Van 1.2 Slowmotion naar Audi RS3 met 376PK.

Zo!! Dikke wagen heb je! Ik ben jaloers op die PK's :eek:
Al heb ik natuurlijk niet te klagen :mrgreen:

Welke maat velgen/banden ET waarde etc heb je?

Hey Mikkie, beetje late reactie. Is 8,5x19 ET47 volgens de factuur. Banden is het 255 voor en 235 achter dacht ik, beide 35 hoog uit mn hoofd.
 
Volkswagen  Caddy  @ 102 Pk / 250 Nm DSG | Ex: Audi RS3 2.5L TFSI 5-Cil @ 367 Pk / 465 Nm | Ex: VW Polo 6R 1.2 TDI Bluemotion @ 101 Pk / 232 Nm 
Beter laat dan nooit Big Grin !
Wielen staat mooi onder de wagen!


Zoals Pigeon zegt, verwacht andersom?

Thanks!

Niet 255 achter en 235 Voor?

En nee het is toch echt voor breder dan achter! Ik denk omdat de auto voor zo zwaar is, staan ook een beetje bekend om het onderstuur wat ze hebben maar geen idee of dat echt zo is hoor.
 
Volkswagen  Caddy  @ 102 Pk / 250 Nm DSG | Ex: Audi RS3 2.5L TFSI 5-Cil @ 367 Pk / 465 Nm | Ex: VW Polo 6R 1.2 TDI Bluemotion @ 101 Pk / 232 Nm 
Onder garantie vervangen:

  • Gehele versnellingsbak
  • Katalysator
  • Accu
  • Remschijven voorzijde
Toch wel handig die verlengde garantie tot 100.000 km. Grapje voor de versnellingsbak zou ongeveer €7000-8000 euro zijn, katalysator weet ik even niet maar daar kom je natuurlijk ook pas na het demonteren van wat onderdelen laat staan materiaal zelf. Accu is leuk meegenomen en de schijven voorzijde zijn zo'n € 1000 +.

Man man wat een meevaller hahaha :mrgreen::mrgreen::mrgreen:.

Voorlopig geen mods op de planning, maar nu het motorstoringslampje weg is die kwam door de katalysator ga ik wel snel de secondary decat pijpen terug plaatsen. Zou verders heel graag volledig de-cat en straight-piped gaan (met bypass kleppen einddemper) maar dan moet het motorstoringslampje eruit gecodeerd worden dus verloopt de garantie en ja... dat wil ik liever niet haha. Wellicht dus alleen de einddemper vervangen en dan dus na de originele downpipe en kat wel straight, ook leuk alleen dus geen vlammen uit de uitlaat en ietsie zachter. Maar dus wel nog steeds super luid dus staat op de planning :).
 
Volkswagen  Caddy  @ 102 Pk / 250 Nm DSG | Ex: Audi RS3 2.5L TFSI 5-Cil @ 367 Pk / 465 Nm | Ex: VW Polo 6R 1.2 TDI Bluemotion @ 101 Pk / 232 Nm 
Hoeveel km had je rs3 gedraaid toen de problemen kwamen als ik dat vragen mag

De remmen waren door de vorige eigenaar al twee maal vervangen, en ik kocht 'm met 37.500, maar dat is een algemeen probleem van de RS3. De rest kwam pas na 60.000 en verders geen andere kwaaltjes, en specifiek deze kwaaltjes waren gewoon willekeurig want andere hebben er weer geen last van.
 
Volkswagen  Caddy  @ 102 Pk / 250 Nm DSG | Ex: Audi RS3 2.5L TFSI 5-Cil @ 367 Pk / 465 Nm | Ex: VW Polo 6R 1.2 TDI Bluemotion @ 101 Pk / 232 Nm 
Dat is toch wel een flink lijstje geworden zeg, flnke kostenpost voor ze :).
Maar lekker dat alles nu weer tip top is met de RS3 en je zorgeloos lekker rustig kan touren :mrgreen:.

Heerlijk ja!

Daar bespaar je jezelf een hoop geld. Slim gedaan dat verlengen van de garantie :)
Doe ik ook altijd alleen met deze Polo geen onkosten gehad binnen de 1,5 jaar
garantie.

Ja zeker gewoon altijd met verlengde garantie en all-risk verzekeren, altijd een fijn gevoel ook gewoon en je ziet maar hoe het kan lonen!
 
Volkswagen  Caddy  @ 102 Pk / 250 Nm DSG | Ex: Audi RS3 2.5L TFSI 5-Cil @ 367 Pk / 465 Nm | Ex: VW Polo 6R 1.2 TDI Bluemotion @ 101 Pk / 232 Nm 
De remmen waren door de vorige eigenaar al twee maal vervangen, en ik kocht 'm met 37.500, maar dat is een algemeen probleem van de RS3. De rest kwam pas na 60.000 en verders geen andere kwaaltjes, en specifiek deze kwaaltjes waren gewoon willekeurig want andere hebben er weer geen last van.
Ja het is toch een beetje geluk hebben met een auto maar toch voor een auto in die prijsklasse zou dat niet moeten mogen vind ik
 
Ja het is toch een beetje geluk hebben met een auto maar toch voor een auto in die prijsklasse zou dat niet moeten mogen vind ik

Zeker waar, soms heb je gewoon pech. Maar dan is het ook wel zo netjes dat het allemaal onder garantie vervangen is. Auto wordt ook gewoon gratis gehaald en gebracht van huis en dat is dan wel weer service die ook hoort bij de prijsklasse.
 
Volkswagen  Caddy  @ 102 Pk / 250 Nm DSG | Ex: Audi RS3 2.5L TFSI 5-Cil @ 367 Pk / 465 Nm | Ex: VW Polo 6R 1.2 TDI Bluemotion @ 101 Pk / 232 Nm 
  • Leuk
Waarderingen: Mikkie30 en peterpolo
Bruut ding! Is het voor dagelijks gebruik en ben je van plan zolang mogelijk mee te rijden of?

Komen die foto's van interieur/binnenkant nog? Stick Out Tongue:rolleyes: Lijkt me ook gaaf te zien in nachtmodus!
 
Volkswagen  POLO 6R R-Line  1.2 TSI 
Bruut ding! Is het voor dagelijks gebruik en ben je van plan zolang mogelijk mee te rijden of?

Komen die foto's van interieur/binnenkant nog? Stick Out Tongue:rolleyes: Lijkt me ook gaaf te zien in nachtmodus!

Thanks!

Heb 'm nu, 16 maart, precies een jaar! Gekocht met 37.500, nu 68.000 op de teller, wordt net ff too much dus vandaar dat de Caddy erbij is. Hoop er nu 10.000 tot 15.000 km per jaar mee te rijden zodat ik er nog wat langer van kan genieten want hij gaat weg bij 95.000 / 100.000.

En zal van interieur ooit nog ens wat foto's posten :)!
 
Volkswagen  Caddy  @ 102 Pk / 250 Nm DSG | Ex: Audi RS3 2.5L TFSI 5-Cil @ 367 Pk / 465 Nm | Ex: VW Polo 6R 1.2 TDI Bluemotion @ 101 Pk / 232 Nm 
Thanks!

Heb 'm nu, 16 maart, precies een jaar! Gekocht met 37.500, nu 68.000 op de teller, wordt net ff too much dus vandaar dat de Caddy erbij is. Hoop er nu 10.000 tot 15.000 km per jaar mee te rijden zodat ik er nog wat langer van kan genieten want hij gaat weg bij 95.000 / 100.000.

En zal van interieur ooit nog ens wat foto's posten :)!
waarom weg bij die km stand? blijft dan nog steeds een auto die ook boven de ton een super auto is!
snap het best als de 2 ton in de buurt komt maar nu nog niet toch!
 
Volkswagen  Polo AW  2.0 GTI 
waarom weg bij die km stand? blijft dan nog steeds een auto die ook boven de ton een super auto is!
snap het best als de 2 ton in de buurt komt maar nu nog niet toch!

Misschien denk ik er tegen dan wel anders over hoor, voornamelijk omdat die dan voor de verkoop nog een hoop plezier kan opleveren voor iemand anders :).

Na de 100.000 verloopt wel de garantie dus opzicht is het wel grappig om dat de katalysator eruit te halen, tegen dan is namelijk de einddemper met kleppen systeem in open stand al straight (een mod die nog komt), de tweede kats / midden-dempers zijn al vervangen voor rechte pijpen dus dan is alles vanaf de downpipe straight en kan ik vlammen knallen haha :mrgreen:.
 
Volkswagen  Caddy  @ 102 Pk / 250 Nm DSG | Ex: Audi RS3 2.5L TFSI 5-Cil @ 367 Pk / 465 Nm | Ex: VW Polo 6R 1.2 TDI Bluemotion @ 101 Pk / 232 Nm 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!