Ventura of JD?

Ja, 249,5nm om precies te zijn.
Heeft ie laten zien, we hebben hem niet op de bank gehad maar hij had een uitdraai van een Polo met dezelfde software (2012) als ik, die hadden ze maar vrij recent geschreven. Ik geloof 235 of ietsje meer.
Ik zal hem eens mailen voor een uitdraai.

Wat de DSG betreft, hoop niet te veel want dat kan nog wel even duren...
Het programma wordt zo gewijzigd dat je doorgaans met iets meer toeren rijd zodat de auto veel beter reageert.
Ook maken ze aanpassingen zodat in sommige situaties de bak fijner reageert...
In de praktijk komt het erop neer dat de auto veel fijner reageert en vloeiender rijdt.
 
€700,- en nog niet eens een uitdraai :shock:

Misschien ben ik een gier maar voor €700 zou ik toch wel mijn auto op de bank willen hebben :oops:

250nm.. Als dat klopt maak ik een diepe buiging!

Maar als ik het goed begrijp zit er een verschil in de software en kunnen ze daarom meer uit deze versie halen? Want de test 1.2TSI mét OBD had 225nm, volgens de uitdraai op de site.


Overigens wil ik niet zeggen dat je beter naar een ander had kunnen gaan hoor! Ik ging er alleen vanuit dat je voor dat bedrag ook een uitdraai krijgt.
 
Is toch trouwens normaal dat je bij JD altijd op de bank gaat bij een chiptune beurt? Waarom niet op de bank geweest dan? Anders weet je nooit wat ermee gedaan is, nou weet ik dat bij JD het wel goed zit maar toch.
 
Ze waren een rally wagen aan het tunen.
Nou gaat het mij toch niet om en paar pk meer of minder dus ik vind het minder belangrijk.
Is overigens wel de ODB tuning inderdaad en er schijnt ook verschil in software-versies te zitten.


Hoe krijg ik hier een plaatje in?
 
Aha goede tip, eerst eens navraag doen dan welke versie of hoe dat precies zit!

Maar vertel vertel, merkbare verschillen in vermogen? Klein beetje of een wereld van verschil, ben wel benieuwd!
 
Dat kan ik me voorstellen, gevaar voor placebo effect. Maar je hebt er ook mensen bij die zeggen op de terugreis even een RS6 het nakijken te hebben gegeven Stick Out Tongue

Enfin, ik ben benieuwd naar je bevindingen!
 
vergelijk1.jpg


Dan maar lid geworden...
 
mooie vlakke lijnen geworden :)
erg leuk!
Zit te twijfelen wat ik doe.. heb het 2011 model, en als JD daar ook 250 nm uit kan halen ga ik voor hun, anders ga ik voor ventura omdat het verschil anders te klein wordt voor €200 meer

Maar dat zal denk ik na de winter pas komen, zonder grip kan je het toch niet gebruiken ;)
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!