Ventura 1.2 TDI externe chip module

Status
Niet open voor verdere reacties.

iichel

Exclusive lid
12,874
4
8,083
283
Te koop: externe Ventura chipmodule
De versie met:
- nokkenas
- commonrail
- turbodruk sensor
Zonder extra draad voor naar de accu (zou de meest recente versie zijn)

Hiermee gaat de motor van 75pk naar ongeveer 96 en 180Nm naar 210Nm.
Sommigen zeggen dat hij ook zuiger wordt.
Hij heeft 10 standen (1-9 voor meer powerrrr en een APK stand).
Makkelijk te verwijderen voor onderhoud etc. Installatie in 5 minuten.

Reden van verkoop: nieuwe motor met garantie.

Op te halen bij mijn vriendin in Groningen-stad.
Eventueel ook te verzenden voor PostNL tarieven.

Prijs €175
 
Laatst bewerkt:
@Wicko071 Beetje lastig te zeggen, ik kan niet zomaar in je motor kijken en in wat voor staat deze is. Daarom probeer ik het wat voorzichting te brengen.

In principe zou het gewoon netjes werken, de motor, bak en koppeling zijn normaal gesproken prima bestand tegen deze vermogens. Mensen rijden duizenden kilometers met zo'n combinatie (Polo Bluemotion, Skoda Fabia Greenline, Seat Ibiza Ecomotive) en dat gaat vaak gewoon goed. Zodra mijn motor garantie weg is (30.000km zit op deze) ga ik zeker weer een chip erop zetten, als ik deze Polo dan nog heb.

Als ik het me goed herinner heb je pas een nieuwe koppeling erin laten zetten, dus een goeie koppeling heb je in ieder geval. Als je verder ook netjes je onderhoud doet (elke 30.000km oliewissel en inspectie volgens longlife interval) denk ik niet dat het een probleem zou zijn.

Anderzijds, je belast je motor, bak en koppeling, en ook eventueel aandrijfassen wat meer (van 75pk naar 96pk is 128% meer maar dat is nauwelijks relevant want dat is pas bij 4500 toeren, en van 180Nm naar 210Nm is 117% bij ±2000 rpm).

Long story short, je belast je aandrijflijn wat zwaarder maar velen zijn je voorgegaan.
 
  • Leuk
Waarderingen: Zero2Fear
Klopt, ik heb net een nieuwe koppelingsset vervangen, dus die zou een tijdje mee kunnen..Verder hou ik me ook netjes aan de onderhouds richtlijnen..
Voor de rest rij ik bijna nooit meer dan 2500 toeren..

Maar ik hoor dan weer geruchten van dat het beter is een blok te chippen als hij nog nieuw is of nog niet zo heel veel heeft gereden..

Verder hoor ik ook dat een 1.2tdi blok niet bedoeld is om te chippen maar meer om eco rijden.. En natuurlijk weet ik dat veel mensen hier hun polo hebben getuned dmv een externe box..

Hou me ten goede want dit zijn geruchten die ik hoor en niet mijn woorden..

Ik zal nog overwegen of ik het wel of niet ga doen Big Grin..
 
Wat betreft het inrijden is mij juist aangeraden om het blok eerst 'in te rijden' en daarna pas te chippen. Of dit nu is bij 30.000 of bij 130.000 zou niet veel uit moeten maken.

En een 1.2TDI is inderdaad bedoeld om zuinig te rijden maar er zijn mensen die claimen dat hij juist zuiniger wordt. Dit is omdat je eerder kunt schakelen (bv 1500 ipv 1700) en daardoor minder brandstof verbruikt.

Misschien dat andere users hier hun ervaringen over willen delen zodat het niet zo'n eenzijdig verhaal wordt.

Ik zou zelf iig geen problemen hebben om een blok met 130.000 te chippen.
 
Wicko 071 kijk zaterdag even bij mij als we elkaar zien ivm de stadslampjes , ik heb ook de ventura chip er op zitten , en mij bevalt het prima , en dan zie je gelijk hoe het zit.
Gr Marcel


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Seat  Ibiza ST  1.2 TDI 
Status
Niet open voor verdere reacties.
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!