VCDS Polo AW 2021

_Maarten_

Bekend lid
969
1
444
92
Ik krijg het niet voor elkaar om de groot licht assistent reset uit te zetten.
Geen idee waarom het niet werkt.

Tevens lukt het niet om de "piepjes" aan te zetten bij ver en ontgrendelen (ja ik heb fabriekaf alarm in de auto)
Volgens mij staat alles aan wat aan moet staan.

Wie heeft de oplossing of kan assisteren?
 
Nope, alle instellingen staan goed.
Helaas komt er geen blokje in het open en sluiten menu voor het akoestisch vergrendelen.
Schijnt door de MIB3 te komen.
Grootlicht assistent blijft ook niet aan na contact uit.
Als iemand 't wel voor elkaar krijgt hoor ik 't graag natuurlijk.
 
Zaterdag komt een forumlid bij mij langs voor vcds met een Polo 2022, ik ben benieuwd, heb die nog niet gehad . We gaan alle mogelijkheden langslopen.
Mocht je 't wel voor elkaar krijgen, en dan met name de alarm piepjes, dan kom ik graag in contact met je. :mrgreen:
 
Piepjes inderdaad niet gelukt, offroaddisplay en rijschoolmodules ook niet. Aanpassingen structuur in VCDS is ook anders, dus ik denk ook dat het door MIB3 komt.

Maar echt heel veel wel gelukt, een paar leuke:

- Grill led verlichting aan bij dagrijverlichting (altijd aan, wel gedimd bij normale verlichting)
- Achterlichten overdag aan
- Audi Throttle mod + Lineair acceleratie (1.0 TSI, effect was direct te merken)
- Stuurbekrachting standaard in GTI stand
- Active info display thema aanpassen en andere snelheidsweergave
- XDS differentieel aan en
- Opstartvibratie reductie uit (voor sneller wegtrekken zonder ingrijpen remmen)

En andere die we ook gedaan hebben:
-stopwatch
-gordelwaarschuwing
-bijtank hoeveelheid
-blower stand in auto functie
-stoelverwarming onthouden
-rechts inhalen mogelijk bij acc
-dagrijverlichting uitschakelen via menu
-noodremlichten
-sleutel altijd actief
-inhouden sluiten knop voor spiegels inklappen
-automatisch alle ramen sluiten bij vergrendelen
-langer coming leaving home
-comfort knipperen naar 4
-grootlicht assistent reset
-lane assist interventiepunt
en vast nog wat kleine dingen die niet opgeschreven zijn.
 
Audi Throttle is al het een en ander over geschreven op dit forum, het zet je gaspedaalafstelling in de Audi stand, met als resultaat een auto die met minder ver het gaspedaal in drukken vlotter optrekt. Dit, samen met de lineaire acceleratiestand haalt alle vertraging uit het gaspedaal weg. Bij een 1.0 TSI is het effect groot en heel fijn. Als je verder niet bekend met vcds, is het afgeraden dit zonder voorkennis aan te zetten.

Grill verlichting afstelling kwam ik tegen via de aanpassingen bij de verlichtingskanalen in module 9. Die is nu mee geprogrammeerd met dagrijverlichting, waarbij ook de achterlampen aan zijn gezet.

IMG_8241.jpg

Grootlichtassistent, niet getest eigenlijk of die uit bleef.

Deze Polo had trouwens het 'oude' Active info display, ik had een andere variant verwacht bij een 2022 model. Dus we hebben even gezocht welke tellerlayout en snelheden het mooist waren, dat zijn deze geworden:

IMG_8239.jpg
 
Ik bedoel met oud, dat datzelfde Active Info Scherm al in mij 2019 Polo zat. Dus dat zijn de bekende mogelijke mods zoals: kleur naar geel, rood of blauw. Een paar verschillende tellerlayouts en de snelheden en tussenstappen die aan te passen zijn. Dat tweede scherm wat je stuurt schijnen ook wel wat leuke mods voor te zijn.

We hebben niet getest of de ledstrip overdag aan kan zonder achterlampen maar op basis van de mogelijkheden die ik zag denk ik dat het wel kan.
 
Voor mijn auto zou het leuk geweest zijn als paars ook tot een kleuroptie behoorde.
Maar het klopt wel hoor, dit AID is in alle AW's optie (geweest) van 2018 t/m heden.
Zelfde AID zit ook in onze T-Cross.
LED strip ga ik zeker nog even naar kijken en voor die audi throttle misschien even langs een forum lid die er wat meer in zit.
Want dat snellere wegtrekken is wel erg fijn.
 
  • Leuk
Waarderingen: #uranograu
Piepjes alarm dat is alleen bij af fabriek alarm installatie? Ik heb dit wel maar ik heb ook MIB2 maar ik begrijp dus dat dit niet mogelijk is bij MIB3 ook al heb je een fabrieksalarm? Ipv piepje hoor je dan de claxon bij MIB3?

In mijn MIB2 heb ik ook een piepje als mijn sleutel nog in het contact zit en ik open de bestuurdersportier, geen idee of de MIB3 dat ook heeft?
 
Volkswagen  POLO AW Comfortline Business Executive  1.0 TSI 95pk 
Dat is is compleet wat anders.
Het gaat om de piepjes tijdens het vergrendelen en ontgrendelen. Dat werkt bij fabriekaf alarm.
Auto's zonder fabriekaf alarm konden bij MIB3 de claxon gebruiken.
Maar die hebben niet de ultrasoon sensoren en de helling/afsleep sensoren.

Jij beschrijft de sleutel nog in contact piepjes.
Dat is bij MIB3 ook nog gewoon.
Ook de motor loopt piepjes.

Bij MIB3 komt de optie niet in 't radiomenu.
Misschien dat 't wel werkt als je weergave in de radio niet aanzet.
Dat is nog te proberen.
 
Dat is is compleet wat anders.
Het gaat om de piepjes tijdens het vergrendelen en ontgrendelen. Dat werkt bij fabriekaf alarm.
Auto's zonder fabriekaf alarm konden bij MIB3 de claxon gebruiken.
Maar die hebben niet de ultrasoon sensoren en de helling/afsleep sensoren.

Jij beschrijft de sleutel nog in contact piepjes.
Dat is bij MIB3 ook nog gewoon.
Ook de motor loopt piepjes.

Bij MIB3 komt de optie niet in 't radiomenu.
Misschien dat 't wel werkt als je weergave in de radio niet aanzet.
Dat is nog te proberen.

Mocht het je lukken hoor ik het graag, op het obdeleven forum heb ik ergens gelezen dat de mib gereset moet worden en dan kan het zijn dat de piep het gaat doen maar dan zonder menu in het mib3.
dit heb ik niet gedaan omdat de auto niet van mij was en er misschien een paar instellingen weg zijn.
 
  • Leuk
Waarderingen: _Maarten_
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!