VCDS Polo AW 2021

Na de fabrieksinstellingen reset werkt het inderdaad..
Echter nadat ik mijn gebruiker weer had geactiveerd via het menu waren de piepjes weer verdwenen.
Geen idee waarom...
Misschien dat ik instellingen overnemen na inloggen moet afwijzen.
Who knows, eerst vanavond thuis maar weer de 2e sleutel pakken voor hoofdgebruiker te activeren

 
Laatst bewerkt:
Zou simpel moeten zijn maar helaas.
De auto connect niet met 't internet dus kan de hoofdgebruiker niet activeren.
Dealer schijnt wat te moeten resetten.
Medewerker VW kon dat vanavond aan de telefoon niet vertellen.
eSIM connect wel met VW maar de wereldbol blijft grijs.....
Wordt vervolgd dus
 
Nou vanmorgen de wereldbol weer wit, heb mijzelf weer kunnen aanmelden als hoofdgebruiker.
Helaas de piepjes zijn weer met vakantie gegaan.

Ik blijf het maar raar vinden.
Bij de pre-facelift krijg je in het openen en sluiten menu een blokje met akoestisch vergrendelen
Bij de facelift is die niet aanwezig, wellicht dat daar de crux zit.
Misschien in het VCDS menu de optie weergave in infotainment uit laten staan??

Wie heeft de gouden oplossing hiervoor :mrgreen: :mrgreen:
 
Daar is waarschijnlijk geen oplossing voor. Je hebt geluk als het aan blijft staan en anders is het pech. Veel code is overgenomen van het oude MIB, maar niet alles hoeft daardoor te werken. met VCDS rommel je binnen de mogelijkheden die achterliggend aanwezig zijn. Als het scherm vervolgens geen ondersteuning meer biedt voor die aanpassing, tja, dan is het pech. Bij de Polo die ik zaterdag had bleven de piepjes wel werken na instellen profiel.
 
Ja dat is een profiel inderdaad, na de fabrieksinstelling reset staat er alleen gast in het menu.
Dan moet je je opnieuw aanmelden met je email en wachtwoord bij We-connect.
Dan vraagt hij wil je de instellingen overnemen en dan pas laadt je profiel.
Bij mij waren de piepjes toen meteen weg.
 
  • Leuk
Waarderingen: Cruz
Dat is is compleet wat anders.
Het gaat om de piepjes tijdens het vergrendelen en ontgrendelen. Dat werkt bij fabriekaf alarm.
Auto's zonder fabriekaf alarm konden bij MIB3 de claxon gebruiken.
Maar die hebben niet de ultrasoon sensoren en de helling/afsleep sensoren.

Jij beschrijft de sleutel nog in contact piepjes.
Dat is bij MIB3 ook nog gewoon.
Ook de motor loopt piepjes.

Bij MIB3 komt de optie niet in 't radiomenu.
Misschien dat 't wel werkt als je weergave in de radio niet aanzet.
Dat is nog te proberen.
Ik begrijp wel wat je bedoelt, maar ik benoem beide, fabrieksalarm piepje en sleutel in contact slot piepje. Ik heb ze allebei in mijn Polo MIB2.
Maar ik begrijp dat het vergrendelen/ontgrendelen piepje niet in de MIB3 zit. Dat is jammer mocht je inklapbare spiegels hebben kun je het daar ook aan zien of de portieren dicht zijn ipv horen.

Voorheen kon ik het ook zien in de app of de deuren vergrendeld/ontgrendeld zijn in de Mijn Volkswagen app, helaas hebben ze dit uitgeschakeld werkt die app niet meer bij oude modellen.

Vanaf 2021 modellen werkt het wel maar dan in We connect app denk ik?
Maar het piepje is wel handig vind ik.
 
Volkswagen  POLO AW Comfortline Business Executive  1.0 TSI 95pk 
Ja dat is een profiel inderdaad, na de fabrieksinstelling reset staat er alleen gast in het menu.
Dan moet je je opnieuw aanmelden met je email en wachtwoord bij We-connect.
Dan vraagt hij wil je de instellingen overnemen en dan pas laadt je profiel.
Bij mij waren de piepjes toen meteen weg.
Maar het werkte dus wel in jouw MIB3 maar na het inloggen niet meer? Waarschijnlijk omdat het systeem je oude settings overneemt?
 
Volkswagen  POLO AW Comfortline Business Executive  1.0 TSI 95pk 
Maar het werkte dus wel in jouw MIB3 maar na het inloggen niet meer? Waarschijnlijk omdat het systeem je oude settings overneemt?

ja dat is het gekke, in het filmpje dat ik gepost heb zie je mijn auto net na de fabrieks reset.
tot vanmorgen kon ik niet inloggen en deden ze het.
Nu ik ingelogd ben niet meer.
Ik zit eraan te denken om in mijn huidige account de polo eruit te halen en alleen de T-cross erin, en dan een nieuw account maken voor de polo.
En dan zonder instellingen te wijzigen, een nieuwe hoofdgebruiker aan te maken.

Maar dat wordt pas als het wat warmer wordt.
Gisteren in de kou was helemaal niks haha
 
  • Haha
Waarderingen: Cruz
Ik begrijp wel wat je bedoelt, maar ik benoem beide, fabrieksalarm piepje en sleutel in contact slot piepje. Ik heb ze allebei in mijn Polo MIB2.
Maar ik begrijp dat het vergrendelen/ontgrendelen piepje niet in de MIB3 zit. Dat is jammer mocht je inklapbare spiegels hebben kun je het daar ook aan zien of de portieren dicht zijn ipv horen.

Voorheen kon ik het ook zien in de app of de deuren vergrendeld/ontgrendeld zijn in de Mijn Volkswagen app, helaas hebben ze dit uitgeschakeld werkt die app niet meer bij oude modellen.

Vanaf 2021 modellen werkt het wel maar dan in We connect app denk ik?
Maar het piepje is wel handig vind ik.
De we-connect app werkt inderdaad gewoon op beide auto's, k an deuren vergrendelen en ontgrendelen,.
Alarmlichten laten knipperen en de claxon bedienen (binnen 100m van de auto moet je dan zijn)
 
  • Leuk
Waarderingen: Cruz
Hoe hebben jullie coming en leaving home langer aan weten te krijgen? Ik krijg hem (ook na tussenkomst van @Rainesh) niet verder dan de standaard 30 sec :rolleyes:

"Audi-throttle" ook heel interessant net als "dagrijverlichting uitschakelen via menu" maar daarvoor maar een keer bij iemand langs of iemand wil het via teamviewer voor me doen? Ik heb ori VCDS maar domweg niet de kennis :innocent:
 
Volkswagen  Polo AW  1.0 TSI comfortline business 
ja dat is het gekke, in het filmpje dat ik gepost heb zie je mijn auto net na de fabrieks reset.
tot vanmorgen kon ik niet inloggen en deden ze het.
Nu ik ingelogd ben niet meer.
Ik zit eraan te denken om in mijn huidige account de polo eruit te halen en alleen de T-cross erin, en dan een nieuw account maken voor de polo.
En dan zonder instellingen te wijzigen, een nieuwe hoofdgebruiker aan te maken.

Maar dat wordt pas als het wat warmer wordt.
Gisteren in de kou was helemaal niks haha
Ben bnwd, dan weet ik dat voor evt een nieuwe auto althans met een MIB3 er in.
 
Volkswagen  POLO AW Comfortline Business Executive  1.0 TSI 95pk 
De we-connect app werkt inderdaad gewoon op beide auto's, k an deuren vergrendelen en ontgrendelen,.
Alarmlichten laten knipperen en de claxon bedienen (binnen 100m van de auto moet je dan zijn)
en je krijgt op je telefoon ook een notificatie als de deuren zijn geopend, motor wordt gestart en je kunt je auto volgen?
Dit kon ik allemaal maar dat heeft VW stopgezet voor oude connected modellen.
 
Volkswagen  POLO AW Comfortline Business Executive  1.0 TSI 95pk 
Oplossing:

Na het opnieuw resetten van de MIB3 naar fabrieksinstellingen, een nieuw account aangemaakt bij WeConnect.
Daarna 1 nacht gewacht op de reset van de eSIM.
(ik denk dat de eSIM even een nachtelijke reset krijgt na het verwijderen van gegevens)
Vanmorgen met het nieuwe account hoofdgebruiker geworden.
Nu waren er geen instellingen om over te nemen.
Piepjes blijven werken.
Ik ben blij!!
 
en je krijgt op je telefoon ook een notificatie als de deuren zijn geopend, motor wordt gestart en je kunt je auto volgen?
Dit kon ik allemaal maar dat heeft VW stopgezet voor oude connected modellen.
Zie onderstaande screenshots.
Dit zijn zaken die je oa kan zien met de we-connect app
Van het fabrieksalarm krijg je een pushmelding en een email
(adres afgebeeld is een VW dealer in Roosendaal en niet mijn adres Stick Out TongueStick Out Tongue)

Screenshot_20221103-185647.png

Screenshot_20220823-200745.png

Screenshot_20221109-101840.png
 
  • Leuk
Waarderingen: DaaNiuM, Cruz en Pigeon
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!