Verbruik 1.2TSI - 7DSG

Vandaag kreeg ik een mailtje van mijn leasemij of ik op het verbruik van de Polo wil gaan letten. Volkswagen heeft een gemiddeld verbruik opgegeven voor dit model van 5.7L/100KM, nu zit ik alleen op een verbruik van 7,6L/100KM na 7000km.

Aangezien ik de opgegeven cijfers van VW niet geloof, wil ik hiermee in overleg gaan met de leasemij. Ik weet dat ik een zware rechtervoet heb, en de gemiddelde cruisesnelheid ligt bij mij meer tegen de 140-150km/h dan dat ik 110-120 km/h rij.

Wat voor verbruik hebben andere 1.2TSI rijders hier op het forum?
 
Ik rij ook TSI maar gewoon met handbak.
Een ritje van ongeveer 80km op buitenwegen zonder snelweg (kom dus niet boven de 100) geeft mijn boordcomputer 5.2L /100km (1op19.3) aan. Ritjes door de stad (Groningen) geeft ie 7.5L /100km (1op13.3) aan. Gemiddeld verbruik steeds rond de 6.3L /100km (1op15.8)...

Ik ben er wel tevreden mee.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TSI 105pk (JD 145pk) 
7,6L is toch niet geheel raar voor een DSG bak?
althans meestal zit je rond 5-6L gemiddeld....maar 7 is niet een uitzondering...
wel raar dat ze je mailen dat je op je verbruik moet gaan letten iedereen weet toch wel dat je die fabriekscijfers never nooit haalt...they should know better!!
 
gisteren getankt: 1 op 16.25 :) (6,15L) met af en toe flink sportief rijden en voor de rest woon-werk met allemaal 80 wegen en een aantal stoplichten ertussen.
Staat nu 1700 km op en altijd Vpower getankt..
 
Met 7.500 km op de teller nu rij ik ongeveer 6 liter per 100km (handbak). Komt dan neer op een beetje stadsverkeer om op de snelweg te komen met daarbij stukken met een snelheidslimiet van 100km en zo nu en dan een sprintje voor de lol.

Dat verbruik is vanaf een kilometer of 3.500 overigens gaandeweg gezakt vanaf een gemiddeld verbruik dat rond de 7 liter per 100 km lag in het begin. Nieuw rijdt je auto op een rijker mengsel en verbruikt dus wat meer.

Ik tank trouwens altijd gewoon euro95.
 
Tnx allen voor de reacties.
Vandaag maar eens aan de telefoon gehangen met de leasemij en mijn verhaal gedaan.

Ja ik rijdt altijd stevig door, en daar is niets op tegen zolang ik de boetes niet aan elkaar rijg :cool:. Ze vinden alleen het verbruik nogal hoog boven het opgegeven verbruik van fabriek. Ook bij de leasemij zijn ze niet gek, en weten ze dat niemand dit verbruik haalt maar ik zat buiten de marge die ze hierop gebruiken. Heb hierop gezegd dat nergens in mijn lease contract staat binnen welke marges van vebruik ik moet blijven, enkel dat ik zoveel mogelijk bij niet-snelweg pompen moet tanken. Hierop kreeg ik gelijk, maar wel met de mededeling dat erop gelet wordt.

Geluk heb ik mijn baas aan mijn zijde, want die zit met hetzelfde gezeur :lol:
 
wat een zeurpieten...als je onbeperkt tanken hebt dan en je betaald per maand netjes je premie wat lullen ze dan....tanken en misbruiken doe je met een leasebak SOWIESO!!! dus ja...als je eenmaal leaserijder bent dan let je niet zoveel op verbruik etc...dan is een comfortabeler en snel met het verkeer mee kunnen gaan veel belangrijker.

is dat trouwens bij veel leasemaatschappijen zo? als je ook privé rijd dus met de bijtelling dan moet dit toch niks uitmaken?
 
na 5000 km op mn Tsi even een update:
Slechtste: 1 op 14,3 (Shell FuelSave) flink doorgereden, paar sprintjes, niet op verbruik gelet
Beste: 1 op 17 (Shell VPower) 200 km snelweg, rest woon-werk en wel op verbruik gelet

op zich best leuk verbruik maar toch een stuk minder plezier gehad om het te halen
 
petit zei:
Vandaag kreeg ik een mailtje van mijn leasemij of ik op het verbruik van de Polo wil gaan letten. Volkswagen heeft een gemiddeld verbruik opgegeven voor dit model van 5.7L/100KM, nu zit ik alleen op een verbruik van 7,6L/100KM na 7000km.

Aangezien ik de opgegeven cijfers van VW niet geloof, wil ik hiermee in overleg gaan met de leasemij. Ik weet dat ik een zware rechtervoet heb, en de gemiddelde cruisesnelheid ligt bij mij meer tegen de 140-150km/h dan dat ik 110-120 km/h rij.

Wat voor verbruik hebben andere 1.2TSI rijders hier op het forum?

Hoi,

Zit na een kleine 12000 km op het zelfde verbruik als jij. Alleen wanneer ik echt rustig rijdt met veel snelweg (max. snelheid op de snelweg 90,100,120) airco uit en heeeeel rustig wegrijden haal ik 5,7L/100km. Bij normaal rijgedrag kom ik niet lager dan 7,3 a 7,4L/100km.
 
Tnx, mijn leasemij heeft ook niets meer te klagen.
Zit nu op 14k en heb hem altijd standaard rondt de 7,4 - 7,6 L/100KM, ze hebben nu ook in de gaten dat dit het werkelijke verbruik is van de TSI motor.
 
petit zei:
[...]Zit nu op 14k en heb hem altijd standaard rondt de 7,4 - 7,6 L/100KM, ze hebben nu ook in de gaten dat dit het werkelijke verbruik is van de TSI motor.
Ik vind het wat ver gaan dit het werkelijk verbruik van de TSI motor te noemen als ik zonder al te veel moeite rond een verbruik van de 6,5l/100km zit voor gemengd stads- en snelwegverkeer.

Ik vraag me af hoe jij rijdt dan, trek je altijd hard op bij het stoplicht, kijk je nooit op de schakelindicator (en rij je dus hoog in de toeren), schakel je bij een kruissnelheid niet door naar z'n 6 (kan al vanaf 60km) en rij je op de snelweg doorgaans harder dan 123 km/u?

Vind zelf ook wel dat als je continu behoorlijk boven de 120 rijdt het verbruik sterk toeneemt maar voor 7,6l/100km moet ik toch echt wel m'n best doen.
 
@ Weem

Welke schakelindicator? Ik rij met een DSG, dus schakelen wordt voor mij gedaan.

Daarnaast rij ik meestal rond de 130/140 en als het toelaat 140/150 op de teller. Als ik zou willen zou ik inderdaad makkelijk het verbruik naar 6,5 - 7L krijgen, maar ik doe daar geen moeite voor met een tankpas van de zaak.
 
@petit

Ah, dat dus. Maar dat is dus geen snelheid waar een fabrieksopgave of verbruiksindicatie van een leasemaatschappij rekening mee houdt. 'Werkelijk verbruik' (als in verhouding tot verwacht verbruik) zou ik het dus niet willen noemen als dat komt omdat je meestal 10-30 km boven de maximumsnelheid rijdt op de snelweg zoals je zelf zegt.

Van mij mag je hoor als de baas toch betaalt, wou dat de mijne dat ook deed.
 
laatst weer getanked, 1 op 12,1 :lol:
ben nu aan het proberen ultra zuinig te rijden door korte ritjes te vermijden en op de snelweg een vrachtwagen op te zoeken zodat ik zijn tempo aan kan houden maar de verleiding blijft zoooo groot :twisted:
 
dat is natuurlijk ook zo, ik wil gewoon weten hoe zuinig ik kan zijn. Al denk ik dat ik alle bespaarde benzine van de snelweg zojuist verbrand heb door met de airco aan door het verkeer te manouvreren, rit gemiddelde stond weer netjes op 10L/100KM :roll:
 
Copy that...
Na 2500 km zit ik volgens boordcomputer op 1:9,8...
Rij altijd rustig warm, maar op de snelweg mag ik graag lekker doorrijden. DSG staat altijd gewoon in D, af en toe na werk eventjes in S. Daarbij climatecontrol altijd op Auto met AC.

Valt me toch een beetje tegen, maar gelukkig leaseauto. Nu hopen dat leasemij niet gaat mailen zoals bij TS... :roll:
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!