vcds 11.3

krisrock

Bekend lid
1,745
178
92
hallo allemaal,

Ik heb jullie hulp nodigStick Out Tongue
ik heb en nieuwe computer waar ik Windows xp op heb geïnstalleerd deze wou ik gaan gebruiken voor vcds.
maar nu mijn probleem, installatie van vcds gaat prima ook de drivers voor de kabel
maar bij het testen van de verbinding loopt vcds vast.
als ik vervolgens de kabel uit de pc trek is het programma direct weer goed en geeft die de melding interface niet gevonden ( wat natuurlijk klopt )

wat heb ik al geprobeerd:
programma incl. driver op nieuw installeren.
drivers geüpdatet
nieuwe versie van vcds geïnstalleerd. (11.8 hier is de kabel ook voor geschikt)

hebben jullie misschien nog een idee waar dit kan liggen

alvast bedankt techneuten!
 
Ben je gewisseld van XP 32-bit naar XP 64-bit toevallig?

Overigens doet mijn eigen kabel het somehow ook niet meer. Hij is 'gebricked' ondanks dat ik geen internet verbinding heb aangehad op mijn laptop. Kabel werkte perfect en wil nu niet eens OBDII meer uitlezen (was op andere auto). Vervolgens op mijn eigen auto gekeken en ook daar doet hij raar. Hij leest bijv. meestal wel de controle modules in maar ik kan ze niet aan, of, als dat wel lukt, kan ik niks wijzigen omdat hij dan zegt dat ik een licensed interface nodig heb (datum is aangepast maar werkt dus niet meer...). Ik begrijp inmiddels via verschillende fora dat het komt omdat 12.10.3 een beta versie is die sowieso verloopt na bepaalde tijd, ongeacht de datum. Geen zin om weer een nieuwe te kopen, vooral om dat de 14.10 kabels rond de 40 Euro kosten overal.
 
Volkswagen  Golf 7 R  2.0 TSI @ 420 pk / 538 Nm by VAGTechniek 
@jongpieter Klopt maar normaal helpt het om de datum van het systeem terug te draaien. Dan verdwijnt de melding dat hij verlopen is maar somehow wil hij het toch niet meer doen. Deze 'truc' heeft tot vorige week gewoon prima gewerkt. Om hem te gebruiken moest ik de datum inderdaad naar 1 april 2013 zetten of daarvoor.
 
Volkswagen  Golf 7 R  2.0 TSI @ 420 pk / 538 Nm by VAGTechniek 
Wat bij mij altijd werkt is alle vensters sluiten, vervolgens wifi uitschakelen en de tijd terug zetten naar 1-1-2013. Start VCDS op en dan zal die 't moeten doen.
 
.  .  . 
Ik heb het zo niet bij de hand maar ik heb daar wat aan moeten passen om het werkend te krijgen.
Als ik me niet vergis kun je daar toch testen of de software de kabel toch ziet?
 
Volkswagen  Polo  1.6 TDI 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!