VAG Techniek

Leden, net terug van VAG Techniek. Ze hadden maar 45 minuten nodig om van 95pk....135pk te maken. Ritje terug ging super lekker. Zat snel op de snelweg dus kan nog niet veel zeggen over de korte stukjes. Wat me direct opviel is dat alle versnellingen veel soepeler naar hogere toeren gaan. Eigenlijk aan 1 stuk door. Ook de eerste versnelling is veel beter nu als je wat sneller weg wilt rijden bij een stoplicht etc.. De motor houdt nu ook niet meer in als je op 3500 toeren zit of zo... Op de snelweg merk je goed dat als je wilt inhalen en je rijdt al 120 (het is immers maar een 1.0 liter 3 pitter) dat hij gewoon vlot weg rijdt. Heerlijk rijden zo. Het is nu net een echte auto :) Vreemd dat je meteen een stuk sportiever gaat rijden nu je weet dat de auto het ook aan kan.

VAG Techniek zelf is een heel professioneel bedrijf. Ondanks het feit dat die monteurs een paar keer per dag het zelfde trucje doen....blijven ze tijdens de twee test ritjes netjes uitleggen wat ze gaan doen en wat je er van kan verwachten.
 
VW  Polo AW  1.0 TSI 135pk (by VAG Techniek) 
die gechipte 1.0 tsi's zijn aardig rap, zag er een op de snelweg een keer toen ik nog een bluegt had, kon m wel bijhouden maar had die wel een beetje moeite meee
 
Volkswagen  Polo  6R 1.4 FSI 
  • Leuk
Waarderingen: Orrie
We zijn weer een aantal dagen verder en ik moet zeggen....hij gaat als de brandweer nu :) De eerste dagen had ik het nog niet echt door....of misschien nog te weinig KM's gereden. Als de motor op temperatuur is dan geef ik geregeld wat meer gas en dat gaat allemaal een stuk vlotter dan voor de tuning. Hoewel de auto toen ook verrassend goed reed. Het is natuurlijk nog steeds maar een 1 liter 3 pitter.....maar pit heeft die nu wel. Heel vloeiend in alle versnellingen en doortrekken doet ie zonder moeite. En dat allemaal tot max 4/4500 toeren....want veel meer toeren hoef je niet eens te maken om vlot te rijden! En als je wat rustiger wil/moet rijden....dan gaat dat nog steeds als vanouds. Schakelen op circa 2800 toeren is natuurlijk ook geen probleem. Sterker nog....ook dit gaat soepeler. Je merkt aan alles dat het motortje gewoon minder moeite hoeft te doen en sneller op je rechtervoet reageerd.

Uitermate tevreden (tot nu toe). Voor degene die twijfelen....niet doen...gewoon meteen laten tunen. Ik zou wel één van de bekende tuners hiervoor benaderen en niet de sjoemelaar op de hoek.

(ik zoek soms gewoon naar een reden om nog een rondje te gaan rijden :) )
 
VW  Polo AW  1.0 TSI 135pk (by VAG Techniek) 
  • Leuk
Waarderingen: Franklin Golf4TDI
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!