Verbruik Polo 6R Blue GT

Mijn vriendin haalt op een ritje Groningen-Assen 1:17 tot 1:18 en dan gaat ze niet harder dan 110 om zo veel mogelijk op 2 cilinders te rijden. Ik merk juist dat je in de bebouwde kom ook zuinig kan rijden door de combi DSG (schakelent bij 1800rpm en rijden met 1100rpm) en ACT.

Snelweg is alleen een drama zodra je boven de 120 komt maar dat is met elke benzine auto zo denk ik. Mijn 2.2 diesel met 190pk haalde makkelijk 1:16 bij 150km/h op de cruise!


Over het draften/slipstreamen ben ik geen fan van, je rijd veel te dicht op de voorganger voordat dit effect heeft waardoor de kans op steenslag groot is. Dan rij ik liever wat minder zuinig dan dat ik elke 2 jaar mijn motorkap en bumper kan laten overspuiten.
 
@ Donatello, Draften werkt ook al als er 50/100 meter tussen je voorganger zit dus bumperkleven is niet persee nodig!(als er schuine wind staat werkt dit natuurlijk niet)

In de bebouwde kom kan je ook wel zuinig rijden maar remmen en weer optrekken is gewoon funest.
als ik 70 in de 6 rijd doe ik ook 3,6 liter per 100.
 
ik probeer altijd zoveel mogelijk afstand tussen mijn voorganger te laten, gewoonjan heb jij dan niet ontzettend veel last van steenslag op je motorkap, want dit zal dan weer duurder uit komen als je deze helemaal opnieuw moet laten spuiten etc... (vooral op autosnelweg is er vaak sprake van steenslag op motorkap)
 
Ik heb inmiddels ook de nodige kilometers met de blue gt gereden.
Verbruik valt mee, als je rustig gedraagt.
Vorige week alleen autosnelweg en als oude l*l gereden, dus super netjes en niet te gek remmen deed hij over 220 km 1 op 18,3 gemiddeld.
Deze week zelfde rit, geprobeert om nog zuiniger op de heenreis te tuffen en jawel 1 op 18,6.
Terug gereden zoals je in een blue gt hoort te doen, met stukje max 180 ertussen, dan is 1 op 15 het hoogst haalbare.
Wat mij betreft is sportief rijden in een blue gt leuker dan proberen een halve liter te besparen.
Verbruik volgens specificatie heb ik nog nooit gemiddeld gehaald. Op 2 cilinders tokkelen dan zou je het kunnen halen, maar je moet af en toe remmen, optrekken draaien en dat werkt niet positief mee aan het verbruik.
Al met al blijft het mooi speelgoed.
 
Zijn de voorbeelden die jullie geven, daadwerkelijk verbruik of is dit volgens de bordcomputer?
.
Er zit namelijk een behoorlijke afwijking tussen het echte werkelijke verbruik en de bordcomputer.
Scheelt al gauw een halve liter per 100 km.
 
Dat van mij is iig gebaseerd op zelf geschreven verbruik (autoweek verbruiksmonitor).
 
Volkswagen  Golf 7 R  2.0 TSI @ 420 pk / 538 Nm by VAGTechniek 
Wat mij het meeste opvalt door het bijhouden van het verbruik, is de enorme schommelingen tussen de verschillende tankbeurten (tussen 1 op 11,5 en 1 op 20,1).
Dit ondanks eenzelfde rijstijl.
 
Wat mij het meeste opvalt door het bijhouden van het verbruik, is de enorme schommelingen tussen de verschillende tankbeurten (tussen 1 op 11,5 en 1 op 20,1).
Dit ondanks eenzelfde rijstijl.

gewicht en weer spelen ook een grote rol ;)
op 17 inch wielen zul je uiteraard onzuiniger rijden dan op 15 inchers, met zwaardere belading/meer personen in de auto zul je ook een toename van het verbruik zien en zo zijn er nog wel veel meer dingen te noemen;)
Oa wind is een grote factor
 
Laatst bewerkt door een moderator:
VW  6R  1.2TDI 
Sinds vorige week heb ik voor het eerst getankt (eerste 666km zitten erop)
Gemiddeld verbruik 1 ltr = 17,26 km (ik rij een DSG bakkie)

Het gemiddelde over alle gereden kilometers is al gezakt naar 6,0 ltr (1:16,67)
Net zo (on)zuinig als mijn vorige 9n3 Cross Polo (handbakkie)
140pk vergelijken met 80pk is als appels met peren vergelijken ;)

Maaarrrr het is wel zo als je even je rechtervoet helemaal op de grond zet je dan wel de optie hebt om snel te rijden ;)

Volgens mij was het gemiddelde van een Polo BlueGT zo ongeveer rond de 1 op 15 dacht ik...1 op 20 haal je alleen als je als een oma gaat rijden
 
Ik heb mijn bandenspanning gecheckt en wat harder gezet (ik rij veel snelweg, woon/werk verkeer) en als ik niet al te aggressief accelereer kom ik rond de 1:14.5-15.5 uit, daarbij overal +20 km/u indien mogelijk (groot stuk 130 dus 150), valt me nog niet tegen. Als ik een dagje beetje binnendoor rijd dan zakt het verbruik behoorlijk, net op/onder de 120 grens blijven helpt gigantisch aangezien hij dan op 2 cylinders vooruit kan Stick Out Tongue
 
Volkswagen  Golf 7 R  2.0 TSI @ 420 pk / 538 Nm by VAGTechniek 
Met mijn maniakale rijstijl kom ik niet veel verder dan 8L/100km. Dat klinkt niet echt zuinig, maar nu heb ik al een week een gewone 1.4tsi als leenauto en die doet met exact dezelfde ritjes 9.5L/100km.

Dus de Blue GT is wel degelijk heel zuinig. :)
 
Ik zit nog altijd op een strakke 1:14,0. Dit is grotendeels snelweg, 170km/dag, waarbij ik waar mogelijk Vmax+20km/h rijd. Bij binnendoor rijden (ook sportief!) zakt het verbruik behoorlijk.
 
Volkswagen  Golf 7 R  2.0 TSI @ 420 pk / 538 Nm by VAGTechniek 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!