Van opgegeven brandstofverbruik klopt niets

Polo high line, met alle opties.
Dealer en boeken geven op 1:19,2
Ik kom niet zuiniger dan 1:14,1
Verschil is veel te groot, en is bedrog van de dealer.
Wie gaat die extra benzine betalen? met de huidige prijzen?

Wie rijd er zuiniger?
graag reactie
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb zelf nog een Polo 9N2 1.9 TDI en het verbruik is gemiddeld 1:19, dus dat is wel netjes.
Straks krijg ik een nieuwe Polo 1.2 TSI benzine. Hopen dat het verbruik wat ze opgeven ook werkelijk gaat kloppen maar..... denk van niet.
Ik denk dat het om een Polo 1.2 TSI gaat?
 
Alles ligt aan je rechtervoet, heb met mijn 1.2 tsi dsg als beste resultaat 1 op 17 gehaald op een tank.
Algemeen bekend dat je de fabrieksopgave nooit haald, is al talloze keren over gediscussieerd over heel NL
 
Ik kom niet zuiniger dan 1:14,1
Had je toch een GTI moeten kopen.

jlrfduof2f-1.jpg


Handig trouwens om niet je motortype te vermelden...
 
Polo hi line, met alle opties.
Dealer en boeken geven op 1:19,2
Ik kom niet zuiniger dan 1:14,1
Verschil is veel te groot, en is bedrog van de dealer.
Wie gaat die extra benzine betalen? met de huidige prijzen?

Wie rijd er zuiniger?
graag reactie

Fabrieksopgave = onzin. Fabrieksopgaves worden nooit gehaald en daar kun je dus absoluut niet van uit gaan. Dat is bij elk merk zo.
 
zijn er echt mensen zo dom om de fabrieksopgave te geloven....

ter info: SInterklaas bestaat ook niet....

Daarnaast heeft je rechtervoet behoorlijke invloed maar ook het weer, de ondergrond, de hoeveelheid onnodige kilo's in je auto etc, etc, etc,
 
Mijn 9N3 1.9 TDI zou volgens het boekje 5.0 op 100km moeten halen.
Ondanks mijn vlotte rijstijl, kom ik hier toch steeds aardig in de buurt.
5.2 op 100km gemiddeld. In de winter lag het verbruik ietsjes hoger.
 
Volkswagen  9N3  1.9 TDI by VAGtechniek 
Fabrieksopgave = onzin. Fabrieksopgaves worden nooit gehaald en daar kun je dus absoluut niet van uit gaan. Dat is bij elk merk zo.

Volkswagen spant wel de kroon met afwijkingen,
Mijn ervaring is dat bij de meeste merken de opgave wel klopt,ik had voor de polo een mazda 3 met een 2 liter motor,en haalde zonder moeite de fabrieksopgave van 1 op 13.
Wel is het zo dat je met lichte motoren meer afhankeleijk bent van weersomstandigheden en gewicht in de auto.
Of ik alleen in de polo zit of met 3 man dat zie je gelijk aan het gebruik.
Kou en de brede zomerbanden idem dito.
 
zijn er echt mensen zo dom om de fabrieksopgave te geloven....

ter info: SInterklaas bestaat ook niet....

Daarnaast heeft je rechtervoet behoorlijke invloed maar ook het weer, de ondergrond, de hoeveelheid onnodige kilo's in je auto etc, etc, etc,



Deze is zooooo leuk, je krijgt een Like!
 
Hier een topic met wat meer info;
http://www.mypolo.nl/forum/showthread.php?3163-Verbruik-1-2TSI-7DSG&highlight=verbruik

Als je rustig bent met het gaspedaal en netjes de maximum snelheid rijdt kom je redelijk in de buurt van de fabriekscijfers. Uiteraard is het verbruik ook afhankelijk van het gewicht, weers- en verkeersomstandigheden. Hier mijn gebruikcijfers;

Tijdens het inrijden verbruik van 5.7 liter (1:17,5) nu met normaal rijden gemiddeld 6.4 per 100 km (1:15,6) (zitten ook veel korte ritjes in naar de supermarkt om de hoek)
Langere ritten ligt het verbruik rond de 6.2 per 100 km (1:16,1) met normaal rijden per tank.
Als ik stevig doorrijd, dan komt er een liter per 100 km bij.
 
Wat die verbruikscijfers betreft: het is een Europees bepaalde meetcyclus die voor elk type auto van elke fabrikant gelijk is, zodat verbruikscijfers onderling objectief te vergelijken zijn. Geloven dat je die cijfers in de praktijk ook haalt is, uh, naïef.
 
Degene die de auto verkoopt dient dat dan wel te melden, en niet vertellen 1:19
Gaat over een 12 tsi b.j.2012 nu 6000km
1:14 zonder ook maar iets aan te zetten (dus ook de aircopomp uit) rijden als een oude dame en half lang en korte afstand
Chef werkplaats heeft alles al geprobeerd, maar zegt dat daar niets aan veranderd kan worden, dus hier moet je het maar mee doen.
Verkoper wil het oplossen maar kan dit ook niet, dus.............
Jammer als ze een auto verkopen die 1:19 moet rijden (volgens verkoper) en ik kom niet zuiniger dan 1:14. Scheeld me maandelijks min. 50,00 euro aan brandstof extra.
Maar misschien dat de verkoper (bedrieger) daar voor gaat zorgen. als je er in gelooft.
Dit gaat wel een heel staartje krijgen, want hiermee gaan wij niet accoord
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Holyshit! Hoe lang heb ik onder een steen geleeft?!
Bij mijn weten is mj 2013 nog niet uit en is t bj 2012 Stick Out Tongue

Edit.
Btw als je zuiniger wilt rijden ruil je m toch in voor een bluemotion? Rijd je sowieso 1 op 20, ik rijd zonder op verbruik te letten zelfs met 17 inch nog 1 op 20 Stick Out Tongue
Plus zoals eerder gezegd het hangt heel erg af van hoe je de auto rijdt.
T kan voor jou gevoel heel slakkerig en langzaam zijn, maar er zijn ook technieken bedacht om zuiniger te rijden, dus allicht dat je die maar is erbij moet zoeken en proberen?

En anders inderdaad genoegen nemen met t verbruik doe ik ook met mijn auto.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
VW  6R  1.2TDI 
Technisch gezien heeft de verkoper gewoon gelijk, hij heeft netjes de verbruikscijfers genoemd die VW gesteld heeft. Zie het als een uitdaging dit te halen dan ;)
Als je van plan ben de complete autoindustrie voor de rechter te dagen om 50 euro in de maand, succes ;)
 
kan ook vlink schelen als je teller verkeert ge-eikt is.
zullen ze niet zosnel afstellen bij de dealer.
maar als je lang genoeg zeurt zullen ze als laatste red middel je teller gewoon wat meer km laten aangeven dan je werkelijk rijd.
dan rijd je zomaar stukken zuiniger zonder iets mega te veranderen.

vergelijk je gereden snelheid eens met die op een los navigatie systeem,
als die mega afwijkt naar beneden wat meestal rond de 5 tot 8 km/h is,
weet je daar dus al heel wat km's te halen.

kilometer tellers worden af fabriek niet perfect afgesteld.
 
Volkswagen  Polo AW GTI  2.0 TSI 200PK 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!