Verbruik 1.2TSI - 7DSG

laatste paar tanks zit in op 1 op 14,5.. veel beter of veel slechter dan dat krijg ik t eigenlijk niet meer Stick Out Tongue En een GTI lag niet in mn budget..

@soedje, een diesel is kwa verbruik niet te vergelijken he ;)

Lang leve de kortingspas :lol:
 
Tijdens het inrijden verbruik van 5.7 liter (1:17,5) nu met normaal rijden gemiddeld 6.4 per 100 km (1:15,6) (zitten ook veel korte ritjes in naar de supermarkt om de hoek)
Langere ritten ligt het verbruik rond de 6.2 per 100 km (1:16,1) met normaal rijden per tank.
Als ik ga racen komt er een liter per 100 km bij.

Ik rij ook een 1.2 TSI DSG.
 
afgelopen zomer ben ik naar zuid frankrijk geweest met mn polo; een gewone 1.4. Mijn maat reed achter me aan met een 1.2 TSI automaat. Hij vindt het altijd sport om zo zuinig mogelijk te rijden. Ik ben daar iets minder mee bezig maar we hebben samen gekeken wat het verschil zou zijn. Dit was minimaal; ik verbruikte 6.1 liter per 100 km, en hij 6.0... en dat viel hem vies tegen. Beiden zoveel mogelijk op cruisecontrole gereden en nooit 5 km harder dan toegestaan. Uiteraard moest hij meer corrigeren om bij mij te blijven, maar dat deed hij zo minimaal mogelijk, en was daardoor ook vaak uit mijn gezichtsveld.

Overigens moest hij er in Frankrijk een halve liter olie erbij miikken, bij mij stond hij nog op peil. Mijn polo is van jan '10, die van hem is een half jaar jonger
 
is that so? dan in dit geval downsizen is interessant!
ja ik rij zelf Bluemotion dus ik weet niet hoe een 1.2 TSI DSG rijd...maar goed dat het lekkerder optrekt dan een 1.4...die van hem is 105 pk en die van de 1.4?
 
vooral dat laatste idd. de 1.4 heeft minder koppel en bereikt dit ook pas bij 5000 toeren ofzo, de 1.2 tsi heeft meer, en heeft dit al bij 1500 toeren. Dus vooral op 'driveability' veel fijner :)
 
1.4 is idd 85 pk. Ik loop tegen de 50 en ben wel tevreden met de prestaties, t hoeft allemaal niet meer zo hard voor mij. Voor mijn gevoel doet hij ook niet onder voor mijn vorige auto; een Stilo met 103 pk. Weegt ook ruim 300 kg minder.

Toen ik mijn auto kocht (sept '09) werd er nog niet gerept over de TSI, stond ook niet in de brochure.
2 maanden later moest ik mij Stilo inleveren omdat er een koper (de sukkel...) voor was, en kreeg ik even een 6r 1.4 met DSG te leen. Ik had meteen spijt dat ik die niet besteld had. Mijn vrouw niet overigens, die kreeg bultjes van de automaat.
Later kocht mijn maat die TSI, leek me toen een nog betere koop. Maar hij was op zoek naar zuinigheid en kreeg dat niet voldoende naar zijn zin, stapte uit een yaris die stukken zuiniger liep

ikzelf heb met mn 1.4 nog nooit zo zuinig gereden in 30 jaar, en ben wel tevreden over het verbruik.
Minder tevreden over de bijgeluiden en de service (zie topic jankende aircopomp)
 
Mijn gem. verbruik na bijna 5000km ligt rond de 7,8L op 100km. 50% korte stukjes en 50% 20 a 30km snelweg.
En zo zuinig als ze opgeven haal je toch never, slaat nergens op. Dan moet je denk ik 70% van je ritjes op cruisecontrol 85-90 km per uur rijden zonder optrekken en afremmen. Op een langer stuk op de snelweg haal ik met cruisecontrol iets van 1:17,5
 
maandag een nieuwe record gevestigd! Ritje van 100 km snelweg richting Utrecht, en een kwartier binnendoor.
Snelheid: 100 - 110 zonder cruise control, en weinig ander verkeer op de weg
 
Laatst bewerkt door een moderator:
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!