Verbruik Polo 6R Blue GT

Ok de vraag waar iedereen wel nieuwsgierig naar is...Wat is het werkelijke verbruik van de Polo Blue GT?

dit is dus meer de vraag aan Donatello / El Coche etc Stick Out Tongue maar goed iedereen die een nieuwe Polo Blue GT bezit dus Big Grin

Bijvoorbeeld:
- Alleen Snelweg
- 80-wegen
- Snelwegen/80-wegen Combi
- Snelwegen/80-wegen/Stad Combi
- Stad
- 80-wegen/Stad combi

Etc etc Post je ervaringen!! Ben benieuwd!
 
Eerste keer tanken 555 km 36.4 liter. 1 op 15,3.
Tweede keer tanken. 383 km 25.0 liter. 1 op 15,3.
Derde keer tanken (koude periode). 340 km 24.4 liter. 1 op 13,9.
Gemiddeld 1 op 14,9.

Kijk anders op spritmonitor.de, daar staat steeds mijn actuele verbruik.
 
Eerlijk gezegd valt het mij ook wel wat tegen. Het inrijden van mijn GTI verliep toch een stuk zuiniger. Na 1.200 km gemiddeld 1:16,3 en na 5.000 km gemiddeld 1:15,4 (obv # gereden kilometers en # getankte liters).
 
Volkswagen  Up!  1.0 60pk 
Nou dat klinkt niet echt zuinig.
Mijn auto rijdt toch gemiddeld 1:16,5 (1,4 85PK).

Hmmm valt inderdaad een beetje tegen...maar goed misschien als dat wat meer ingereden is 1000+ km dat je dan wat betere resultaten ziet?
maar als je 1 op 17/18 zou kunnen halen zou in de buurt van BM komen
Nou ja ook niet helemaal...BM > schommelend 20-25 gemiddeld ligt eraan hoe je rechtervoet is
 
Ben eens benieuwd hoe het verbruik bij de andere blueGT rijders is.
Met een behoudende rijstijl en bijna 6500 kilometer op de teller kom ik op een werkelijk gemiddeld verbruik ( tanken en dan rekenen met gereden kilometers) op een verbruik van 1 op 15,6. Valt me eerlijk gezegd, wel wat tegen.
 
1 op 15,6 is inderdaad aardig onder het gemiddelde wat de fabriek opgeeft :roll:
Misschien de rijstijl nog wat aanpassen, om het verbruik wat te verbeteren? ;)

Zelf ben ik namelijk sinds kort aan het experimenteren gegaan met "draften", werkt voor mij tot nu toe nog aardig, al heb ik de verschillen nog niet vast kunnen leggen op harde gegevens. (ben aan het experimenteren gegaan op mijn huidige tank)
Wat het voor verschil maakt in actueel actief verbruik van de motor is:
zonder draften: zo ongeveer 5,5 l/100km
met draften: zo ongeveer 4,5/4,8 l/100km

zoals jullie merken zijn mijn opgegeven waarden nogal een grote gok, dit zal ik de komende 5 á 6 tankbeurten verder proberen uit te werken met hardere gegevens van daadwerkelijke tankbeurten.

Nog even voor de mensen die zich nu afvragen wat ik bedoel met 'draften', dat is in de slipstream/gebroken rijwind van een voorganger gaan rijden, om zodoende een lagere luchtweerstand te krijgen en dus een beter verbruik te halen op dezelfde snelheid ;)

Edit,
even voor de correcte gang van zaken, ik, persoonlijk, rijd dus met een 1.2TDI, dus mijn opgegeven waarden gelden NIET voor een Blue GT!!!
 
VW  6R  1.2TDI 
Met ongeveer 3000km zit ik nu op 1:14,1. Dat is 95% snelweg, met overal (voor zover mogelijk in de spits) +20 op snelheidslimiet en sportief rijgedrag. Als ik mijn verbruik vergelijk met anderen op autoweek komt dat wel overeen, maar veel hoger dan ik verwacht had. Hetzelfde was met lexus ct200h die ik had, werkt prima met 50-120 maar buiten die marges zuipen als een malle. Aangezien ACT ook maar tot ongeveer 125 werkt is dat ook nu weer het probleem...
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Volkswagen  Golf 7 R  2.0 TSI @ 420 pk / 538 Nm by VAGTechniek 
Nog even voor de mensen die zich nu afvragen wat ik bedoel met 'draften', dat is in de slipstream/gebroken rijwind van een voorganger gaan rijden, om zodoende een lagere luchtweerstand te krijgen en dus een beter verbruik te halen op dezelfde snelheid ;)


Bumperkleven?
 
Nog even voor de mensen die zich nu afvragen wat ik bedoel met 'draften', dat is in de slipstream/gebroken rijwind van een voorganger gaan rijden, om zodoende een lagere luchtweerstand te krijgen en dus een beter verbruik te halen op dezelfde snelheid ;)


Bumperkleven?

Niet zodanig, maar het is inderdaad voor beiden op het randje.
Dus net dichtbij genoeg om nog voordeel te hebben van je voorganger, maar niet dichtbij genoeg om het overduidelijk bumperkleven te noemen;)
(het heeft er echter idd wel iets van weg)

Bumperkleven heb ik ook wel even uit nieuwsgierigheid geprobeerd, maar het is absoluut niet aan te raden zoals überhaupt al te verwachten was;)
 
VW  6R  1.2TDI 
Met ongeveer 3000km zit ik nu op 1:14,1. Dat is 95% snelweg, met overal (voor zover mogelijk in de spits) +20 op snelheidslimiet en sportief rijgedrag. Als ik mijn verbruik vergelijk met anderen op autoweek komt dat wel overeen, maar veel hoger dan ik verwacht had. Hetzelfde was met lexus ct200h die ik had, werkt prima met 50-120 maar buiten die marges zuipen als een malle. Aangezien ACT ook maar tot ongeveer 125 werkt is dat ook nu weer het probleem...

Voor de BlueGT met handbak staat een gemiddeld verbruik op autoweek.nl van 1:21,7....je rijdt nu dus 35% minder zuinig dan opgaaf gemiddeld verbruik... Vind ik helemaal niet zo gek hoor als je overal 20km/h te hard rijdt en sportief rijdt...Dan drinkt iedere auto veel meer.
 
De BlueGT KAN heel zuinig rijden als je het hebt over langere afstanden op rechte wegen zonder onderbrekingen (stoplichten). zolang je dus netjes op 2 cilinders rond rolt rijd je tussen de 3.3 en 5.0 liter per 100.
Rijd je echter veel binnendoor met redelijk vlot optrekken en dit meerdere keren zul je meer aan de 8.0 liter per 100 komen.

Op de snelweg met het "draften" werkt aanzienlijk, dan blijft hij ook met 120 netjes op 2 cilinders rijden.

Rijd ik heel erg langzaam binnendoor als een 60+er dan haal ik wel 6,5 ongeveer.
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!