VCDS kabel

Hoi,

Ik ben van plan om mijn Polo 6r (zelf) te remappen, wat voor OBD kabel heb ik nodig om dit voor elkaar te krijgen ?
Ik zie veel kabels online voor zo'n 40 euro maar ben er niet zeker van of deze daadwerkelijk bestemd zijn om te remappen.

Zijn er mensen die hier raad mee weten?
 
Volkswagen  POLO 6R  1.2 
hey allemaal ik ben al een jaar bezig om vcds clone te instaleren en krijg het maar niet voor elkaar kan iemand me helpe via tiemvieuwer of even afspreke word er gek van
Allereerst welkom op het forum. VCDS clone is prutswerk en zou ik niet gebruiken, je krijgt er alleen nog meer problemen bij als je dat wel doet. Nu ga ik weer terug in mijn mand.
 
Seat  Arona 2020  1.0 TSI 115PK DSG 
  • Leuk
  • Haha
Waarderingen: dov en iichel
hey allemaal ik ben al een jaar bezig om vcds clone te instaleren en krijg het maar niet voor elkaar kan iemand me helpe via tiemvieuwer of even afspreke word er gek v
hey allemaal ik ben al een jaar bezig om vcds clone te instaleren en krijg het maar niet voor elkaar kan iemand me helpe via tiemvieuwer of even afspreke word er gek van
Waar loop je op vast dan?
 
Dit geldt enkel voor de VCDS clones? Ik meende dat een kabel + VAGCOM, richting 600 euro gaat? Er zijn wat kleine zaken die je graag wil aanpassen, kan dat ook met een clone? Of beter van niet?
 
Volkswagen  Polo AW - GTI 2020  2.0 TSI stage 2 @ 298pk 481nm 
Dit geldt enkel voor de VCDS clones? Ik meende dat een kabel + VAGCOM, richting 600 euro gaat? Er zijn wat kleine zaken die je graag wil aanpassen, kan dat ook met een clone? Of beter van niet?

Met een clone kabel kan je in principe alles wat je met een originele kabel ook kan. Maar, geen updates en geen ondersteuning van RossTech als er wat mis gaat of je komt er niet uit. En natuurlijk heb je kans dat een clone niet helemaal fantastisch werkt door matige (geen) kwaliteitscontrole en tijdens het coderen er mee ophoudt waarna een module alle instellingen kwijtraakt.

Net als @Franklin PoloAW heb ik zelf ook regelmatig clones gebruikt in het verleden en hier nooit problemen mee gehad (of geluk mee gehad, wie zal het zeggen).

Wil je eenmalig wat kleine aanpassingen laten doen, betaal iemand die weet wat ie doet een paar tientjes. Wil je er meer mee gaan doen, en ook aan andermans auto’s, investeer dan in een originele kabel.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI 
Met een clone kabel kan je in principe alles wat je met een originele kabel ook kan. Maar, geen updates en geen ondersteuning van RossTech als er wat mis gaat of je komt er niet uit. En natuurlijk heb je kans dat een clone niet helemaal fantastisch werkt door matige (geen) kwaliteitscontrole en tijdens het coderen er mee ophoudt waarna een module alle instellingen kwijtraakt.

Net als @Franklin PoloAW heb ik zelf ook regelmatig clones gebruikt in het verleden en hier nooit problemen mee gehad (of geluk mee gehad, wie zal het zeggen).

Wil je eenmalig wat kleine aanpassingen laten doen, betaal iemand die weet wat ie doet een paar tientjes. Wil je er meer mee gaan doen, en ook aan andermans auto’s, investeer dan in een originele kabel.
Stel ik zou de achterlichten (led) aan willen in de AUTO stand? Dat is met zo'n clone te doen? En wat is de clone? Software of alleen de kabel?
 
Volkswagen  Polo AW - GTI 2020  2.0 TSI stage 2 @ 298pk 481nm 
Stel ik zou de achterlichten (led) aan willen in de AUTO stand? Dat is met zo'n clone te doen? En wat is de clone? Software of alleen de kabel?

Die clones zijn de imitatie kabel en gekraakte (illegale) software. Ik zou me eerst even goed inlezen over VCDS en hoe dit werkt als je er mee aan de slag wil. Wat er op de Polo AW allemaal mogelijk is weet ik niet, daar is vast ergens een lijstje voor.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI 
  • Leuk
Waarderingen: JeroenT
Hoi,

Ik ben van plan om mijn Polo 6r (zelf) te remappen, wat voor OBD kabel heb ik nodig om dit voor elkaar te krijgen ?
Ik zie veel kabels online voor zo'n 40 euro maar ben er niet zeker van of deze daadwerkelijk bestemd zijn om te remappen.

Zijn er mensen die hier raad mee weten?
Ik zie veel dat veel chippers allemaal autotuner gebruiken om te chippen, kosten rond 2000-3000 nieuw geloof ik, het zou ook best makkelijk in gebruik moeten zijn. Zat er zelf ook over na te denken, maar ja hoor gemixte ervaringen
 
Volkswagen  Polo  6R 1.4 FSI 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!