Velgenmaat

graafie

Exclusive lid
2,121
370
83
Ik ben al een tijdje aan het rondkijken voor nieuwe velgen en banden. Ik heb nu 17" MAK Iguan Silver (7J). Ik wil wel weer gewoon 17", 18" vind ik persoonlijk niet mooi onder een Polo 6R. Maar ik had een vraag, ik zie bij sommige 17" velgen 7J 7,5J of 8J staan, waar staat dat voor en gaat dat altijd passen onder een Polo 6R?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Geen interesse in mijn velgen Graafie? Stick Out Tongue

dscn4855-5024384950041352214.JPG
 
Die velgen staan inderdaad echt mooi onder een Polo 6r, BBS velgen toch? Ik had ze wel op mijn lijstje staan als eventuele mogelijkheid. Maar nu ik die velgen van TSW heb gezien.......:mrgreen:. Ik blijf tot de winterperiode met m'n huidige velgen en banden rijden, daarna komen de winterbanden/velgen er weer onder en ik wil in die periode nieuwe banden en velgen aanschaffen zodat ik na de winter op nieuwe sloffies kan rijden.
 
Je moet even kijken naar de steek (moet 5x100 zijn) en het naafgat (moet 57.1 zijn).

De breedte kan op zich wel, maar de ET waarde is wel aan de hoge kant. Dit betekent dat je wiel naar binnen zit.
Standaard is ET38, dit is ET48. Je wiel zit dus 10 mm naar binnen toe.

Ik ben bang dat het aan kan lopen bij maximale stuur uitslag.
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!