Verbruik Polo AW 2019 TSI 1.0 95PK Valt Tegen

Misterkilobyte

Actief lid
De polo die ik momenteel heb 3 weken valt toch wat tegen in benzine verbruik.
Rij gemiddeld 25km per stukje dus 25km heen en 25km terug en al meermalen gedaan ook op cruisecontrol
en dan kom ik op een gemiddeld benzine verbruik 1:16,5

hoe ervaren jullie jullie benzone vrebruik met de 1.0 tsi 95pk

Volkswagen  Polo AW 1.0 TSI 95PK 
Mijn nieuwe Seat Ibiza met 2700 km op de teller doet 1 op 17.6

edit; mijn oude Polo uit 2015 met de 1.0 TSI 95pk deed 1 op 17.3 gemiddeld met ruim een ton op de teller.

Seat  Ibiza 
1 op 16,5 is netjes, echter heel erg te beinvloeden door het rechter voetje, en ook de omgeving waar je rijd.
ik rij met onze Polo uit 2018 (ook een 1.0, 95pk) veelal woon-werkvia de snelweg (100km/u) en afstand is 2x 30km. Dus qua afstand en auto komt het overeen... Het verbruik waar ik meestal dan op zit is rond de 1 op 20 a 1 op 25. Kruip ik echter met cruisecontrol achter bv een vrachtwagen die rond de 90 a 95 rijd, dan zit ik heel snel richting de 1 op 30! (Af en toe vind ik het best leuk om te proberen zuiniger te rijden dan dat de auto in de specs heeft staan!)

Ik kon trouwens vroeger met een Peugeot 206 xs, 1.4 uit 1999 zonder al te veel moeite 1 op 16,5 halen. Dus de vraag is zoals ik suggereer vooral hoe je rijd, en waar (naast snelweg/80 weg ook rekening houden met tegenwind b.v.).

Volkswagen  Polo 
Wat ik hier een beetje mis is dat de bandenmaat ook erg belangrijk is voor het benzineverbruik. Ikzelf rijd een Polo 1.2 TSI met 95 pk. In de wintermaanden haal ik makkelijk 1 op 21 met 185/60 R15. In de zomermaanden zit ik gemiddeld op 1 op 18 met 215/40 R17.

Volkswagen  Polo 6c Highline 
Mijn Polo AW 2022 is nu ruim drie jaar oud en heeft al 12186 km op de klok en is dus zeer zuinig. ;)
Hij heeft een verbruik van ongeveer 1:15 en dat komt omdat we dus heel weinig rijden en veel daarvan zijn korte stukken.
Maar ik ben dik tevreden.
Ja heb ook nog niet getest op bv een lange rit is allemaal van 25km en weer terug met veel in dorpen gereden enz...

Diameter van wielen zegt denk ik niet heel veel (zou hoogstens sneller rijden t.o.v. teller), ik vermoed dat bredere banden belangrijker zullen zijn in brandstofverbruik.
Onze polo rijd ook met 17 Inch, maar dan wel 215. Ik heb zelf op onze Karoq 225 maar dan op 18 Inch... Die haalt met de 1.0 115pk nog steeds de 1:22!

Volkswagen  Polo 
Sorry durf er niet meer naar te kijken dat benzineverbruik, haal ik die van mij lang niet, auto is van 2019 en heeft maar 121000km gedraaid 1e eigenaar en goed onderhouden optijd olie enz....

Ik heb een Golf 1.0 TSI 110 pk (6 versnellingen) met 18 inch velgen.

Ik rijd vrijwel altijd met ACC.

Mijn woon-werkverkeer is ongeveer 50 km over 80 km/u-wegen, en dan haal ik 1 op 20.

Maar op de Nederlandse snelweg haal ik dat ook, bij een maximumsnelheid van 100 km/u.

Laatst heb ik een heel stuk in Duitsland gereden, deels 120/130 km/u, en dan haal ik gemiddeld 1 op 18.

Volkswagen  Golf 7.5 
Terug
Bovenaan
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!