verbruik 1.2 TDI

Ik kan niet meer als 740km op een tank halen, en het maakt niet uit of ik wel of niet rustig rijd veel meer of minder word het niet winter/zomer maakt ook niet uit
een keertje gehad dat ik er 800km mee heb gehaald maar verder ook nooit
En eerlijk gezegd voel ik me best opgelicht door volkswagen hierdoor..
 
Ik kan niet meer als 740km op een tank halen, en het maakt niet uit of ik wel of niet rustig rijd veel meer of minder word het niet winter/zomer maakt ook niet uit
een keertje gehad dat ik er 800km mee heb gehaald maar verder ook nooit
En eerlijk gezegd voel ik me best opgelicht door volkswagen hierdoor..

Wat zijn de stukken die je vooral rijdt als ik vragen mag? ;)

Ik heb zelf dat ik altijd wel voorbij de 800 kom, maar ik rijd voornamelijk snelwegen en 100 wegen.
De snelwegen zijn voor mij voor het verbruik echt funest, net zoals korte stukken :(
 
VW  6R  1.2TDI 
Ik ga 1000+ ook moeilijk geloven met een gem snelheid van 125km/h

Ik rij elke dag 160km naar werk, 80 heen 80 terug, op cruisecontrol strak 120km/h en haal elke tank 850km

Er zijn weldegelijk mensen die het redden. Ik ben namelijk niet de eerste.
Toen mijn voertuig de 1000km niet kon halen waren hier ook leden die boven de 1000 haalden.
Na een tijdje kon ik het ook.

Mijn velgen en banden zijn standaard.
 
ander vraagje dan,
voor de mensen die 1000+ km rijden op een tank
Gebruiken jullie de "schakel indicatior" op het dashboard?

persoonlijk ik vind ik dat deze namelijk wel heel snel aangeeft dat je moet opschakelen
Als je doet wat de board computer je aanraad komt je daardoor in de volgende versnelling wel in heel laag toerental terug (bv 1200rpm)
wat naar mijn gevoel de motor niet echt heel prettig vindt.
 
Standaard = 185/60/15 toch?

In deze review : Autozine - Autotest: Volkswagen Polo BlueMotion
Heeft men het over extra smalle banden.
wij hebben 185 brede banden onder de polo zitten (waarvan ik dacht dat dat standaard was)


Oei, over de maten durf ik niets te zeggen. Ik snap die bandenmaten voor geen ruk haha.
Met standaard bedoelde ik dat ik niks veranderd heb aan mijn banden/velgen.
Precies zoals de dealer hem nieuw aan mij heeft geleverd. Ik dacht iets van 15 inch, maar verder weet ik het ook niet.

PS: Ik kijk eigenlijk helemaal niet naar de schakelindicator, maar ik denk dat ik wel ongeveer schakel zoals het daar staat. Zo deed ik het namelijk toen die nog net nieuw was en nu ben ik denk ik gewend om zo te schakelen, alhoewel ik toch vaak in zn 1 en 2 wat langer doortrek.
 
Is toch heel eenvoudig (als je het weet, maar dat is met bijna alles zo ;)): kijk bijvoorbeeld hier voor een uitleg.
En als je wilt weten wat er onder je auto zit, dan kun je dit eenvoudig aflezen van één van de banden :)


Ja, nu snap ik het gedeeltelijk.

Bijvoorbeeld 175/65/15
175 = Breedte van de band in mm
65 = snap er nog steeds niks van
15 = is de diameter van de velg in inch

Big Grin

Helaas zit ik nu al een paar maanden in Polen en kom ik pas volgende maand weer terug naar huis, dan lees ik even mijn bandenmaat af Big Grin
 
Dus de 65 is het aantal procent van de 175?
Correct!

Maar je zegt dat het dan ca. 114mm hoog is. Wat is dan 114mm hoog?
Het stuk rubber tussen de velg en het loopvlak van de band. Zie onderstaande afbeelding, in het voorbeeld is het stuk "Hoogte (H)" 114 mm hoog:

infomatieopdeband-1.gif


In de totale bandhoogte komt dat stuk "Hoogte (H)" dus tweemaal voor, eenmaal boven en eenmaal onder de velg.
 
Volkswagen  Up!  1.0 60pk 
Polo is erg gevoelig voor wind en temperatuur. Toch haal ik makkelijk 900 km op tussen de tankbeurten. Ik rij 90% op de snelweg en let absoluut niet op die schakelindicator. Doortrekken tot 2800 toeren (of hoger) anders zakt het toerental van 2 naar 3 onder de 2000 en dan is de fut eruit (ook slecht voor je verbruik).

Kachelverwarming kost je 1 liter/100km. Komt er in als je de temp van de verwarming omhoog zet. Je hoort dan een klik van het relais links onder. Dus voor lager verbruik:
Bandjes op druk
kachel uit.
Alleen rijden met windstil weer.........;)
 
Polo is erg gevoelig voor wind en temperatuur. Toch haal ik makkelijk 900 km op tussen de tankbeurten. Ik rij 90% op de snelweg en let absoluut niet op die schakelindicator. Doortrekken tot 2800 toeren (of hoger) anders zakt het toerental van 2 naar 3 onder de 2000 en dan is de fut eruit (ook slecht voor je verbruik).

Kachelverwarming kost je 1 liter/100km. Komt er in als je de temp van de verwarming omhoog zet. Je hoort dan een klik van het relais links onder. Dus voor lager verbruik:
Bandjes op druk
kachel uit.
Alleen rijden met windstil weer.........
Schoonmoeder thuis laten (extra gewicht).
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!