gaan
Ja normaal zit ik ook gemengd snelweg/stad op een 9-10L. Maar nu enkel 3-5 km alle dagen stads verkeer. Al enkele maanden .
 
Volkswagen polo  Gti  2.0 tsi 271pk 
Om een redelijke kijk te krijgen in het verbruik van je auto is de auto vol tanken de dagteller op nul zetten rijden zowel stad als buitenweg dan krijg je een gemiddelde daarna aftanken en de afstand van de dagteller delen door het aantal liters.
Alles wat de computer in de auto aangeeft zijn moment opnamen en is geen zuiver cijfer over het verbruik.
 
Volkswagen  Polo  2.0 GTI 245 Pk 430 Nm 
Om een redelijke kijk te krijgen in het verbruik van je auto is de auto vol tanken de dagteller op nul zetten rijden zowel stad als buitenweg dan krijg je een gemiddelde daarna aftanken en de afstand van de dagteller delen door het aantal liters.
Alles wat de computer in de auto aangeeft zijn moment opnamen en is geen zuiver cijfer over het verbruik.
+1, zo doe ik het ook! Ik gebruik daarnaast ook spiritmonitor.
 
Volkswagen  Polo 6C 2017  1.0 TSI 140pk (stage1) BlueMotion blue_polo.6c on Instagram 
ooit een keer toen die spiritmonitor gebruikt voor de gein. maar heb nooit begrepen waarom je zoiets bij zou moeten houden... als die leeg is moet er toch echt weer brandstof in om van A naar B te komen Stick Out Tongue Stick Out Tongue
 
Volkswagen  Polo AW  2.0 GTI 
  • Haha
Waarderingen: Thomaskol
Sowieso zou ik de meeste afstanden onder de 10km vermijden, een direct ingespoten motor heeft veel last van olieverdunning bij korte ritjes, benzine verdampt bij de koude motor niet lekker in de cilinder en spoelt de smeerfilm daardoor ook gedeeltelijk van de cilinderwand af (druppels benzine kunnen de cilinderwand bereiken). Zorgt voor meer slijtage en op den duur meer olieverbruik.

Misschien een Urban Arrow kopen om de kids weg te brengen? kan je veel langer van de GTI genieten! En let's be honest, korte ritjes met de auto is weinig genieten aan :tearsofjoy: :mrgreen:
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TSI 105pk (Vialle LPG - LPdi) 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!