Ventura of JD?

Hoi

Omdat ABT te lang duurt wil ik een ander tuning laten uitvoeren.
Ik heb een 1.2TSI DSG en wil dat de auto sneller oppikt bij het intrappen van het gaspedaal.
Nu heb ik begrepen dat zowel Ventura als JDEngeneering een box hebben zodat de dealer niet kan zien of de auto getuned is als je deze er tussenuit haalt.

Kan iemand mij advies geven wat betreft de keuze?

Bedankt!
 
Ventura ken ik niet maar een bedrijf dat alle automerken voor je kan tunen ten opzichte van een bedrijf dat gespecialiseerd is in alleen de VAG groep, dat laatste bedrijf zou bij mij sowieso al een streepje voor hebben.

Bovenstaande even los van het feit dat er voor mij persoonlijk, en met mij velen gelukkig :), maar een bedrijf waar ik mijn auto's aan toevertrouw en dat is JD Engeneering. Extreem kundig in hun tuning. In de afgelopen drie jaar de volgende auto's laten tunen: Seat Leon Cupra Stage 2, Audi A4 2.0TFSI S-Edition, Audi A5 Cabrio 2.0 TFSI Multitronic (ja die tunen zij ook :)). Audi A5 2.0TFSI Coupe en natuurlijk de jongste telg van de familie de Polo GTI, deze heeft nu alleen nog chiptuning, afspraak staat voor de nieuwe Milltek resonated uitlaat over een maand.

En weer to-the-piont :), JD dus wat mij betreft.
 
Je kan dus kiezen bij Jd voor een chip of box als ik het goed begrijp?
Ik had begrepen dat voor de polo alleen een chip was. Heb laatst wel in
een altea 1.2 tsi gereden met een box van Jd. Reed goed.
 
Dit schreef JD:
Wij kunnen de polo 1.2 TSI op beide manier tunen.
1. dmv de OBD poort de gehele software aanpassen
- voordeel: mooiste manier van tuning, hiermee kan net wat meer aangepast worden dan met een externe ecu (denk aan ontsteking/gaspedaalkernvelden etc)
- Nadeel: na een update van de dealer is de software tijdelijk weg, tot de auto weer in Lochem is geweest en wij de tuning kosteloos herstellen
Ander nadeel is dat de dealer als men goed gaat zoeken bij motorschade, de tuning zou kunnen ontdekken (als men de gehele software naar de fabriek stuurt)

2. dmv onze externe ecu en kabelboom.
- voordeel: externe ecu en kabelboom zijn met 5 minuten zelf te verwijderen, updates van de motorsoftware hebben geen gevolgen
- Nadeel: winst is qua topvermogen iets lager, koppel is gelijk aan een obd-tuning.
 
even gegoogled en hoor verschillende verhalen..
Van een atmosferische 1.5 swift die supersnel wordt (door alleen een boxje aan de luchtmassameter te solderen) tot aan audi A3 tdi die 0,0 merkt na afloop
 
Ik heb het adres via iemand in de buurt, die was er zeer over tevreden.
De prijs is bijna de helft van JD en ze maken aanpassingen aan het programma naar eigen wens.
Hij zei dat de tuner veel ervaring heeft en werkt ook in Duitsland.
Ik ga er morgen naar toe.
 
Oké... Vandaag bij JD geweest. :mrgreen:

Super professioneel daar, zonder twijfel. Zeer netjes behandeld en erg tevreden.
Mijn 1.2TSI heeft nu mooi een koppel van nagenoeg 250nm!!!
Het scheelt al stukken wat betreft het indirect reageren op het gaspedaal waarvoor ik de tuning al zowiezo wou.
Nu nog wachten tot JD een nieuw programma heeft geschreven voor de DSG en dan is het helemaal af.
Het blijft n.l. irri hoe die bak reageert.... het is goed te merken dat het programma van de DSG niet geoptimaliseerd voor dit type motor.

Maar dus erg tevreden en de eerste indruk is goed!
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!