Verbruik Polo 1.2 TSI 6bak

Het was even knijpen vandaag op de snelweg met volgens de boordcomputer nog voor 0 KM benzine in de tank op een stuk snelweg waar geen vluchtstrook was, en zonder te weten wanneer de volgende pomp zou komen, maar vandaag een persoonlijk record gehaald met 769 KM op één tank (1.2 TSI dus). Theoretisch verbruik van 1 op 17, met deze keer veel snelwegkilometers.

9400551045_354f828bb7_c.jpg
 
Mijn gemiddelde verbruik over 20.000 km in bijna 2 jaar is helaas maar 1 ltr. op 13.75 km Valt me tegen. Wel veel korte ritjes in de stad. Maar op de snelweg met 120-130 op de teller brengt het gemiddelde ook niet echt omhoog. Mijn Golf 5 GTI reed over 2 jaar 1 op 10.8. Heb je wel 100 pk meer. Met de GTI reed ik overigens wel veel snelweg, in de stad zal deze ook dorstiger zijn.
 
Dit is het beste wat ik er ooit van heb kunnen maken:
896_6km.jpg

Gereden + resterend = 896.6 km.

Gereden = provinciale wegen + snelweg max. 90/95.

Zou dus mogelijk moeten kunnen zijn om 900km op 1 tank te rijden.
Normaal rij ik hooguit 600km op 1 tank.
Inmiddels staat de teller trouwens op ongeveer 67000km (auto van okt. 2010).
 
Wij hebben de Polo [1.2tsi/105pk/6bak/17" boavista] sinds juli '11 (MY2012). Er staat nu 31k op de teller en het gemiddelde is 1 op 14 exact over deze 2jr. Auto is sinds 1 jr door JD getuned met geen verbrukisverschil voor of na tuning. Wel veel meer rij plezier met dat beetje meer pk/NM. en wij houden allebij wel van wat sportiever rijden en wat sneller dan de aangegeven snelheden.
Ik denk dat als je het rustig aan doet je zeker beter kan scoren (1 op 16/17).

Overihgens heb ik hiervoor 2 Fabia Combi 2.0L gehad en daar was het gebruki 1 op 11. Dit allemaal (ook Polo) bij relatief meer kortere (+/-15km) dan langere ritten.
 
Hier (1.2 TSI 105pk) verbruik gemiddeld 1:15 gecombineerd meer binnen bebouwde kom. Met langere afstanden,vrijwel alleen snelweg, wel 1:19 aantal keer behaald.
De manier van rijden is echt bepalend, bij flink doorrijden/optrekken is 1:12 .
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!