VCDS/OBDeleven bochtverlichting

Ik heb een OBDeleven aangeschaft en de opties voor bochtverlichting aangezet. Ik heb op mijn Polo de mistlichten zitten maar bochtverlichting heeft het nooit gedaan.
Na het activeren doen ze het echter nogsteeds niet en krijg ik nu de volgende twee foutmeldingen:
- 03428 aansturing bochtverlichting links
- 03429 aansturing bochtverlichting rechts
Is mijn module niet geschikt om de bochtverlichting aan te sturen? Mistlichten werken overigens wel gewoon, dus qua bedrading kan er niks mis zijn lijkt me.

Alvast bedankt voor de reacties.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2TSI 130PK Vagtechniek DSG7 
Allereerst wil ik je adviseren over obdeleven. Het is een tool die soms dingen veranderd onderwater waar je geen weet van hebt. Er kan nu vanalles fout zijn, en geeft ook de mogelijkheid om dingen aan te passen die helemaal niet ondersteund worden.

Welke BCM heb je in je polo zitten? Want maar sommige BCM's ondersteunen bochtverlichting via de mistlampen..
 
Volkswagen  Polo 6R  1.4i 16v CGGB 
  • Leuk
Waarderingen: Sal
Bij mij werkt het ook niet, bepaalde versies -waaronder de Crosspolo - heeft de mistlampen niet via de BCM dus dan werkt het niet.
 
**verkocht***Volkswagen  Cross Polo 6R  1.2 TSI powered by VAG-Techniek 
De 087 die jij hebt ondersteunt bochtverlichting.
Heb jij enig idee waar de foutmelding dan vandaan kan komen? Ik heb nu de bochtverlichting weer uitgeschakeld, en de storing is weg.
Voor de zekerheid: er zitten in de mislampen twee verschillende kamers, een buitenzijde en een binnenzijde. Is het zo dat de bochtverlichting aan de buitenzijde zit, of is de bochtverlichting gewoon je reguliere mistlicht?
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2TSI 130PK Vagtechniek DSG7 
Heb jij enig idee waar de foutmelding dan vandaan kan komen? Ik heb nu de bochtverlichting weer uitgeschakeld, en de storing is weg.
Voor de zekerheid: er zitten in de mislampen twee verschillende kamers, een buitenzijde en een binnenzijde. Is het zo dat de bochtverlichting aan de buitenzijde zit, of is de bochtverlichting gewoon je reguliere mistlicht?
Dat de error weg is, is in ieder geval een begin. En dat de BCM het ondersteunt ook.

Voor het andere kan ik je niet helpen. Zou niet weten waar het in kan zitten. Ik zou kijken of de pinnen in de stekker van de BCM bezet zijn en vanuit daar naar de mistlampen werken/doormeten..
 
Volkswagen  Polo 6R  1.4i 16v CGGB 
Zoals ik al eerder zei werkt het bij mij ook niet, heb dezelfde BCM 087 waarschijnlijk omdat ik een regensensor heb maar de mistlampen zijn domweg niet via de BCM geschakeld. Bij mij waarschijnlijk omdat in de Crosspolo midtlampen geen apart DRL lampje daarom heeft VW er voor gekozen altijd dimlicht aan te hebben ook als de lichtschakelaar op 0 staat. Blijkbaar als je bochtenverlichting aanzet gaat de BCM checken of daar belasting aan hangt op de betreffende uitgangen en dat is dus niet zo. Daarom meldt ie dat de mistlampen kapot zijn. Hoort dus zo en is niet aan te zetten tenzij je de hele aansturing ombouwt naar via je BCM maar ik denk dat je dan je meer problemen op de hals haalt dan je lief is. Edit: sterker nog . Ik heb het idee dat zelfs de dimlicht H7 lampen niet via de BCM gaan bij mij, heb al 2x keer een kapotte lamp gehad zonder melding . Bij sturing via de BCM wordt de inschakelpiek netjes ondervangen waardoor de lampen minder snel kapot gaan. Ter vergelijking: Polo: nieuwe lampen geplaatst Osram Nightbreaker, binnen 15000 allebei kapot. Skoda Rapid, zelfde lampen zelfde BCM 77000 km beide lampen nog nooit kapot geweest.
 
Laatst bewerkt:
**verkocht***Volkswagen  Cross Polo 6R  1.2 TSI powered by VAG-Techniek 
Mijn mistlichten en bochtverlichting werkten keurig naar behoren (bochtverlichting gecodeerd met OBDeleven).

Onlangs mistlichten vervangen voor canbus LED verlichting.

Mistlamp doet perfect
Bochtverlichting doet ook perfect (bij stuur draaien en bij knipperlicht gebruiken)

Echter wel dezelfde foutmelding als hierboven wordt genoemd: aansturing links en aansturing rechts.
Met lampdiagnose uitzetten kom ik er niet uit en blijft de foutmelding komen.

Bochtverlichting uitgecodeerd en nu blijft de foutmelding weg. Maar dus ook de functie van de bochtverlichting.

Wie kan me helpen om het werkend te krijgen zonder foutmelding?
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI 
Mijn mistlichten en bochtverlichting werkten keurig naar behoren (bochtverlichting gecodeerd met OBDeleven).

Onlangs mistlichten vervangen voor canbus LED verlichting.

Mistlamp doet perfect
Bochtverlichting doet ook perfect (bij stuur draaien en bij knipperlicht gebruiken)

Echter wel dezelfde foutmelding als hierboven wordt genoemd: aansturing links en aansturing rechts.
Met lampdiagnose uitzetten kom ik er niet uit en blijft de foutmelding komen.

Bochtverlichting uitgecodeerd en nu blijft de foutmelding weg. Maar dus ook de functie van de bochtverlichting.

Wie kan me helpen om het werkend te krijgen zonder foutmelding?
Heb je wel canbus lampen, dan hoef je niks te coderen
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!