Ventilatie blaast onregelmatig

Beste forumleden!
Mijn naam is Niek ik ben in het bezit van een 6R 1.2 tsi. Ik zit met het volgende probleem:
Sinds vorige week blaast de ventilatie/ climate control onregelmatig (hard zacht hard zacht hard zacht.....). Dit gebeurt zowel met als zonder airco aan.
Echter als ik achteruit rij blaast de ventilatie wel normaal, ook als ik het knopje van de frisse lucht ventilatie aanzet (dat de lucht in de auto circuleert) blaast de ventilatie normaal.

Heb de auto uitgelezen, geen fouten aanwezig. Iemand bekend met het probleem en weet wat het zou kunnen zijn?
 
Volkswagen  6R  1.2 TSI 105 PK > 140 PK 
Beste forumleden!
Mijn naam is Niek ik ben in het bezit van een 6R 1.2 tsi. Ik zit met het volgende probleem:
Sinds vorige week blaast de ventilatie/ climate control onregelmatig (hard zacht hard zacht hard zacht.....). Dit gebeurt zowel met als zonder airco aan.
Echter als ik achteruit rij blaast de ventilatie wel normaal, ook als ik het knopje van de frisse lucht ventilatie aanzet (dat de lucht in de auto circuleert) blaast de ventilatie normaal.

Heb de auto uitgelezen, geen fouten aanwezig. Iemand bekend met het probleem en weet wat het zou kunnen zijn?
Interieur temperatuur sensor die verkeerde waardes doorgeeft?

Controleer je interieurfilter eens. Weet niet wanneer deze voor het laatst vervangen is?
 
Polo  6c  Verkocht 
Interieur temperatuur sensor die verkeerde waardes doorgeeft?

Controleer je interieurfilter eens. Weet niet wanneer deze voor het laatst vervangen is?

bedankt voor je antwoord! Zou inderdaad met de sensor te maken kunnen hebben, verwacht zelf de sensor die de klep aanstuurt die de lucht van buiten naar binnen doorlaat. Heb alleen geen idee waar de sensor zit.

interieurfilter heb ik pas vervangen.
 
Volkswagen  6R  1.2 TSI 105 PK > 140 PK 
Net auto nogmaals uitgelezen kreeg de volgende foutmelding; 01272 - positioning motor for central flap (v70)
Als de auto op contact staat hoor ik de klep die de lucht van buiten naar binnen laat gaan steeds open en dicht gaan. Zou het de sensor kunnen zijn die klep aanstuurt ?
 
Laatst bewerkt:
Volkswagen  6R  1.2 TSI 105 PK > 140 PK 
Ik volg even. Heb hetzelfde probleem. Heb hem uitgelezen met OBDeleven en daar geeft hij aan "Stelmotor voor temperatuurregelklep: Onderbreking". Zonder duidelijke foutcode erbij...
 
Volkswagen  Golf 7 GTE  1.4 TSI 204pk 350nm 
Vandaag dashboardkastje verwijderd en tot de volgende conclusie gekomen: de stelmotor die het meest rechts zit kan zijn eindstand niet vinden, hierdoor blijft de klep open en dicht gaan. Iemand enig idee waardoor dit zou kunnen komen?
 
Volkswagen  6R  1.2 TSI 105 PK > 140 PK 
Beste forumleden!
Mijn naam is Niek ik ben in het bezit van een 6R 1.2 tsi. Ik zit met het volgende probleem:
Sinds vorige week blaast de ventilatie/ climate control onregelmatig (hard zacht hard zacht hard zacht.....). Dit gebeurt zowel met als zonder airco aan.
Echter als ik achteruit rij blaast de ventilatie wel normaal, ook als ik het knopje van de frisse lucht ventilatie aanzet (dat de lucht in de auto circuleert) blaast de ventilatie normaal.

Heb de auto uitgelezen, geen fouten aanwezig. Iemand bekend met het probleem en weet wat het zou kunnen zijn?
Heeft u het probleem gevonden ? Ik heb precies het zelfde probleem
 
Volkswagen  Polo 6C/6R  1.4 TSI 150pk 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!