Verbruik Polo 1.2 TSI 6bak

Hallo allemaal,

Ik ben op dit moment aan het rondkijken voor een gebruikte Polo 6R 1.2 TSI 6 bak, alleen een belangrijk koop argument is het verbruik. Ik rijd nu een Golf 1.8T Highline 110 kw, en het verbruik is tussen de 1:12 en 1:13 gemiddeld over 33.000 km gemeten. Als ik een Polo neem wil ik er wel flink op vooruit gaan, anders kan ik net zo goed weer een Golf nemen.

Welke verbruikscijfers halen jullie met een Polo 1.2 TSI 105 pk handgeschakeld?

Ik rijd veel op 60 / 80 km/h wegen op het platte land en meestal tussen de 6 en 15 km per keer. Gemiddeld haal ik dan 1:13, af en toe snelweg drukt het verbruik meestal wat. Een ritje van 90 km naar Rotterdam haal ik wel 1:14.

Mvg,

Arjo
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik kom op 1:13, maar daar moet bij worden aangetekend dat ik vrijwel nooit snelweg rij. Ook zijn mijn afstanden meestal nog geen 2 minuten en is de motor dus nog niet warm. Ik hoor regelmatig dat met deze uitvoering (105pk) 1:16 gehaald wordt. Van de 90pk uitvoering weet ik niets.

Edit: Volgens de opgave van jouw auto (als ik de goede auto geselcteerd heb) wordt er 1:12.3 gemiddeld gehaald. Zie: http://www.autoweek.nl/carbase_data.php?id=22330&jaar=0&cache=no
Bij de Polo 1.2TSI 105pk is dit 1:16.4 bij de praktijksverbruiksmonitor (http://www.autoweek.nl/carbase_data.php?id=54626&cache=no)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik rijd met mijn 90pk tsi gemiddeld 1 op 18. Mijn vorige auto was een golg met 105 pk tsi die liep al makkelijk 1 op 17. Dat zijn dan ongeveer 60% snelweg en de rest stad en binnendoor km's.
Ik haal als ik hem goed aftank bij 900 km uit een tank.
 
Dus je moet rekenen op 1:16 ongeveer. Ik rijdt nu gemiddeld 20.000 per jaar, kan in de toekomst iets meer worden. Ik twijfel nog vrij sterk, misschien zou de 1.6 TDI (90/105 pk) ook een optie zijn, daar moet je wel 1:19 mee kunnen halen denk ik op de binnendoorwegen. Een Blue Motion vind ik geen optie, zeker omdat je in 2014 MRB moet gaan betalen. Dan rij je met een 3 cilinder waar je flink voor moet betalen.
 
Hilten.. ik wil geen feestje verstoren, maar mijn boordcomputer klopt aardig met wat ik ,sinds een tijdje, elke rit weer opnieuw uitreken bij de pomp;)

Daarbij rijd ik voornamelijk grote stukken snelweg, en 100 wegen.

En dat is voor mij met gechipte (JD) bm 1 op 20 ;)
(wel met mooie 17 inchers, in de winter zal het verbruik dus nog veeeel beter zijn)

Maar dat je niet meer voor een bm gaat kan ik begrijpen ajp, het klinkt niet als de meest aanlokkelijke auto en al helemaal niet als je zo even rondkijkt op internet;)
Mrb is ook een punt idd, dus is jou overweging.

Verder is met chippen veel te bereiken, dus kun je evt voor een bmt model gaan en m bij laten chippen naar een mooi aantal pk'tjes zodat je er eigenlijk 0 van merkt, maar wel voordeel aan hebt;)
Enige wat je dan mist is de 6e versnelling meen ik, maar dat weet ik zo niet zeker.
 
VW  6R  1.2TDI 
Ik haal een gemiddeld verbruik van 1:17 / 1:18 bij praktisch alleen maar snelweg bij een snelheid van 120km/h volgens de TT.

Ik heb een tijdje ook veel gereden rond de 100 km/h en toen haalde ik ruim 1:19.

Bij veel stadsverkeer kwam ik uit op 1:15 / 1:16.

Niks van de boordcomputer afgelezen... Netjes uit het hoofd gerekend met mijn liters en kilometers ;)
 
Ik houd alles bij met een app op mijn iPhone. Rijd het meeste in de stad, ik zit nu gemiddeld op 1 op 13,7. De auto heeft bijna 10.000 km gelopen. Op de snelweg boven de 120 vind ik hem erg dorstig worden. Ik had meer van deze motor verwacht qua zuinigheid!
 
Als het verbruik belangrijk is dan is een diesel wel betrouwbaarder qua cijfers,de bm loopt bij mij met 17 inch en chip niet onzuiniger als 1 op 20,zuiniger komt vaak voor onzuiniger niet.
1 op 20 is waneer de 17 inch erop zitten icm airco of als het heel erg koud is.

Met de tsi is 1 op 18 mogelijk,zelf getest,maar 1 op 12 ook.
Benzine is veel meer afhankelijk van je rijstijl.

Als je straks die 50 euro wegenbelasting(let wel 50 euro meer als de tsi) terug kan verdienen,zou ik voor een diesel gaan.
 
Ik vind 1:13 tot 1:14 wel heel erg slecht hoor, mijn Golf weegt 1215 kg en met airco en stoelverwarming kom ik op 15 inch velgen ook op zo'n 1:13 uit, gemiddeld aan de pomp. Dan heeft zo'n 1.2 TSI niet echt voordelen...
 
Hallo allemaal,

Ik ben op dit moment aan het rondkijken voor een gebruikte Polo 6R 1.2 TSI 6 bak, alleen een belangrijk koop argument is het verbruik. Ik rijd nu een Golf 1.8T Highline 110 kw, en het verbruik is tussen de 1:12 en 1:13 gemiddeld over 33.000 km gemeten. Als ik een Polo neem wil ik er wel flink op vooruit gaan, anders kan ik net zo goed weer een Golf nemen.

Welke verbruikscijfers halen jullie met een Polo 1.2 TSI 105 pk handgeschakeld?

Ik rijd veel op 60 / 80 km/h wegen op het platte land en meestal tussen de 6 en 15 km per keer. Gemiddeld haal ik dan 1:13, af en toe snelweg drukt het verbruik meestal wat. Een ritje van 90 km naar Rotterdam haal ik wel 1:14.

Mvg,

Arjo

Hallo.
Ik ben niet zo held met wat verbruik betreft ik weet alleen dat mijn polo 1.2 TSI 6bak 1:19 rijd
en dat ik op een volle tank 800 a 850 rij
Ik heb deze polo te koop
http://www.mypolo.nl/forum/autos/6039-te-koop-polo-6r.html
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI Bluemotion 
Ik vind 1:13 tot 1:14 wel heel erg slecht hoor, mijn Golf weegt 1215 kg en met airco en stoelverwarming kom ik op 15 inch velgen ook op zo'n 1:13 uit, gemiddeld aan de pomp. Dan heeft zo'n 1.2 TSI niet echt voordelen...

Ik heb voor mijn Polo een Golf V GTI gehad. Die liep gemiddeld over 2 jaar 1 op 10.7 km, wel veel snelweg kilometers. Dan heb je dus wel 200pk ipv de 105 die ik nu heb. Ik hoop dat het nog de nieuwigheid is van het blokje. Als ik meer op de snelweg zou rijden dan rijd ik wel zuiniger. Ik mag blij zijn als ik 600 km met een tank haal.
 
je zult er waarschijnlijk wel een klein beetje op vooruit gaan maar wil je echt super zuinig rijden dan zul je toch de Golf Bluemotion of Polo BM moeten nemen

denk gemiddeld zal een 1.2 TSI Polo rond de 1 op 15/16 zitten maar je ziet ook mensen 1 op 12 rijden...
 
Bedankt voor alle reacties, ik heb op de spritmonitor.de gekeken, daar staan er genoeg op. Ik denk inderdaad dat het verbruik zo rond de 1:16 /1:17 zit. Ga je gas geven dan zal het anders worden, maar ik heb het over een gemiddeld verbruik. Het is dus niet zo dat iedereen deze waarde haalt, meestal is de rechtervoet dan bepalend.

De Polo waar mee ik had proefgereden had 6.6l /100 km staan gemeten over 500 km. Aan de pomp zal dat iets van 7 l op 100 km zijn. Mijn boordcomputer in de Golf wijkt ook zoiets af.
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!